Γ.Δ.
1261.67 +0,28%
ACAG
+2,08%
14.7
CENER
-0,50%
5.97
CNLCAP
+0,69%
7.3
DIMAND
0,00%
13
TITC
-0,84%
16.56
ΑΑΑΚ
+6,00%
10.6
ΑΒΑΞ
+1,61%
1.138
ΑΒΕ
-0,37%
0.534
ΑΔΜΗΕ
+0,20%
1.97
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.476
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
+2,34%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.98
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,51%
9.85
ΑΣΚΟ
+2,51%
2.45
ΑΣΤΑΚ
+1,27%
7.96
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.15
ΑΤΤ
-0,31%
12.88
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
+1,73%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+2,67%
0.77
ΒΙΟΤ
-8,18%
0.202
ΒΙΣ
0,00%
0.189
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,70%
14.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.22
ΔΕΗ
+0,50%
10.15
ΔΟΜΙΚ
-0,74%
0.802
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+9,67%
0.363
ΕΒΡΟΦ
-2,22%
0.88
ΕΕΕ
-0,94%
27.44
ΕΚΤΕΡ
+5,81%
1.82
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.68
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,87%
0.464
ΕΛΙΝ
+2,95%
2.44
ΕΛΛ
+0,90%
16.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-4,12%
2.33
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.03
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
3.07
ΕΛΤΟΝ
+1,41%
2.88
ΕΛΧΑ
+3,62%
1.948
ΕΝΤΕΡ
+0,39%
5.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,12%
8.13
ΕΣΥΜΒ
-1,63%
0.726
ΕΤΕ
-1,97%
5.97
ΕΥΑΠΣ
+2,24%
3.65
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
6.9
ΕΥΡΩΒ
+0,13%
1.502
ΕΧΑΕ
0,00%
5.12
ΙΑΤΡ
+2,74%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+7,33%
0.6
ΙΛΥΔΑ
+4,14%
1.385
ΙΝΚΑΤ
+2,57%
1.916
ΙΝΛΙΦ
+1,63%
3.73
ΙΝΛΟΤ
+5,88%
0.63
ΙΝΤΕΚ
+0,19%
5.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,78%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+6,58%
1.215
ΙΝΤΚΑ
+4,98%
2.045
ΚΑΜΠ
+0,40%
2.5
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+3,64%
1.28
ΚΕΠΕΝ
+2,70%
2.28
ΚΛΜ
+0,20%
0.986
ΚΟΡΔΕ
+5,06%
0.664
ΚΟΥΑΛ
+0,57%
0.71
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.14
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,00%
8.06
ΚΤΗΛΑ
+2,30%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+1,90%
1.07
ΛΑΒΙ
+4,53%
0.508
ΛΑΜΔΑ
+2,42%
6.555
ΛΑΜΨΑ
+1,69%
24
ΛΑΝΑΚ
+5,56%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,04%
1
ΛΟΥΛΗ
+2,17%
2.83
ΜΑΘΙΟ
+1,20%
0.84
ΜΕΒΑ
+0,50%
4.04
ΜΕΝΤΙ
-1,65%
3.57
ΜΕΡΚΟ
+5,46%
38.6
ΜΙΓ
-1,88%
4.955
ΜΙΝ
+2,94%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,08%
23.6
ΜΟΝΤΑ
+1,49%
0.68
ΜΟΤΟ
+2,19%
3.74
ΜΟΥΖΚ
-2,76%
0.705
ΜΠΕΛΑ
+1,75%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,04%
31
ΝΑΚΑΣ
+2,26%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1
ΞΥΛΚ
+1,74%
0.293
ΞΥΛΠ
+24,26%
0.338
ΟΛΘ
0,00%
24.4
ΟΛΠ
0,00%
20.05
ΟΛΥΜΠ
+9,70%
2.6
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.08
ΟΤΕ
-1,01%
14.65
ΟΤΟΕΛ
0,00%
14.3
ΠΑΙΡ
+2,78%
1.11
ΠΑΠ
+1,29%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,68%
2.97
ΠΕΤΡΟ
+0,47%
8.56
ΠΛΑΘ
+13,31%
5.15
ΠΛΑΚΡ
-4,57%
16.7
ΠΡΔ
-9,09%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.65
ΠΡΟΦ
+2,69%
4.2
ΡΕΒΟΙΛ
+1,32%
1.54
ΣΑΡ
-0,65%
7.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
0.965
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.029
ΣΕΝΤΡ
+2,30%
0.312
ΣΙΔΜΑ
+1,10%
2.75
ΣΠΕΙΣ
+1,14%
7.08
ΣΠΙ
+0,31%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.144
ΤΕΝΕΡΓ
-0,68%
20.56
ΤΖΚΑ
+3,88%
2.14
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
+1,66%
0.429
ΦΛΕΞΟ
+1,15%
8.8
ΦΡΙΓΟ
-7,69%
0.06
ΦΡΛΚ
+1,37%
4.44
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+4,81%
0.545
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Σούπερ Μάρκετ: Ποδαρικό στο ‘23 με μία επιπλέον πρωτιά για τον Σκλαβενίτη

Έχουν περάσει κάτι παραπάνω από πέντε χρόνια από τότε που η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης ξέφυγε από τα στενά όρια της Αττικής και έγινε πανελλαδική, μέσω της απόκτησης του δικτύου της Μαρινόπουλος. Μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια η Σκλαβενίτης κατάφερε με σταθερά βήματα να κατακτήσει πολλές κορυφές, να γίνει ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας πίσω από το Ελληνικό Δημόσιο, να γίνει η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, τόσο από άποψης καταστημάτων όσο και τζίρου κ.λπ.

Αν υπήρχε ένα στοιχείο στο οποίο βρισκόταν ένα βήμα πίσω από την ΑΒ Βασιλόπουλος, ήταν σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Η συγκεκριμένη «υστέρηση» είναι φυσιολογική για δύο λόγους: η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε αναπτύξει το δίκτυό της εκτός Αθηνών αρκετά χρόνια πριν από τη Σκλαβενίτης, ενώ παράλληλα έχει και έντονη διαφημιστική παρουσία σχεδόν σε όλα τα Μέσα. Σύμφωνα με την τελευταία αντιπροσωπευτική πανελλαδική έρευνα (Δεκέμβριος 2022), που πραγματοποίησε online η Braincandy – Wisdrop σε δείγμα 600 ατόμων, η Σκλαβενίτης (96,4%) πέρασε για πρώτη φορά σε αναγνωρισιμότητα την ΑΒ Βασιλόπουλος (96,1%). Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ υψηλά (93,9%) είναι και τα ποσοστά της Lidl, που συμπληρώνει την τριάδα των μεγάλων παικτών.

Όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα, η έρευνα ανέδειξε ότι η Σκλαβενίτης -αν και με μικρότερη διαφορά σε σχέση με πέρυσι- παραμένει μακράν η πρώτη αλυσίδα που έρχεται στο μυαλό των συμμετεχόντων όταν καλούνται να κατονομάσουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Για τις μικρότερες αλυσίδες αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των ποσοστών της Κρητικός και της Market In, καθώς και η μείωση σε Μασούτη, Γαλαξία και Bazaar.

Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες

Μέσα από τη μέτρηση της εικόνας των ελληνικών σούπερ μάρκετ, η οποία διενεργήθηκε για 9η συνεχή χρονιά φέτος από την Braincandy, αποκαλύπτονται και τα νέα προφίλ αγοραστών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%. Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters), ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό, μια και δεν αποζητεί απαραίτητα τη χαμηλότερη τιμή αλλά το «Value for Money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται, καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%. Αυτό έχει αποτέλεσμα κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) να έχουν συρρικνωθεί στο 16%, 15% και 14% αντίστοιχα. Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντίστοιχα. Όπως αναφέρουν στελέχη της Braincandy, η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες στη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.

– Αναλυτικά αποτελέσματα για όλα τα κοινά (ποιο σούπερ μάρκετ προτιμούν, ποιες προϊοντικές κατηγορίες είναι σημαντικές για την επιλογή του, κ.λπ.) είναι ήδη διαθέσιμα μέσω του Wisdrop.

To Wisdrop, το οποίο το powergame.gr ευχαριστεί για την παραχώρηση των στοιχείων, είναι μια πρωτοποριακή συνδρομητική υπηρεσία της Braincandy που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την έρευνα αγοράς. Μέσω του Wisdrop, ακόμα και ο μικρότερος οργανισμός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πλούσια και updated γνώση της αγοράς ανά πάσα στιγμή. Με νέες έρευνες κάθε εβδομάδα, live webinars και συμβουλευτικές συναντήσεις, το wisdrop αποτελεί ήδη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για πολλές εταιρείες σε Ελλάδα και Πολωνία, ενώ από τον Οκτώβριο η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και στη Ρουμανία. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.wisdrop.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!