Γ.Δ.
897.64 +0,43%
CENER
+0,74%
2.71
CNLCAP
0,00%
8.5
TITC
+0,96%
16.78
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΑΑΠ
+18,95%
3.64
ΑΒΑΞ
+3,37%
0.95
ΑΒΕ
-0,63%
0.313
ΑΔΜΗΕ
+0,93%
2.715
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-8,00%
0.414
ΑΛΜΥ
-0,92%
1.62
ΑΛΦΑ
+0,37%
1.2175
ΑΝΔΡΟ
+0,84%
24
ΑΝΕΚ
-9,20%
0.0395
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.081
ΑΡΑΙΓ
+1,72%
5.31
ΑΣΚΟ
-0,86%
2.31
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.45
ΑΤΕΚ
0,00%
0.36
ΑΤΤ
+2,81%
0.2195
ΑΤΤΙΚΑ
+3,36%
1.015
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.4
ΒΙΟ
-0,60%
5.01
ΒΙΟΚΑ
+9,80%
1.12
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
0.294
ΒΙΟΤ
+2,38%
0.43
ΒΙΣ
0,00%
0.805
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.7
ΒΥΤΕ
-0,66%
1.51
ΓΕΒΚΑ
+1,81%
0.9
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,71%
9.83
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,22%
9.17
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-3,75%
0.385
ΔΟΥΡΟ
-20,00%
0.248
ΔΡΟΜΕ
-0,38%
0.53
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.025
ΕΕΕ
-1,10%
28.88
ΕΚΤΕΡ
-1,34%
1.105
ΕΛΒΕ
0,00%
6.45
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+4,64%
0.293
ΕΛΙΝ
-0,99%
2
ΕΛΛ
+0,53%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,04%
1.454
ΕΛΠΕ
-0,17%
5.78
ΕΛΣΤΡ
-2,27%
1.72
ΕΛΤΟΝ
-0,66%
1.51
ΕΛΧΑ
-1,06%
2.34
ΕΝΤΕΡ
+1,89%
3.24
ΕΠΙΛΚ
+5,56%
0.19
ΕΠΣΙΛ
-1,26%
4.7
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.42
ΕΤΕ
-1,39%
2.55
ΕΥΑΠΣ
+0,82%
4.89
ΕΥΔΑΠ
-1,33%
8.93
ΕΥΠΙΚ
+0,39%
5.14
ΕΥΡΟΜ
0,00%
0.448
ΕΥΡΩΒ
-2,88%
0.7552
ΕΧΑΕ
0,00%
4
ΙΑΣΩ
+1,55%
1.31
ΙΑΤΡ
+1,64%
1.55
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.826
ΙΛΥΔΑ
-1,96%
1
ΙΝΚΑΤ
-2,52%
1.55
ΙΝΛΙΦ
+0,57%
3.54
ΙΝΛΟΤ
+0,59%
0.17
ΙΝΤΕΚ
+1,76%
2.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7.1
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
0.8
ΙΝΤΚΑ
+3,38%
1.468
ΚΑΜΠ
+2,86%
1.62
ΚΑΡΕΛ
+1,99%
308
ΚΕΚΡ
-0,55%
1.81
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+3,50%
0.71
ΚΜΟΛ
0,00%
2.22
ΚΟΡΔΕ
+10,58%
0.345
ΚΟΥΑΛ
+0,40%
0.252
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
11.74
ΚΡΕΚΑ
-20,00%
0.168
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
+0,81%
7.5
ΚΤΗΛΑ
+2,08%
1.47
ΚΥΡΙΟ
+5,26%
1.4
ΛΑΒΙ
+0,91%
0.555
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
19.5
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.7
ΛΕΒΚ
0,00%
0.19
ΛΕΒΠ
0,00%
0.22
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.169
ΛΟΓΟΣ
+1,98%
1.03
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.58
ΛΥΚ
+0,70%
1.43
ΜΑΘΙΟ
-0,53%
0.372
ΜΕΒΑ
+0,59%
1.71
ΜΕΝΤΙ
0,00%
1.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
57
ΜΙΓ
+3,72%
0.0279
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,60%
13.22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.392
ΜΟΤΟ
-0,76%
1.3
ΜΟΥΖΚ
-3,04%
0.51
ΜΠΕΛΑ
+0,77%
15.7
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-2,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.39
ΜΥΤΙΛ
+0,20%
15.01
ΝΑΚΑΣ
-6,00%
1.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.98
ΝΑΥΤ
0,00%
0.107
ΝΕΩΡΣ
0,00%
0.125
ΝΙΚΑΣ
+17,86%
1.32
ΝΙΟΥΣ
0,00%
0.596
ΞΥΛΚ
0,00%
0.244
ΞΥΛΠ
0,00%
0.35
ΟΛΘ
0,00%
27.7
ΟΛΠ
+0,47%
21.3
ΟΛΥΜΠ
-0,14%
1.434
ΟΠΑΠ
+2,02%
12.15
ΟΤΕ
+1,70%
14.035
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
6.76
ΠΑΙΡ
-2,60%
0.9
ΠΑΠ
+0,89%
2.28
ΠΕΙΡ
+4,26%
1.835
ΠΕΤΡΟ
-2,32%
5.9
ΠΛΑΘ
+3,40%
5.17
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.91
ΠΛΑΚΡ
+0,59%
17
ΠΠΑΚ
-22,41%
6.75
ΠΡΔ
-7,08%
0.21
ΠΡΕΖΤ
0,00%
4.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.88
ΠΡΟΝΤΕΑ
+4,05%
7.7
ΠΡΟΦ
+0,40%
5
ΡΕΒΟΙΛ
+1,12%
1.36
ΣΑΡ
+0,11%
8.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.22
ΣΑΤΟΚ
-4,11%
0.035
ΣΕΝΤΡ
-0,80%
0.249
ΣΙΔΜΑ
0,00%
0.865
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
+3,36%
0.615
ΣΠΥΡ
+0,45%
0.225
ΤΕΝΕΡΓ
-0,97%
12.26
ΤΖΚΑ
-0,78%
2.56
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.89
ΥΑΛΚΟ
-14,29%
0.06
ΦΙΕΡ
+6,40%
0.432
ΦΛΕΞΟ
-1,68%
8.8
ΦΟΡΘ
0,00%
0.3
ΦΡΙΓΟ
+1,08%
0.094
ΦΡΛΚ
+0,89%
4.555
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-4,07%
0.59
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Σε θέση μάχης για τον προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι

Νέες κινητοποιήσεις ετοιμάζουν στο λιμάνι του Πειραιά οι ναυπηγοεπισκευαστές. Αφορμή αυτή τη φορά αποτελεί η προσπάθεια της ΟΛΠ/Cosco να βγάλει εκτός του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι τους ναυπηγοεπισκευαστές που αξιοποιούν τον συγκεκριμένα προβλήτα στις εργασίες τους.

Απώτερος στόχος της Cosco είναι να μεταφέρει στο συγκεκριμένο προβλήτα της ΔΕΗ τον παρακείμενο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων (car terminal) και να μετατρέψει τον υφιστάμενο προβλήτα του car terminal στον 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα στον Πειραιά.

Η αντίθεση του ΣΕΝΑΒΙ για τον προβλήτα

Αρχικά οι ναυπηγοεπισκευαστές έδωσαν το πράσινο φως στην ΟΛΠ/Cosco για την επέκταση του προβλήτα της ΔΕΗ με στόχο την αξιοποίησή του ως car terminal. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), δεν ανέμεναν ότι η ΟΛΠ/Cosco θα αξιώσει την ολοσχερή αποχώρηση των ναυπηγοεπισκευαστών από τον προβλήτα. Αντίθετα ανέμεναν μια από κοινού χρήση, από ναυπηγοεπισκευαστές και την Cosco, προκειμένου να αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα ο συγκεκριμένος προβλήτας.

Μετά την αλλαγή στάσης της ΟΛΠ/Cosco, οι ναυπηγοεπισκευαστές φέρεται να στυλώνουν τα πόδια τους και γι’ αυτό προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Οι κινητοποιήσεις περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, αύριο Πέμπτη 8 Απριλίου. Δεν αποκλείεται ωστόσο να προχωρήσουν ακόμη και στον αποκλεισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) παρόλο που κάτι τέτοιο θεωρείται ενδεχόμενο απομακρυσμένο.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα ο προβλήτας της ΔΕΗ στο Κερατσίνι έχει παραχωρηθεί σε ναυπηγοεπισκευαστές οι οποίοι, κατά κανόνα, επισκευάζουν πλοία και σκάφη. Την κινητοποίηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) στηρίζει το Σωματείο Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής – Πειραιώς (ΣΩΝΠΑΠ) και όχι μόνον.

Η κίνηση αυτή του ΣΕΝΑΒΙ αποτελεί ακόμη ένα βήμα κλιμάκωσης της σύγκρουσης μεταξύ ναυπηγοεπισκευταστών και ΟΛΠ/Cosco που ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και δεν λέει να κοπάσει. Οι ναυπηγοεπισκευαστές αναφέρουν ότι η Cosco στόχο έχει την εξόντωσή τους, προκειμένου η ίδια να αναλάβει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και να δημιουργήσει το δικό της one-stop-shop -όπως αναφέρεται- σε ναυτιλιακές υπηρεσίες. Αν συμβεί όμως αυτό, θα εξαφανιστούν από το Πέραμα περίπου 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και άλλες 2.000 επιχειρήσεις που στηρίζουν τη λειτουργία τους.

Συνάντηση του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ

Την Δευτέρα 29 Μαρτίου έγινε συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ με στόχο να βρεθούν κοινά σημεία επαφών, αλλά φαίνεται ότι η συνάντηση δεν οδήγησε πουθενά. Αντίθετα οι αξιώσεις απέναντι στον προβλήτα της ΔΕΗ έριξε «λάδι στην φωτιά» δημιουργώντας ισχυρές αντιδράσεις από την πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών.
Η δημιουργία του 4ου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά από την Cosco έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, εξαιτίας του ότι βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Η κινεζική εταιρεία ωστόσο θέλει εναγωνίως να διευρύνει την ικανότητα χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, με τη δημιουργία ενός 4ου προβλήτα που θα ανεβάσει την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε 10 εκατομμύρια από περίπου 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα.

Κάπου εκεί έχει σκαλώσει και το επενδυτικό σχέδιο της Cosco, η οποία ενώ έχει υποσχεθεί επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, είναι ζήτημα να έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στα τελευταία 4 1/2 χρόνια που ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!