Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Aegean: Το βαλκανικό στοίχημα και η ελληνοποίηση της Animawings

H Aegean πατάει ξανά γερά στα πόδια της και με προσεκτικά βήματα βάζει μπροστά το σχέδιό της, ώστε, πέρα από ηγέτιδα εταιρεία στην ελληνική αγορά, να καταστεί και ένας σημαντικός περιφερειακός παίκτης. Φυσικός χώρος επέκτασης είναι η Βαλκανική Χερσόνησος, όπου ήδη διαθέτει πλειοψηφία (51%) στη ρουμανική Animawings. Παράλληλα, αναμένει τις επόμενες ημέρες τα αποτελέσματα από τον διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας για την αεροπορική ή τις αεροπορικές που συνδέουν τη γειτονική χώρα με νέους προορισμούς του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, η Aegean συνεχίζει να δηλώνει -έστω και σε χαμηλούς τόνους- το ενδιαφέρον της για την Croatia Airlines, στην περίπτωση που η κυβέρνηση της Κροατίας πραγματοποιήσει εκ νέου διαγωνισμό.

Μάχη τριών στη Βόρεια Μακεδονία

Η Aegean μαζί με τη Lufthansa και την Wizz είναι οι τρεις αεροπορικές εταιρείες που έχουν καταθέσει προσφορές για την έναρξη νέων δρομολογίων είτε από το αεροδρόμιο των Σκοπίων είτε από αυτό της Οχρίδας, με αντάλλαγμα την οικονομική στήριξη έως το 2026 από την κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας. Αν και η Wizz Air έχει προϊστορία στη γειτονική χώρα, καθώς έχει κερδίσει τους τρεις προηγούμενους διαγωνισμούς, εκτιμάται ότι τόσο η Aegean όσο και ο γερμανικός κρατικός αερομεταφορέας έχουν αυξημένες πιθανότητες απέναντι στη low cost αεροπορική, καθώς δεν αποκλείεται ο διαγωνισμός αυτήν τη φορά να μην αφορά έναν μόνο παίκτη.

Σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να ανοίξουν νέους προορισμούς -να μην έχουν πραγματοποιηθεί πτήσεις προς αυτούς από τα δύο αεροδρόμια της χώρας τον περασμένο χρόνο- και να πραγματοποιούν από και προς αυτούς πτήσεις τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βόρειας Μακεδονίας, που «τρέχει» τον διαγωνισμό, αναμένεται να αποφασίσει τις επόμενες ημέρες, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των εβδομαδιαίων πτήσεων που προσφέρονται στα νέα δρομολόγια, τον όγκο των επιβατών στο αεροδρόμιο προορισμού (σ.σ.: όσο πιο πολυσύχναστο είναι το αεροδρόμιο, τόσο μεγαλύτερη και η πιθανότητα να επιδοτηθεί το δρομολόγιο), καθώς και τα προγράμματα προώθησης και marketing των αεροπορικών.

Αν και πρόκειται για μία μικρή αγορά, η εταιρεία ή οι εταιρείες που θα κερδίσουν τον διαγωνισμό στη Βόρεια Μακεδονία, πέρα από την κρατική ενίσχυση, θα προσθέσουν στο σύνολό τους έναν σημαντικό αριθμό επιβατών, αλλά και τον έλεγχο της αεροπορικής αγοράς της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Wizz Air, που, όπως προαναφέρθηκε, έχει κερδίσει όλους τους περασμένους διαγωνισμούς, μετέφερε από και προς τη Βόρεια Μακεδονία πάνω από 1,5 εκατ. επιβάτες το 2022, καταλαμβάνοντας μερίδιο της τάξης του 60% στις αερομεταφορές της γειτονικής χώρας. Ανεξαρτήτως του αποτελέσματος, η Aegean θα είναι παρούσα στο αεροδρόμιο των Σκοπίων μέσω της σύνδεσης με το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Η ελληνοποιημένη Animawings

Από τον Οκτώβριο του 2021 η Aegean ελέγχει το 51% της ρουμανικής αεροπορικής εταιρείας Animawings. Αυτή η πλειοψηφία αντανακλάται στο φετινό πτητικό πρόγραμμα της αεροπορικής, καθώς κόπηκαν αρκετοί προορισμοί σε τρίτες χώρες, μεταξύ των οποίων οι περισσότεροι σε τουριστικά ανταγωνιστικές χώρες στη Νότια Ευρώπη (Ισπανία, Ιταλία, Τουρκία), και αντικαταστάθηκαν από ελληνικούς προορισμούς.

Αρχής γενομένης από την 28η Μαρτίου, όταν και θα πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση προς Αθήνα, φέτος η Animawings θα πετάει προς 10 ελληνικούς προορισμούς (Αθήνα, Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Ρόδο, Κω, Μύκονο και Σαντορίνη). Με βάση τον φετινό προγραμματισμό, η Ελλάδα γίνεται η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά πίσω από τη ρουμανική και με μεγάλη απόσταση από τους υπόλοιπους προορισμούς, που είναι στην καλύτερη περίπτωση έως δύο ανά χώρα.

Παρούσα σε όλα τα Βαλκάνια

Η Aegean επιστρέφει φέτος σχεδόν σε επίπεδα 2019 σε ό,τι αφορά την παρουσία της στη Βαλκανική Χερσόνησο, τόσο σε επίπεδο πτήσεων όλο τον χρόνο, όσο και σε εποχικό επίπεδο την καλοκαιρινή σεζόν. Μάλιστα, εάν προστεθούν οι πτήσεις της Animawings, η Aegean αυξάνει σημαντικά την παρουσία της σε σχέση με την καλύτερη χρονιά της. Για φέτος το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν πτήσεις από Αθήνα προς Λιουμπλιάνα και Σπλιτ, ενώ δεν αποκλείεται να προστεθεί και σύνδεση με Μπάνια Λούκα. Τέλος, θα υπάρχουν τόσο σε εποχικό επίπεδο, π.χ. από Βελιγράδι προς Ηράκλειο και Ρόδο, όσο και σε επίπεδο τσάρτερ, δεκάδες συνδέσεις όλο το καλοκαίρι από μεγάλες βαλκανικές πόλεις προς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!