Γ.Δ.
1033.44 +0,37%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
-0,81%
3.68
CNLCAP
-1,95%
7.55
DIMAND
+7,06%
13.65
TITC
-0,55%
14.54
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
6.2
ΑΒΑΞ
+1,08%
0.94
ΑΒΕ
+3,38%
0.55
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.94
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.585
ΑΛΜΥ
-1,20%
2.465
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.255
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΝΕΚ
-2,73%
0.178
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,82%
6.8
ΑΣΚΟ
+1,38%
2.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.82
ΑΤΤ
+30,00%
0.182
ΑΤΤΙΚΑ
-10,23%
1.975
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+1,33%
4.56
ΒΙΟΚΑ
+3,07%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-0,77%
0.645
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
-9,71%
0.186
ΒΟΣΥΣ
+2,80%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,62%
1.255
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,13%
11.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.18
ΔΕΗ
+0,33%
7.525
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,27%
0.774
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,56%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+4,94%
0.808
ΕΕΕ
+0,27%
22.18
ΕΚΤΕΡ
+0,64%
1.57
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,23%
0.41
ΕΛΙΝ
+2,43%
2.11
ΕΛΛ
-0,29%
17.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+6,34%
2.18
ΕΛΠΕ
+0,52%
7.73
ΕΛΣΤΡ
-1,19%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-1,32%
2.25
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.73
ΕΝΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΠΙΛΚ
-1,48%
0.133
ΕΠΣΙΛ
+0,87%
6.94
ΕΣΥΜΒ
+4,25%
0.638
ΕΤΕ
-2,56%
4.38
ΕΥΑΠΣ
+0,86%
3.52
ΕΥΔΑΠ
+0,84%
7.2
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.32
ΕΧΑΕ
-1,50%
3.94
ΙΑΤΡ
+1,83%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+1,51%
0.605
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+4,00%
1.666
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
3.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,82%
6.3
ΙΝΤΕΤ
+2,43%
1.055
ΙΝΤΚΑ
+5,37%
1.924
ΚΑΜΠ
-0,40%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+2,67%
308
ΚΕΚΡ
+4,67%
1.254
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+4,55%
0.92
ΚΟΡΔΕ
-2,55%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,00%
0.49
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
-1,96%
0.2
ΚΡΙ
-2,52%
6.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+7,14%
1.2
ΛΑΒΙ
+1,65%
0.43
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
6.3
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.944
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-0,94%
1.05
ΛΟΥΛΗ
+2,40%
2.56
ΛΥΚ
+0,79%
2.54
ΜΑΘΙΟ
+6,92%
0.695
ΜΕΒΑ
-0,73%
2.72
ΜΕΝΤΙ
-0,27%
3.74
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
46.8
ΜΙΓ
+4,83%
0.076
ΜΙΝ
+6,38%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,61%
22.76
ΜΟΝΤΑ
-2,32%
0.674
ΜΟΤΟ
0,00%
2.31
ΜΟΥΖΚ
+0,57%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,88%
16.81
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,52%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.36
ΝΑΥΠ
-1,35%
1.095
ΞΥΛΚ
+0,84%
0.24
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
+1,71%
23.8
ΟΛΠ
+0,35%
17.3
ΟΛΥΜΠ
+0,49%
2.07
ΟΠΑΠ
+4,03%
14.46
ΟΤΕ
+0,97%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+1,75%
10.48
ΠΑΙΡ
+1,03%
0.98
ΠΑΠ
+0,82%
2.46
ΠΕΙΡ
-0,86%
1.9
ΠΕΤΡΟ
+1,31%
6.18
ΠΛΑΘ
+0,46%
4.39
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
+1,85%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+6,19%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,96%
3.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,36%
1.3
ΣΑΡ
+1,43%
7.81
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
-0,33%
0.299
ΣΙΔΜΑ
-0,38%
2.59
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
+0,65%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,07%
18.9
ΤΖΚΑ
+3,23%
1.915
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,86%
1.08
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
0,00%
0.42
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+12,12%
0.111
ΦΡΛΚ
+1,40%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,95%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κίντζιος (UNI-PHARMA): Πώς επηρεάζει ο πόλεμος την ελληνική βιομηχανία φαρμάκου

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει ανατροπές στην εφοδιαστική αλυσίδα, σε συνέχεια της διετούς αναταραχής με την πανδημία, υποστηρίζει ο διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της UNI-PHARMA Σπύρος Κίντζιος. Ο κ. Κίντζιος συμμετείχε σε εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) για τη σημασία του ρίσκου/κινδύνου στο διεθνές εμπόριο.

Απαντώντας σε ερώτηση του powergame.gr σχετικά τις επιπτώσεις της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία, υποστήριξε πως η φαρμακοβιομηχανία είναι «ένας αρκετά προστατευμένος κλάδος, από την άποψη ότι έχουμε ανελαστική ζήτηση. Οποιαδήποτε μεταβλητότητα, σε επηρεάζει πολύ λίγο. Σε επηρεάζει όμως σημαντικά, στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι τιμές στις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά κόστη έχουν εκτοξευθεί, αυτό  που σε διασφαλίζει είναι να έχεις συνάψει μακροχρόνια συμβόλαια. Το μόνο προβληματικό σημείο που έχουμε από την κατάσταση αυτή του πολέμου μέχρι τώρα, είναι στην εφοδιαστική αλυσίδα. Συνέχισε λέγοντας «ο τρόπος που δουλεύουμε εξακολουθεί να είναι ο ίδιος, επιλέγουμε τις αγορές με κριτήρια ελκυστικότητας, με το αν ταιριάζουν με το μοντέλο μας, με τα προϊόντα μας, με βάση αυτά που μπορούμε να προσφέρουμε εμείς».

Σύμφωνα με τον κ. Κίντζιο «το να «χτίσεις» τις εσωτερικές σου δυνατότητες, είναι το μεγαλύτερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου (risk management). Όσο για το ποια είναι η αφετηρία μιας επιχείρησης που θέλει να αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης είπε: «Πρέπει να θέλουμε “να χτίσουμε” μακρόπνοες σχέσεις, να μην εστιάζουμε σε spot συναλλαγές». Πρόσθεσε πως στις αγορές εκτός της ΕΕ «αυτό που αλλάζει σίγουρα, είναι η πολυπλοκότητα στα μεταφορικά ζητήματα και στον εκτελωνισμό, καθώς και σε κανονιστικά θέματα – διότι στην ΕΕ όλα είναι συντονισμένα-, αλλά η αντιμετώπιση πρέπει να είναι η ίδια. Η αυτονόητη αφετηρία για κάποιον, θα ήταν η επιλογή της κατάλληλης αγοράς, αλλά εγώ θα έλεγα πριν “φτάσουμε” σε αυτό, πρέπει να ξεκινήσουμε από το σπίτι μας. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει μια εταιρεία, είναι να δημιουργήσει αν δεν υπάρχουν και εάν υπάρχουν να τα ενισχύσει, ένα τμήμα επιχειρηματικής ανάπτυξης και διεθνών πωλήσεων καθώς και ένα τμήμα εξαγωγών».

«Ξεκινάς με το να έχεις τους κατάλληλους ανθρώπους που θα μπορούν να επενδύσουν χρόνο για να καταλάβουν τις πολιτιστικές διάφορες των άλλων αγορών, τις πολιτικό-οικονομικές διαφορές, να είναι σε μια διαρκή επικοινωνία, “να μπουν” στα κανάλια εύρεσης των συνεργατών, “να χτίσουν” δίκτυο μέσα από το οποίο θα έρχονται συστάσεις  κατάλληλων συνεργατών».

Τι είναι, όμως, αυτό που κάνει μια αγορά ελκυστική; Ο Σπ. Κίντζιος θεωρεί πως είναι «το  μέγεθος της  αγοράς, ο ανταγωνισμός, η ανάλυση που πρέπει να κάνουμε για να δούμε αν είμαστε ήδη ανταγωνιστικοί και αν διαθέτουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να  δραστηριοποιηθούμε σε αυτή την αγορά». Συνέχισε λέγοντας «πρέπει να μελετήσεις πώς το δικό σου επιχειρηματικό μοντέλο – αυτό που έχεις συνηθίσει στην τοπική σου αγορά- μπορεί να προσαρμοστεί σε μια  διεθνή αγορά και τι περισσότερο  μπορείς να  προσφέρεις σε αξία, σε όλα τα υπόλοιπα κομμάτια της αλυσίδας αξίας».

Σχετικά με τους «κρυφούς» κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποια εταιρεία στην προσπάθεια εξωστρέφειάς, είπε: «Οι περισσότεροι “κρυφοί” κίνδυνοι έχουν να κάνουν με το να μην έχουμε μια σωστή ανάλυση στο πώς προσαρμοζόμαστε εμείς στην αλυσίδα αξίας αυτής της αγοράς, ή να έχουμε παραβλέψει πολιτιστικά στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν την αντίληψη του προϊόντος μας στην τοπική αγορά ή  τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε με τους συνεργάτες μας, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στη συνεργασία ή να  την δυναμιτίσει, ειδικά στα πρώτα στάδια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!