Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Νέες αναταράξεις για τη Boeing: Ερωτηματικά για το πλαίσιο ασφαλείας

Τον περασμένο Απρίλιο και Αύγουστο, η Boeing είχε αναγγείλει πως η Spirit AeroSystems, ένας από τους προμηθευτές της και πρώην θυγατρική της, δεν είχε αποπερατώσει σωστά εργασίες στην άτρακτο ορισμένων 737 Max, καθυστερώντας την παράδοση τους στις αεροπορικές εταιρείες. Μόλις αυτήν τη Δευτέρα, λίγα 24ώρα μετά την αποκόλληση πόρτας από ένα 737 Max 9 της Alaska Airlines στα 4.900 μέτρα την περασμένη Παρασκευή, η ίδια αεροπορική εταιρεία μαζί με την United Airlines ανακοίνωσαν πως ανέκυψαν ορισμένα ζητήματα που συσχετίζονται με την τοποθέτηση του πλαισίου της πόρτας ασφαλείας σε ορισμένα 737 Max 9 στον στόλο τους, όπως κάποια χαλαρά μπουλόνια.

Το περιστατικό της περασμένης Παρασκευής έρχεται να πλήξει ακόμη πιο πολύ την αξιοπιστία της Boeing σε μια περίοδο που το κύρος της είχε αρχίσει να αποκαθίσταται μετά τα δυο τραγικά δυστυχήματα τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019. Στο πρώτο είχαν χάσει τη ζωή τους 189 επιβάτες της Lion Air Flight 610 και στο δεύτερο 157 επιβάτες της Ethiopian Airlines, με τις πληροφορίες των αρμοδίων αρχών να ανακαλύπτουν τεχνικά προβλήματα στον σχεδιασμό των 737 Max 8. Tα πολύνεκρα δυστυχήματα προ πενταετίας δεν σχετίζονται με τα παρόντα προβλήματα των 737 Max 9 καθώς οι 171 επιβάτες και τα έξι μέλη του πληρώματος στην πτήση 1282 της Alaska Airlines δεν υπέστησαν καμία σοβαρή σωματική βλάβη.

Όμως, η τοποθέτηση του προέδρου της Emirates, Τιμ Κλαρκ, αντανακλά τις ανησυχίες που γεννούνται μετά το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου. «Έχουν προβλήματα στους ποιοτικούς ελέγχους  εδώ και καιρό και αυτό ήταν μια ακόμη ένδειξη» δήλωσε ο Κλαρκ σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο πρακτορείο Bloomberg. Πρόσθεσε πως σε αυτή τη φάση, οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν πληθώρα επιλογών διότι ο κλάδος της αεροναυπηγικής κυριαρχείται από την Boeing και την Airbus.

Είναι δε ειρωνικό πως πρόσφατα έγιναν αναφορές στον διεθνή Τύπο για το δυστύχημα της Japan Airlines τον Αύγουστο του 1985 με 520 νεκρούς επειδή είχε γίνει ελαττωματική επισκευή της «ουράς» ενός αεροσκάφους 747  από τεχνικούς της Boeing. Αυτή η αναδρομή έγινε με αφορμή την πρόσφατη ασφαλή εκκένωση 379 ατόμων από ένα Airbus 350 της Japan Airlines, το οποίο είχε συγκρουστεί με αεροσκάφος της Ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο. Τα δημοσιεύματα, ουσιαστικά, επιδοκίμαζαν την ετοιμότητα του πληρώματος σε μια αεροπορική εταιρεία η οποία έδωσε βάρος στα μέτρα ασφαλείας μετά από αυτό το δυστύχημα περίπου προ 40ετίας.

Στη συνεδρίαση της Δευτέρας, η μετοχή της Boeing υποχώρησε έως και 9,3% και αυτή της Spirit AeroSystems κατέγραψε απώλειες της τάξεως του 16%. Η μετοχή της Alaska Air Group έχασε το 6,3% της αξίας της καθώς συνολικά 171 Boeing που ανήκουν σε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες ή διέρχονται από τον εναέριο χώρο των ΗΠΑ έχουν καθηλωθεί ύστερα από απόφαση των αρμόδιων αρχών. Σε δυσμενέστερη θέση βρίσκεται η Spirit, η οποία προμηθεύει και την Airbus, επισημαίνει το πρακτορείο Bloomberg.

Πληροφορίες των Financial Times αποκαλύπτουν δε πως η Boeing είχε ζητήσει πέρσι από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ να απαλλάξει προσωρινά το νεότερο και μικρότερο μοντέλο από τη σειρά 737, το Max 7, από ορισμένα κριτήρια ασφάλειας στα συστήματα αντιπαγοποίησης, δηλαδή  έως τον Μάρτιο του 2026, για να κάνει έγκαιρα ορισμένες παραδόσεις. «Ακόμη και αν δεν είναι ένα κρίσιμο ζήτημα ασφάλειας, δεν δημιουργείται θετική εικόνα για μια εταιρεία σαν την Boeing, με την πρόσφατη ιστορία της, να ζητά εξαιρέσεις σε κριτήρια ασφάλειας ώστε να μπορέσει να βγάλει αεροσκάφη από τις πόρτες του εργοστασίου», γράφει η Πέγκι Χόλιντερ των Financial Times.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!