Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,62%
9.65
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,88%
1.444
ΑΒΕ
-1,03%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,33%
2.63
ΑΛΦΑ
+1,65%
1.5755
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.86
ΑΡΑΙΓ
+0,51%
11.83
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,08%
7.52
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,50%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+6,18%
2.75
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-1,67%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+4,76%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,24%
8.2
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,56%
11.08
ΔΟΜΙΚ
-0,33%
4.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,06%
0.333
ΕΒΡΟΦ
+4,52%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+4,24%
4.18
ΕΛΒΕ
+3,48%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
+3,72%
1.898
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
-1,16%
9.4
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,54%
7.112
ΕΥΑΠΣ
+0,63%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+0,90%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.829
ΕΧΑΕ
+1,81%
5.05
ΙΑΤΡ
+6,33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+0,91%
0.444
ΙΛΥΔΑ
+2,98%
1.555
ΙΝΚΑΤ
+2,62%
5.09
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+0,82%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,83%
1.19
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.57
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,33%
1.54
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+6,83%
1.346
ΚΟΥΕΣ
+2,88%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,62%
11.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+1,11%
0.819
ΛΑΜΔΑ
+4,24%
6.89
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-1,81%
3.8
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,54%
25.98
ΜΟΝΤΑ
-0,32%
3.09
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,64%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.925
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,53%
37.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,63%
0.966
ΞΥΛΚ
+2,81%
0.293
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,76%
23.1
ΟΛΠ
+1,67%
24.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
+2,23%
16.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-0,64%
13.89
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
13.54
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,77%
2.58
ΠΕΙΡ
+0,21%
3.765
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,66%
4.39
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.555
ΣΑΡ
+0,53%
11.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,05%
0.372
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,91%
1.71
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,17%
0.361
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+1,50%
4.05
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Renault – Nissan: Νέοι όροι στη συμμαχία με στόχο την παραγωγή EV

Πολύ κοντά στην επίτευξη μιας συμφωνίας βρίσκεται η γαλλική Renault με την ιαπωνική Nissan, η οποία θα θέσει νέα θεμέλια στην πολυετή συμμαχία τους και θα ανοίξει τον δρόμο στην εμβάθυνση της συνεργασίας τους για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EV).

Πληροφορίες των Financial Times θέλουν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Λούκα ντε Μέο και τον Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, να ταξιδεύουν την επόμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία προκειμένου να τακτοποιήσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες της συμφωνίας με την Nissan. Η επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας πρόκειται να γίνει αρχές Φεβρουαρίου.

«Υπάρχουν ακόμη πολλές λεπτομέρειες που θα πρέπει να αποσαφηνιστούν αλλά αυτό που χρειάζονταν ήταν η βούληση για να κλείσει η συμφωνία» είπε μια από τις πηγές της βρετανικής εφημερίδας.

Στόχος της Renault, το 15% της οποίας ελέγχεται από το γαλλικό κράτος, είναι να ανεξαρτητοποιήσει την μονάδα παραγωγής βενζινοκινητήρων, γνωστή με την ονομασία «Horse», και να πουλήσει ένα μεγάλο μερίδιο στην κινεζική Geely, όπως είχε αποκαλύψει προ μηνών το Reuters. Πάνω σε αυτό το ζήτημα, η Nissan είχε ανησυχίες για τη μεταφορά τεχνολογίας και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων της ύστερα από την 23ετή συμμαχία τους που εξασφάλισε σημαντική εξοικονόμηση δαπανών και πολύτιμες συνέργειες.

Παράλληλα, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να πείσει τη Nissan να επενδύσει στη μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, Ampere. Στις μεταξύ τους διαβουλεύσεις, η Nissan εξέφρασε επιφυλάξεις για την αποτίμηση περίπου 10 δισ. ευρώ που έδωσε η Renault στην Ampere, με την προοπτική να αποκτήσει λιγότερο από το 15% που είχε σχεδιάσει αρχικά, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Καθοριστικό ρόλο για την επιτάχυνση των διαδικασιών ως προς την επίτευξη μιας συμφωνίας διαδραμάτισε η συνάντηση του προέδρου της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Φουμίο Κισίντα, την περασμένη εβδομάδα. Ο Μακρόν τόνισε πως η γαλλική κυβέρνηση στηρίζει τα σχέδια της Renault και δεν θα επιδιώξει μια συγχώνευση με τη Nissan, είχε αναφέρει το Bloomberg.

Υπό τους όρους μιας μεταξύ τους συμφωνίας, η Renault φαίνεται πως προτίθεται να μειώσει το μερίδιο που κατέχει στη Nissan από το 43% στο 15%, τοποθετώντας αυτές τις μετοχές σε ένα trust με εκτιμώμενο ενεργητικό 3,7 δισ. ευρώ κάτω από τις τρέχουσες τιμές των μετοχών όπου θα τις πουλά σταδιακά σε βάθος χρόνου. Εξάλλου, πηγές των Financial Times, εξηγούν πως η Renault πρακτικά δεν ασκούσε την επιρροή που θα φανταζόταν κανείς στη Nissan παρά το μερίδιο του 43%.

Έτσι τα μερίδια που θα έχει η μια αυτοκινητοβιομηχανία στην άλλη θα είναι όμοια εφόσον η Nissan ήδη κατέχει το 15% των μετοχών της Renault. Όμως η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου στο πλαίσιο της ανανεωμένης συμμαχίας. Πέρσι τον Νοέμβριο, η Renault ανακοίνωσε σχέδια για την ευρύτερη αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της σε πέντε μονάδες, θέτοντας ως στόχο τη δημόσια εγγραφή της Ampere μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Απώτερος στόχος της Renault είναι να επωφεληθεί στο έπακρο από την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των οποίων έφθασαν το 10% του συνόλου, παγκοσμίως, μέσα στο 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!