Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ford: Ελαφριά υποχώρηση στις πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ

Η Ford Motor σημείωσε πτώση ύψους 0,5% στις πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ για τον Νοέμβριο, εν μέσω των προσπαθειών της αυτοκινητοβιομηχανίας για επανεκκίνηση ορισμένων εκ των βασικών εργοστασίων της μετά από τη μακρά απεργία των εργαζομένων που επηρέασε την παραγωγή οχημάτων.

Η Ford κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) στα τέλη Οκτωβρίου, τερματίζοντας μια απεργία που διήρκεσε πάνω από ένα μήνα και η εταιρεία δήλωσε ότι θα της κοστίσει 1,7 δισ. δολάρια. Οι πωλήσεις μειώθηκαν επίσης κατά 5,3% τον Οκτώβριο, αν και οι αναλυτές δήλωσαν ότι οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ είχαν δημιουργήσει αποθέματα εν αναμονή της απεργίας.

Ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, δήλωσε τον Οκτώβριο ότι η επανεκκίνηση των εργοστασίων θα ήταν περίπλοκη μετά τη συμφωνία, την οποία επικύρωσαν οι εργαζόμενοι της UAW τον Νοέμβριο. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε τον Νοέμβριο ότι όλα τα εργοστάσιά της που επηρεάζονται έχουν επαναλειτουργήσει.

Από την άλλη βέβαια οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της Ford σημείωσαν άλμα 43,2%, σε 8.958 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα. Οι πωλήσεις των φορτηγών της υποχώρησαν κατά 2,8%, σε 78.971 μονάδες, για την ίδια περίοδο. Η εταιρεία ανακοίνωσε συνολικές πωλήσεις 145.559 οχημάτων τον Νοέμβριο, έναντι 146.364 μονάδων πέρυσι.

Ford: Πλήγμα 1,7 δισ. από την απεργία της UAW

Όπως προαναφέρθηκε, η απεργία των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ έχει οδηγήσει σε πλήγμα 1,7 δισ. δολαρίων στα κέρδη της Ford Motor και σε απώλεια παραγωγής χιλιάδων οχημάτων, καθώς μείωσε την πρόβλεψη για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους για να λάβει υπόψη της την πρόσφατη συμφωνία για τα εργασιακά. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 10 δισ. έως 10,5 δισ. δολαρίων για το 2023, ενώ τον Ιούλιο, προέβλεπε προσαρμοσμένο EBIT 11 έως 12 δισ. δολάρια.

Η Ford δήλωσε ότι οι νέες προοπτικές περιλαμβάνουν 1,6 δισ. δολάρια σε διαφυγόντα κέρδη το τέταρτο τρίμηνο λόγω διακοπών στην παραγωγή φορτηγών και SUV με υψηλό περιθώριο κέρδους. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωναν άνοδο 1,9% κατά την προημερήσια διαπραγμάτευση. Οι προοπτικές της Ford έρχονται μία ημέρα αφότου η GM μείωσε την πρόβλεψη κερδών της για το 2023 και δήλωσε ότι οι νέες εργασιακές συμφωνίες της με την UAW και το καναδικό συνδικάτο Unifor θα της κοστίσουν 9,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2028

Η Ford ήταν η πρώτη από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με την UAW μετά από σχεδόν έξι εβδομάδες απεργιών, κατά τις οποίες περίπου 45.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν επίσχεση εργασίας και προσχώρησαν σε περιφρουρητικές γραμμές σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, διεκδικώντας καλύτερους μισθούς και παροχές.

Η διαπραγμάτευση της UAW με τις αυτοκινητοβιομηχανίες έγινε θέαμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ο επικεφαλής του συνδικάτου Σον Φέιν μετέδιδε σε ζωντανή ροή την πρόοδο ή τα αδιέξοδα των διαπραγματεύσεων στον κόσμο συχνά τις Παρασκευές και ανακοίνωνε αιφνιδιαστικές αποχωρήσεις, ενώ κατηγορούσε τις εταιρείες ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ χωρίς να τα μοιράζονται δίκαια με τους εργαζόμενους.

Ένα μήνα μετά την έναρξη των απεργιών, η Ford δήλωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν «στα όρια» των δυνατοτήτων της να δαπανήσει για υψηλότερους μισθούς και παροχές. Προειδοποίησε ότι οι απεργίες, ειδικά στο πιο επικερδές εργοστάσιό της, θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη, να πλήξουν την ικανότητά της να επενδύσει στην επιχείρηση και να βλάψουν τους εργαζόμενους. Λίγες ημέρες αργότερα ο εκτελεστικός πρόεδρος Μπιλ Φορντ ζήτησε να τερματιστεί ο «πικρός γύρος συνομιλιών» και κάλεσε την UAW να αποδεχτεί μια νέα συμφωνία. Αλλά η επιμονή του Φέιν ανάγκασε τη Ford να αυξήσει την προσφορά της. Η συμφωνία που ενέκριναν τελικά οι ηγέτες της UAW περιελάμβανε αύξηση μισθών τουλάχιστον 30% για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και υπερδιπλάσιο μισθό για τους υπόλοιπους.

Η νέα συμφωνία περιλάμβανε επίσης 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή, αφαίρεσε διατάξεις εξοικονόμησης κόστους, όπως η πληρωμή των εργαζομένων στα εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων λιγότερο από τους εργαζόμενους στα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων, και εξάλειψε όλα τα εργοστάσια με χαμηλότερους μισθούς.

Όμως η συμφωνία οδήγησε τη Ford, αντιμέτωπη με το υψηλότερο εργατικό κόστος, όπως οι ομοειδείς της GM και η μητρική της Chrysler Stellantis, να αποσύρει την πρόβλεψή της για το 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!