Γ.Δ.
837.72 +0,35%
CENER
+1,09%
2.77
CNLCAP
0,00%
8.1
TITC
-0,18%
11.28
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,13%
0.752
ΑΒΕ
0,00%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-0,40%
1.99
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,82%
1.748
ΑΛΦΑ
+1,00%
0.8662
ΑΝΔΡΟ
+0,76%
6.6
ΑΝΕΚ
0,00%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
+2,37%
5.18
ΑΣΚΟ
+2,45%
2.09
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
0,00%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+2,06%
3.475
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.528
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
+8,91%
2.2
ΒΥΤΕ
+1,37%
2.96
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,21%
9.52
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-1,38%
5.375
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,53%
0.514
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
+1,61%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+9,14%
0.74
ΕΕΕ
+0,24%
21.15
ΕΚΤΕΡ
+1,05%
0.96
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,41%
0.431
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
+2,61%
15.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.72
ΕΛΠΕ
-1,22%
6.47
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,60%
1.91
ΕΛΧΑ
+2,58%
1.43
ΕΝΤΕΡ
+0,50%
4.02
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.137
ΕΠΣΙΛ
-1,08%
5.52
ΕΣΥΜΒ
+0,68%
0.588
ΕΤΕ
+2,03%
3.011
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.33
ΕΥΔΑΠ
-1,71%
7.46
ΕΥΠΙΚ
-1,30%
7.6
ΕΥΡΩΒ
+1,29%
0.9076
ΕΧΑΕ
+0,58%
3.44
ΙΑΤΡ
+1,61%
1.575
ΙΚΤΙΝ
+0,55%
0.544
ΙΛΥΔΑ
+2,90%
0.994
ΙΝΚΑΤ
-0,73%
2.03
ΙΝΛΙΦ
+1,95%
4.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.545
ΙΝΤΕΚ
-0,29%
3.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
+2,81%
1.388
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
+2,38%
258
ΚΕΚΡ
0,00%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.578
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,28%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,49%
0.411
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
4.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
0,00%
5.66
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
0,00%
5.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.05
ΛΥΚ
+3,13%
1.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
-1,57%
2.5
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
3.06
ΜΕΡΚΟ
+3,77%
55
ΜΙΓ
+1,21%
0.025
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,11%
18.22
ΜΟΝΤΑ
+6,06%
0.7
ΜΟΤΟ
0,00%
1.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+0,34%
14.59
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,30%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,41%
14.59
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+1,26%
0.201
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
0,00%
24.6
ΟΛΠ
+0,64%
15.8
ΟΛΥΜΠ
-0,30%
1.67
ΟΠΑΠ
+0,86%
14.05
ΟΤΕ
+1,04%
16.54
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
8.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
+2,77%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,56%
1.004
ΠΕΤΡΟ
+2,13%
5.76
ΠΛΑΘ
+0,28%
3.58
ΠΛΑΙΣ
+0,85%
3.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,38%
1.315
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,72%
3.425
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,45%
6.77
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.26
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.935
ΣΠΕΙΣ
+0,26%
7.72
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+0,67%
18.12
ΤΖΚΑ
0,00%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.52
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.1
ΦΡΛΚ
-0,47%
3.185
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Οι Γάλλοι στα έργα υποδομών: Η επιστροφή της Bouygues και η κινητική EGIS

Στις 5 Φεβρουαρίου 1999 είχε υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας «Θεσσαλονίκη Μετρό», με επικεφαλής τον γαλλικό κολοσσό Bouygues, η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση κυρώθηκε, μάλιστα, με νόμο (ΦΕΚ 90/Α/30-4-1999) από την ελληνική Βουλή, αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε. Το 2006 ανατέθηκε σε μια άλλη κοινοπραξία μόνο η κατασκευή του έργου και η Θεσσαλονίκη περιμένει ακόμα το μετρό.

Οι Γάλλοι της Bouygues απείχαν για σχεδόν δύο δεκαετίες από την ελληνική αγορά, αλλά εμφανίστηκαν και πάλι πριν από λίγους μήνες στον διαγωνισμό της Lamda Development για τον πρώτο ουρανοξύστη της Ελλάδας που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό («Marina Tower»). Η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου (μέσω της θυγατρικής Bouygues Batiment International) και της Intrakat επελέγη πρόσφατα από την Lamda για την υλοποίηση του έργου. Ο κ. Christophe Petit, αντιπρόεδρος της Bouygues Batiment International, περιλαμβάνεται στον κατάλογο με στελέχη γαλλικών εταιρειών που βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα και θα συναντηθούν με υπουργούς και τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη.

Και η Bouygues δεν είναι ο μοναδικός γαλλικός όμιλος που κινείται έντονα τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά κατασκευών και διαχείρισης υποδομών. Η EGIS είχε έρθει στην Ελλάδα από το 1994 και συμμετέχει (με τις Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ) στην Αττικές Διαδρομές, που διαχειρίζεται την Αττική Οδό. Όμως επί σχεδόν τρεις δεκαετίες δεν είχε δείξει «επιθετικές διαθέσεις». Όμως πριν από λίγους μήνες πέτυχε, σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (κατέχει το 75% με τους Γάλλους στο 25%) να επικρατήσει στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Τους τελευταίους μήνες αρκετοί περίμεναν πως η EGIS θα συνεργαστεί με τους σημερινούς συνεργάτες της στην Αττική Οδό, την Ελλάκτωρ και την ΑΒΑΞ, για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά, όμως, η EGIS εμφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα να εκδηλώνει ενδιαφέρον μέσω δικής της κοινοπραξίας, σε συνεργασία με δύο επενδυτικούς ομίλους (Vauban, DIF Capital Partners). Λογικό είναι, λοιπόν, να βρίσκεται στην Αθήνα ο κ. Renaud Beziade, ο επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης της EGIS.

Στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό εμφανίστηκαν και δύο άλλες κοινοπραξίες με γαλλικές συμμετοχές, αυτή της Vinci με τον όμιλο Μυτιληναίου και το σχήμα της επενδυτικής εταιρείας Adrian με τις Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ. Στα ραντεβού με τους υπουργούς και τον πρωθυπουργό θα βρίσκεται αυτές τις ημέρες και η υπεύθυνη ανάπτυξης της Vinci Concessions Fabienne Marhem. Ο γαλλικός όμιλος συμμετέχει σήμερα σε τρεις συμβάσεις παραχώρησης οδικών τμημάτων στην Ελλάδα ενώ έχει διεκδικήσει και κάποιες από τις συμβάσεις παραχώρησης που δημοπρατήθηκαν την τελευταία δεκαετία, όπως η Εγνατία Οδός και τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Η Vinci διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό στην «Γέφυρα ΑΕ» που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και στην Ολυμπία Οδός που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και πρόσφατα ανέλαβε και το τμήμα Πάτρα – Πύργος. Επιπλέον συμμετέχει και στην εταιρεία διαχείρισης (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!