Γ.Δ.
1021.96 -0,08%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
-0,66%
3.76
CNLCAP
0,00%
7.65
DIMAND
0,00%
13.5
TITC
-0,55%
14.54
ΑΑΑΚ
0,00%
10
ΑΑΑΠ
0,00%
6.2
ΑΒΑΞ
+1,71%
0.954
ΑΒΕ
0,00%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-1,01%
1.966
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+5,02%
2.3
ΑΛΦΑ
+0,44%
1.249
ΑΝΔΡΟ
+2,33%
6.6
ΑΝΕΚ
0,00%
0.2
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
-0,77%
6.45
ΑΣΚΟ
0,00%
2.15
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.74
ΑΤΤ
+2,14%
0.143
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
-1,50%
4.6
ΒΙΟΚΑ
+1,21%
1.67
ΒΙΟΣΚ
-3,58%
0.646
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.252
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.24
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,12%
12.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+0,14%
7.31
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,24%
0.818
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,72%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.774
ΕΕΕ
+0,72%
22.4
ΕΚΤΕΡ
-1,25%
1.58
ΕΛΒΕ
0,00%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.41
ΕΛΙΝ
0,00%
1.9
ΕΛΛ
0,00%
17.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.65
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.5
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
2.27
ΕΛΧΑ
+0,12%
1.734
ΕΝΤΕΡ
-0,72%
4.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6.72
ΕΣΥΜΒ
+1,62%
0.628
ΕΤΕ
+0,18%
4.354
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.59
ΕΥΔΑΠ
+0,86%
7.06
ΕΥΡΩΒ
+0,97%
1.252
ΕΧΑΕ
0,00%
3.805
ΙΑΤΡ
0,00%
1.655
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.574
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.19
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
1.54
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+1,06%
3.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.635
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.81
ΚΑΜΠ
+1,20%
2.53
ΚΑΡΕΛ
+0,66%
306
ΚΕΚΡ
0,00%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+2,96%
0.766
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-1,41%
0.49
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
0,00%
6.18
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.09
ΛΑΒΙ
0,00%
0.442
ΛΑΜΔΑ
-0,32%
6.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.045
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.46
ΛΥΚ
+6,12%
2.6
ΜΑΘΙΟ
+5,07%
0.725
ΜΕΒΑ
0,00%
2.66
ΜΕΝΤΙ
+2,54%
3.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+7,96%
0.0556
ΜΙΝ
0,00%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,80%
22.22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.708
ΜΟΤΟ
-1,32%
2.25
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.692
ΜΠΕΛΑ
-0,85%
16.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,44%
2.24
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-1,69%
23.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+0,43%
0.234
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
-1,67%
23.5
ΟΛΠ
-0,35%
17.24
ΟΛΥΜΠ
+0,48%
2.1
ΟΠΑΠ
+0,22%
13.81
ΟΤΕ
-0,28%
14.43
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.26
ΠΑΙΡ
+3,59%
0.98
ΠΑΠ
-0,81%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,42%
1.897
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
6.16
ΠΛΑΘ
-0,23%
4.37
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.545
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.115
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
0,00%
3.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.29
ΣΑΡ
0,00%
7.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
-0,33%
0.3
ΣΙΔΜΑ
-3,95%
2.43
ΣΠΕΙΣ
+0,31%
6.42
ΣΠΙ
+0,65%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.98
ΤΖΚΑ
0,00%
1.86
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.01
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
0,00%
0.433
ΦΛΕΞΟ
-1,20%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.108
ΦΡΛΚ
-1,10%
3.59
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Οκτώ ελληνικές εταιρείες τροφίμων – ποτών αναζητούν ευκαιρίες στην Ασία

Τον «οδικό χάρτη» διεκδίκησης μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς στην «πίτα» τροφίμων και ποτών σε μεγάλες ασιατικές αγορές διαμόρφωσαν οκτώ ελληνικές εταιρείες, μετέχοντας σε επιχειρηματική αποστολή στην Ασία, που οργάνωσαν το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, από 19 μέχρι 30 Νοεμβρίου, σε μία ακόμη πρακτική δράση εξωστρέφειας.

Η αποστολή, πρώτη μετά την πανδημία προς την ασιατική ήπειρο, έφερε τις ελληνικές επιχειρήσεις σε πέντε μεγαλουπόλεις, στο Τόκυο, στην Σεούλ, στη Τζακάρτα, στην Μπανγκόκ και στη Σιγκαπούρη, όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους, να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, να ακτινογραφήσουν τα χαρακτηριστικά και τα απαιτούμενα σε κάθε περιοχή, ώστε να σχεδιάσουν τα βήματα εξαγωγικής προσέγγισης προς αυτές τις δυναμικές και ανερχόμενες αγορές.

Στην αποστολή συμμετείχαν από τη βόρεια Ελλάδα η ΔΩΔΩΝΗ με προϊόντα ζύμης και η ΜΕΒΓΑΛ με γαλακτοκομικά, από τον κλάδο ελαιολάδου, οι Critida από το Ηράκλειο Κρήτης, η ΑΡΚΑΣ από την Αρκαδία, η Olympian Green από την Ολυμπία, η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας με ελαιόλαδο, μπαλσάμικο και άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το Άγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.

Με την υποστήριξη των Ελληνικών Πρεσβειών και των Γραφείων Ο.Ε.Υ., σε κάθε χώρα οργανώθηκαν σημαντικές επαφές με Ασιάτες εμπόρους και επιχειρηματίες που έδειξαν ότι υπάρχουν ρεαλιστικές δυνατότητες τα συγκεκριμένα ελληνικά τρόφιμα και ποτά να διεκδικήσουν θέση σε καταστήματα και ράφια super market και να αντικαταστήσουν ή να ανταγωνισθούν επάξια άλλα εισαγόμενα προϊόντα.

Οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν στην Ιαπωνία και στην Κορέα όπου οι αγορές είναι οι πλέον ανεπτυγμένες κι οι καταναλωτές αναζητούν τη διαφορετικότητα σε νέα ποιοτικά, γευστικά και υγιεινά τρόφιμα, ωστόσο απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή, τακτικές επισκέψεις και αφιέρωση πόρων για marketing, με τους τοπικούς εμπόρους να αργούν να αποφασίσουν καθώς μελετούν και ερευνούν διεξοδικά τις προτάσεις, αλλά όταν κλείσουν συμφωνία την υπηρετούν πιστά για σειρά ετών.

Η Ινδονησία παρουσιάζει επίσης ενδιαφέρον λόγω των 270 εκατ. καταναλωτών, του ρυθμού ανάπτυξης 5,4% και της σταδιακής ανόδου της μεσαίας τάξης. Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ινδονησίας-Ελλάδας του κεντρικού Επιχειρηματικού Φορέα KADIN, Jay Singgih, συζήτησε την πραγματοποίηση ειδικής εκδήλωσης για την Ελλάδα, στο πλαίσιο της Συνόδου χωρών ASEAN το 2023, στην Ινδονησία.

Η Σιγκαπούρη είναι ώριμη αγορά υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, που αποτελεί κόμβο εμπορίου προς άλλες ασιατικές αγορές και υπό αυτή την έννοια λογίζεται ένας εξαγωγικός στόχος για τις ελληνικές εταιρείες τροφίμων με πολλές υποσχετικές.

Στην Ταϊλάνδη, τα ελληνικά προϊόντα δεν έχουν γίνει ακόμη ιδιαιτέρως γνωστά στο ευρύ καταναλωτικό κοινό και για αυτό το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο προγραμματίζει τη διοργάνωση Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στην Έκθεση τροφίμων THAIFEX-ANUGA Asia, τον ερχόμενο Μάιο.

Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ελληνο-Ασιατικού Επιχειρηματικού κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος σημείωσε ότι «όσο το κέντρο βάρους του παγκόσμιου εμπορίου θα μετατοπίζεται όλο και περισσότερο προς την Ασία από άλλες περιοχές, τόσο είναι πιο αναγκαίο και στρατηγικά κρίσιμο περισσότερα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες να πλασαριστούν έγκαιρα και να επιδιώξουν αναγνωρισιμότητα στους πολυπληθείς καταναλωτικούς Ασιατικούς πληθυσμούς».

O Γενικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης σχολίασε ότι «στοχευμένες και μεθοδικά οργανωμένες επισκέψεις σε χώρες με δυναμική ανάπτυξη και υψηλούς καταναλωτικούς ρυθμούς για δικτύωση και επιχειρηματικές επαφές αποτελούν χρήσιμο εργαλείο ενίσχυσης του εξαγωγικού προσανατολισμού, εξασφάλισης νέων συμφωνιών και τόνωσης του τζίρου -ειδικά σε περίοδο ύφεσης λόγω του αυξημένου παραγωγικού κόστους. Πρόκειται για μια υπηρεσία που το Επιμελητήριο έχει εντάξει στο πλέγμα δράσεών του ως μέλος του παγκόσμιου δικτύου διμερών γερμανικών επιμελητηρίων»

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!