Γ.Δ.
1270.35 -0,39%
ACAG
+3,23%
6.4
CENER
-1,14%
6.92
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
0,00%
10.9
OPTIMA
-2,05%
7.66
TITC
0,00%
19.78
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
0,00%
1.57
ΑΒΕ
0,00%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+0,92%
2.195
ΑΚΡΙΤ
+29,37%
0.925
ΑΛΜΥ
-1,50%
2.62
ΑΛΦΑ
-2,01%
1.51
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.52
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,88%
11.46
ΑΣΚΟ
-0,85%
2.32
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.4
ΑΤΤ
-1,65%
10.72
ΑΤΤΙΚΑ
+1,58%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,28%
5.38
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.83
ΒΙΟΣΚ
-2,23%
1.095
ΒΙΟΤ
0,00%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,29%
1.695
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,82%
12.96
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-1,02%
10.64
ΔΟΜΙΚ
+0,28%
3.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,88%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+1,82%
1.12
ΕΕΕ
0,00%
25.8
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
3.8
ΕΛΒΕ
0,00%
4.98
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.33
ΕΛΛ
+0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΠΕ
0,00%
7.45
ΕΛΣΤΡ
-0,34%
2.95
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
2.15
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+0,31%
6.5
ΕΠΙΛΚ
-4,63%
0.103
ΕΠΣΙΛ
-1,14%
9.55
ΕΣΥΜΒ
-1,41%
1.05
ΕΤΕ
+0,66%
6.1
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+1,48%
6.18
ΕΥΡΩΒ
+0,52%
1.65
ΕΧΑΕ
+0,74%
5.47
ΙΑΤΡ
-1,66%
1.775
ΙΚΤΙΝ
-3,41%
0.4535
ΙΛΥΔΑ
+1,92%
1.33
ΙΝΚΑΤ
+4,29%
3.645
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.36
ΙΝΛΟΤ
-0,31%
0.96
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,33%
6.3
ΙΝΤΕΤ
-2,17%
1.35
ΙΝΤΚΑ
+0,18%
2.855
ΚΑΜΠ
0,00%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
+0,28%
1.82
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+0,36%
1.38
ΚΟΡΔΕ
-0,36%
0.558
ΚΟΥΑΛ
-0,69%
0.576
ΚΟΥΕΣ
+1,43%
5.68
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
9.48
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.9
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.03
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.72
ΛΑΜΔΑ
+1,91%
6.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
-0,53%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.324
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-3,39%
1.14
ΜΕΒΑ
-0,53%
3.72
ΜΕΝΤΙ
+1,52%
3.35
ΜΕΡΚΟ
+0,86%
46.8
ΜΙΓ
+3,67%
5.08
ΜΙΝ
+0,41%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,45%
24.48
ΜΟΝΤΑ
+2,82%
1.82
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,41%
24.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,33%
3.06
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
36.38
ΝΑΚΑΣ
-3,90%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
+1,17%
0.347
ΞΥΛΠ
-1,76%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
23
ΟΛΠ
+1,06%
23.8
ΟΛΥΜΠ
+0,80%
2.52
ΟΠΑΠ
+1,42%
14.97
ΟΤΕ
-1,21%
13.04
ΟΤΟΕΛ
+0,48%
12.52
ΠΑΙΡ
-1,30%
1.135
ΠΑΠ
-1,32%
2.25
ΠΕΙΡ
-3,27%
3.134
ΠΕΤΡΟ
+0,22%
8.94
ΠΛΑΘ
-2,14%
4.11
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-0,23%
4.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,26%
1.91
ΣΑΡ
-1,12%
7.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
-4,92%
0.029
ΣΕΝΤΡ
-0,54%
0.367
ΣΙΔΜΑ
-2,58%
2.27
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.48
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
+10,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-1,19%
15.76
ΤΖΚΑ
0,00%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,23%
1.778
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+4,32%
0.386
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,74%
0.0685
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.11
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

ΑΒΑΞ: Προς τα 3 δισ. ευρώ οδεύει το ανεκτέλεστο – Οι νέοι στόχοι

Σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου από τα 2,2 δισ. στα 3 δισ. ευρώ περιμένει τους επόμενους μήνες η ΑΒΑΞ, με την ανάληψη νέων έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών.

Μεταξύ άλλων, η εισηγμένη, σε κοινοπραξία με την ιταλική Rizzani de Eccher (κατέχει το 60% της κοινοπραξίας), είναι ο πιθανότερος ανάδοχος για ένα από τα μεγαλύτερα κτιριακά έργα της χώρας, το εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο Ελληνικό, στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το σχήμα Rizzani – ΑΒΑΞ έχει επιλεγεί ως «αρχικός κατασκευαστής και μελετητής», με βάση το μοντέλο που είχε ακολουθήσει η Lamda, και στην περίπτωση του πύργου κατοικιών και την κοινοπραξία Bouygues – Intrakat, η οποία επελέγη και ως οριστικός κατασκευαστής προ ημερών.

Η ανάληψη σημαντικών έργων την τελευταία διετία, από τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας μέχρι τα έργα υποδομής στο Ελληνικό και τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, δεν θα αποτυπωθεί στα έσοδα του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, πάντως. Ο κ. Μιτζάλης είπε πως αρκετά από τα έργα που προκηρύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν είχαν ωριμάσει επαρκώς σε τεχνικό επίπεδο, χρειάζονται πρόσθετες μελέτες και γι’ αυτόν τον λόγο καθυστερεί η έναρξή τους. Ωστόσο, όπως είπε και ο πρόεδρος του ομίλου, Χρ. Ιωάννου, τα έργα θα προχωρήσουν και θα αποτυπωθούν στον κύκλο εργασιών. «Το ξέρουμε το άθλημα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ και πρόσθεσε πως «ποτέ κατά την τελευταία δεκαετία δεν ήμαστε καλύτερα σε σχέση με σήμερα».

Η διοίκηση κλήθηκε χθες να απαντήσει για το τίμημα από την πώληση του εμπορικού βραχίονα της θυγατρικής Volterra στον χώρο της ενέργειας. Περιορίστηκε να αναφέρει πως η λογιστική αξία του προσεγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως τα αιολικά πάρκα της Volterra πωλήθηκαν πέρυσι στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ενώ είναι θέμα εβδομάδων, όπως φαίνεται, και η μεταβίβαση του εμπορικού βραχίονα. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με τον Όμιλο Mytilineos, ο οποίος φαίνεται πως θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη εξαγορά πελατολογίου στη λιανική αγορά ενέργειας μετά τη Watt & Volt.

Ο κ. Ιωάννου είπε πως δεν σχεδιάζονται πωλήσεις άλλων συμμετοχών με την εξαίρεση του μειοψηφικού ποσοστού που κατέχει η ΑΒΑΞ στη μαρίνα Λεμεσού, όπου, όπως εξήγησε, «θα συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές με τους συνεταίρους μας». Στη μαρίνα Λεμεσού εκκρεμεί η πώληση περίπου 10 πολυτελών κατοικιών. Ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ είπε πως μέσω της θυγατρικής Avax Development εξετάζονται διάφορες ευκαιρίες στον οικιστικό κλάδο και στις παραθεριστικές κατοικίες σε νησιά, ενώ ο όμιλος έχει ενδιαφερθεί και για οικιστικές αναπτύξεις εντός του Ελληνικού. Σημειώνεται πως το χαρτοφυλάκιο συμμετοχών σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ αποτιμήθηκε στις αρχές του 2023 σε 400 εκατ. ευρώ.

Για την Αττική Οδό, η διοίκηση της ΑΒΑΞ είπε πως έχει λαμβάνειν περί τα 100 εκατ. μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, ενώ διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης σε κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και τη γαλλική Ardian. Η τελευταία φέρεται να αποχωρεί από την κοινοπραξία και στην αγορά κυκλοφορούν ήδη φήμες πως θα αντικατασταθεί από τις Egis και Meridiam, με τις οποίες η ΑΒΑΞ διεκδικεί ήδη τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Ο κ. Ιωάννου είπε περιορίστηκε χθες να αναφέρει πως η νέα σύμβαση δεν προσφέρει την απόδοση που έχει η υφιστάμενη σύμβαση, η πρώτη παραχώρηση οδικού άξονα στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του ’90.

Σημαντικό θέμα για τον κατασκευαστικό κλάδο και για την ΑΒΑΞ είναι οι εγγυητικές επιστολές, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων που έχουν οι ελληνικές τράπεζες, οι οποίες κλήθηκαν να διαχειριστούν τεράστιο όγκο διαγωνισμών και συμβάσεων. Η διοίκηση της ΑΒΑΞ είπε πως στο παιχνίδι των εγγυητικών έχουν μπει πλέον και οι ασφαλιστικές εταιρείες (οι οποίες περιόρισαν τις απαιτήσεις τους σε σχέση με το παρελθόν για την έκδοση εγγυητικών), ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση με ξένες τράπεζες, οι οποίες, μάλιστα, προσφέρουν καλύτερους όρους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!