Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Cosco: Μειώθηκαν 10,3% οι εμπορευματικές συναλλαγές στον Πειραιά

Συνεχίζεται η καθοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά). Με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κινεζικός όμιλος, κατά τον Οκτώβριο καταγράφηκε νέα ετήσια πτώση της τάξεως του 8,1%, καθώς από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 335.000 εμπορευματοκιβώτια.

Αντίστοιχα, σε επίπεδο 10μήνου, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουάριος – Οκτώβριος, ο συνολικός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν δεν ξεπέρασε τα 3,6 εκατ., μέγεθος που συνιστά πτώση της τάξεως του 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, η γενικότερη τάση της εν λόγω δραστηριότητας είναι πτωτική. Ο κύριος λόγος έγκειται στην επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας και στις κατά καιρούς εξάρσεις της πανδημίας στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, οι οποίες δημιούργησαν πρόσκαιρες καθυστερήσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων. Παρά την προ ημερών μερική χαλάρωση των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, η Κίνα συνεχίζει να εφαρμόζει δρακόντεια μέτρα στην καθημερινή λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας, όσον αφορά τυχόν κρούσματα. Αυτό έχει αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συχνές «αρρυθμίες» στη βιομηχανική παραγωγή, καθώς διάφορα εργοστάσια ή ακόμα και λιμάνια έχουν υποχρεωθεί να περιορίσουν τη λειτουργία τους.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν άμεσο αντίκτυπο και στον όγκο των εξαγωγών, με αποτέλεσμα να πλήττεται το εξαγωγικό εμπόριο της χώρας και συνεπώς και δραστηριότητες, όπως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, που αποτελεί μία από τις βασικότερες «στάσεις» των πλοίων που αποπλέουν από τα κινεζικά λιμάνια. Ταυτόχρονα, η οικονομία της Κίνας έχει καταγράψει φθίνουσα πορεία αναφορικά με τον ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ, εξέλιξη που επίσης έχει επηρεάσει αρνητικά τις ροές εμπορευμάτων προς την Ευρώπη.

Ασφαλώς, ένας ακόμα λόγος της υποχώρησης των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στη γενικότερη επιβράδυνση και της ευρωπαϊκής οικονομίας, προς τις αγορές της οποίας άλλωστε προορίζονται τα κοντέινερ που περνούν από το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται δηλαδή για έναν συνδυασμό παραγόντων, οι οποίοι μάλιστα δεν φαίνεται να έχουν βραχυχρόνιο ορίζοντα, αλλά αντιθέτως φαίνεται πως θα έχουν πιο μόνιμο χαρακτήρα, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες. Η εκτόξευση του κόστους διαβίωσης στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχει αποτέλεσμα όχι μόνο τη μείωση της οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και τον σημαντικό περιορισμό των καταναλωτικών δαπανών. Ως εκ τούτου, αν δεν υπάρξει ανάκαμψη της κατανάλωσης, δύσκολα θα υπάρξει αντίστοιχη βελτίωση και στη ροή εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η παρούσα εξέλιξη δεν περιορίζεται φυσικά μόνο στο ελληνικό λιμάνι, αλλά αποτελεί χαρακτηριστικό κι άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών που έχουν σημαντική έκθεση στις ροές φορτίων από την Κίνα. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, το οποίο «κονταροχτυπιέται» με τον Πειραιά για το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο, σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η λιμενική αρχή της Βαλένθια στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, κατά το φετινό 10μηνο ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν υποχώρησε κατά 7,7% σε ετήσια βάση και δεν ξεπέρασε τα 4,33 εκατ. Μάλιστα, τη μεγαλύτερη μείωση με 14% σημείωσε ο αριθμός των transit εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή εκείνων που προορίζονται για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!