Γ.Δ.
1027.47 +0,71%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+7,01%
3.74
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
12
TITC
-1,96%
14.04
ΑΑΑΚ
+3,48%
11.9
ΑΑΑΠ
+8,11%
10
ΑΒΑΞ
+1,30%
0.777
ΑΒΕ
-0,38%
0.522
ΑΔΜΗΕ
+3,25%
1.716
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.51
ΑΛΜΥ
+5,02%
2.195
ΑΛΦΑ
+3,57%
1.1025
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.25
ΑΝΕΚ
0,00%
0.216
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,26%
7.04
ΑΣΚΟ
0,00%
2.13
ΑΣΤΑΚ
-0,97%
8.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-0,96%
5.15
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,42%
4.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,84%
0.601
ΒΙΟΤ
+14,07%
0.308
ΒΙΣ
+3,75%
0.166
ΒΟΣΥΣ
+7,48%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+7,87%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,93%
10.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,28%
7.7
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,34%
0.758
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
+4,18%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
0.752
ΕΕΕ
-0,12%
24.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+3,02%
0.41
ΕΛΙΝ
-2,28%
2.14
ΕΛΛ
+1,52%
16.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.826
ΕΛΠΕ
+4,17%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+0,78%
2.58
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.27
ΕΛΧΑ
-1,39%
1.558
ΕΝΤΕΡ
+4,00%
3.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.134
ΕΠΣΙΛ
+1,69%
7.2
ΕΣΥΜΒ
-0,66%
0.6
ΕΤΕ
+1,90%
4.514
ΕΥΑΠΣ
-1,19%
3.32
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
6.69
ΕΥΡΩΒ
+1,98%
1.2375
ΕΧΑΕ
+1,88%
4.075
ΙΑΤΡ
-1,93%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,79%
0.59
ΙΛΥΔΑ
+5,56%
1.14
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
1.524
ΙΝΛΙΦ
-1,64%
3.6
ΙΝΛΟΤ
+0,79%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
3.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.97
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.5
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
+5,48%
1.078
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+1,07%
0.946
ΚΟΡΔΕ
+3,05%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+1,89%
0.54
ΚΟΥΕΣ
-1,58%
4.665
ΚΡΕΚΑ
+13,85%
0.296
ΚΡΙ
+2,95%
6.28
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,82%
1.08
ΛΑΒΙ
+0,26%
0.389
ΛΑΜΔΑ
-0,78%
5.725
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.4
ΛΑΝΑΚ
+2,39%
0.944
ΛΕΒΚ
-10,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,24%
1.02
ΛΟΥΛΗ
+2,92%
2.47
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
+1,33%
3.04
ΜΕΝΤΙ
-5,15%
3.5
ΜΕΡΚΟ
+1,22%
49.8
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
+4,26%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,77%
21.12
ΜΟΝΤΑ
+0,28%
0.718
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.68
ΜΟΥΖΚ
+0,88%
0.686
ΜΠΕΛΑ
-0,84%
21.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,48%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+2,92%
24.7
ΝΑΚΑΣ
-5,51%
2.4
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.252
ΞΥΛΠ
-10,85%
0.23
ΟΛΘ
+2,08%
24.5
ΟΛΠ
+1,76%
18.52
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
1.98
ΟΠΑΠ
-1,82%
14.55
ΟΤΕ
+3,36%
13.24
ΟΤΟΕΛ
+2,07%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
0.93
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
+6,31%
1.92
ΠΕΤΡΟ
+0,31%
6.52
ΠΛΑΘ
-1,29%
3.83
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
-3,14%
15.4
ΠΡΔ
-0,41%
0.488
ΠΡΕΜΙΑ
-1,82%
1.08
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
0,00%
2.625
ΡΕΒΟΙΛ
-3,47%
1.25
ΣΑΡ
-4,02%
6.69
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+3,70%
0.28
ΣΙΔΜΑ
+3,64%
2.28
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.78
ΣΠΙ
+2,39%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.22
ΤΕΝΕΡΓ
-1,03%
18.31
ΤΖΚΑ
+0,27%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-9,09%
0.2
ΦΙΕΡ
+4,48%
0.443
ΦΛΕΞΟ
+7,50%
8.6
ΦΡΙΓΟ
-1,49%
0.066
ΦΡΛΚ
+1,51%
3.36
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+4,90%
0.535
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κατασκευές: Οι συμβάσεις στα μεγάλα έργα και το ανεκτέλεστο των 10 δισ.

Οι κατασκευές αποτελούν βασικό τομέα αύξησης του ΑΕΠ της Ελλάδας. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των ήδη υπογεγραμμένων συμβάσεων υπερβαίνει τα 10 δισ. ευρώ, αλλά αναμένεται να ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ την επόμενη διετία, χωρίς να συνυπολογίζονται τα έργα που χρηματοδοτεί αμιγώς ο ιδιωτικός τομέας.

Οι κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και Intrakat που έχουν αναλάβει / θα αναλάβουν την υλοποίηση κρίσιμων έργων για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών της χώρας προβαίνουν σε κινήσεις ενίσχυσης των δυνατοτήτων τους σε εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό αλλά και επάρκεια κεφαλαίων.

Αυτές τις ημέρες υπογράφονται ή θα υπογραφούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες οι συμβάσεις για επτά μεγάλα οδικά έργα προϋπολογισμού άνω των δύο δισ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται η Περιφερειακή Λεωφόρος Θεσσαλονίκης με το υπερυψωμένο τμήμα (Flyover), η σύνδεση Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, τα τμήματα αυτοκινητοδρόμων Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών καθώς και το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα.

Μέχρι τώρα έχουν δημοπρατηθεί έργα προϋπολογισμού άνω των 11 δισ. ευρώ ενώ έχουν υπογραφεί συμβάσεις αξίας πέντε δισ. ευρώ περίπου. Στους νέους διαγωνισμούς που σχεδιάζονται αυτό τον καιρό περιλαμβάνονται και οι  επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 292 εκατ. ευρώ θα έχει γίνει έως τις αρχές του 2023.

Στο πρώτο εξάμηνο του νέους έτους θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την ανάληψη της διαχείρισης της Αττικής Οδού, o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners. Για τις επεκτάσεις, το έργο για την κατασκευή της σήραγγας της Ηλιούπολης στην Αττική, που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, βρίσκεται στη φάση επεξεργασίας του  μοντέλου χρηματοδότησης.

Το έργο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από μεγαλύτερα  πανευρωπαϊκά έργα με αντικείμενο τη σύμβαση παραχώρησης οδικής αρτηρίας.

Πρόσφατα υπήρξε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για δύο μεγάλα έργα ύδρευσης / άρδευσης, το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα και το διπλό φράγμα στον Ταυρωνίτη ποταμό στην Κρήτη με τη διάρκεια  παραχώρησης να έχει οριστεί σε 30 έτη. Ο προϋπολογισμός για το φράγμα Ενιπέα ανέρχεται στα 230 εκατ. ευρώ ενώ για το φράγμα Ταυρωνίτη στα 267 εκατ. ευρώ.  Στο τελικό στάδιο είναι ο διαγωνισμός για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική μέσω του οποίου αντιμετωπίζονται προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης στην περιοχή. Προχωρούν επίσης οι διαγωνισμοί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ  και Δράμα – Αμφίπολη προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ.

Το υπουργείο Υποδομών εξετάζει το ενδεχόμενο παράτασης των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, ώστε οι παραχωρησιούχοι να επενδύσουν ίδια κεφάλαια για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών σταθμών φόρτισης οχημάτων και φορτηγών με την  εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πρανή ή/και σε διαχωριστικές νησίδες του εθνικού δικτύου για την παραγωγή της αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας. Οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων λήγουν το 2037 (Άξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός και τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, τμήμα Μαλιακός – Κλειδί), το 2038 (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) και μετά το 2041 (Ολυμπία Οδος δηλαδή το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος).

Σε εξέλιξη είναι οι διαγωνισμοί για κτιριακά ΣΔΙΤ όπως οι φοιτητικές κατοικίες, κ.α. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς, για την «Πολιτεία Καινοτομίας» επίσης στην Πειραιώς. Έχουν προκηρυχθεί και οι διαγωνισμοί για τα 13 περιφερειακά κέντρα της Πολιτικής Προστασίας και τα 17 σχολεία στην Δυτική Μακεδονία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!