Γ.Δ.
1458.81 -0,42%
ACAG
+4,26%
5.63
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,89%
9.08
CNLCAP
+1,41%
7.2
DIMAND
+2,81%
8.42
NOVAL
+0,64%
2.35
OPTIMA
-0,63%
12.7
TITC
-1,65%
38.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,26%
1.514
ΑΒΕ
-1,54%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-0,41%
2.415
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,12%
4.195
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.621
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,67%
10.01
ΑΣΚΟ
-1,44%
2.73
ΑΣΤΑΚ
+5,51%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-1,17%
0.676
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-0,54%
5.5
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,47%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,39%
18.4
ΔΑΑ
-1,55%
8.02
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,26%
12.08
ΔΟΜΙΚ
+2,22%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-1,67%
1.47
ΕΕΕ
-0,30%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
1.528
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
+0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.85
ΕΛΠΕ
-1,89%
7
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,76%
1.894
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,73%
1.135
ΕΤΕ
-0,08%
7.74
ΕΥΑΠΣ
+0,62%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
-0,89%
4.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,12%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+0,78%
1.935
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.75
ΙΝΛΙΦ
+4,28%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
0.983
ΙΝΤΕΚ
+0,84%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+1,03%
2.94
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
+0,40%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,71%
0.427
ΚΟΥΑΛ
-2,65%
1.176
ΚΟΥΕΣ
-1,21%
5.72
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,45%
0.746
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,31%
1.33
ΛΟΥΛΗ
-1,04%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,96%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-3,85%
40
ΜΙΓ
+0,52%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,29%
20.46
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,43%
32.72
ΝΑΚΑΣ
-1,91%
3.08
ΝΑΥΠ
-0,23%
0.87
ΞΥΛΚ
-2,22%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,80%
14.82
ΟΤΟΕΛ
-1,52%
10.36
ΠΑΙΡ
+6,70%
1.035
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.84
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+3,99%
8.34
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.83
ΠΛΑΚΡ
-0,69%
14.3
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,47%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.605
ΣΑΡ
-0,93%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-2,03%
5.8
ΣΠΙ
+1,12%
0.542
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,66%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+0,84%
0.24
ΦΡΛΚ
+1,07%
3.785
ΧΑΙΔΕ
-8,47%
0.54

Volkswagen: Τα αλλάζει όλα για να “σωθεί”

Η Volkswagen AG ξεκινά μια πρωτοφανή γερμανική αναδιάρθρωση, η οποία ισοδυναμεί με τιμωρία για το γεγονός ότι άφησε τα προβλήματα της ομώνυμης μάρκας της να υποβόσκουν για χρόνια.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία γερμανικά εργοστάσια, να συρρικνώσει όλες τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις στη χώρα και να μειώσει τους μισθούς κατά 10% για περίπου 140.000 εργαζόμενους. Επιδιώκει επίσης να παγώσει τους μισθούς το επόμενο έτος και το 2026 και να καταργήσει τις εφάπαξ πληρωμές σε εργαζόμενους με μεγάλη προϋπηρεσία.

Οι επίδοξες ενέργειες είναι εκπληκτικές ως προς το εύρος και το βάθος τους, αντανακλώντας το μέγεθος των προκλήσεων που αντιμετωπίζει μια εταιρεία που έχει αμελήσει να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και το επίμονα υψηλό κόστος. Ενώ το προσωπικό της Volkswagen εξακολουθεί να έχει την προστασία ενός ισχυρού εργοστασιακού συμβουλίου, καθώς και κυβερνητική ιδιοκτησία και εκπροσώπηση στο εποπτικό συμβούλιο, αυτό μπορεί να μην είναι πλέον αρκετό για να απομονώσει τις διογκωμένες και ολοένα και λιγότερο ανταγωνιστικές δραστηριότητες της ομώνυμης μάρκας VW.

«Προς το παρόν δεν κερδίζουμε αρκετά χρήματα από τα αυτοκίνητά μας, ενώ το κόστος μας για ενέργεια, υλικά και προσωπικό συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε ο Thomas Schäfer, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως πριν».

Η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει τις λεπτομέρειες των περικοπών που επιδιώκει. Οι λεπτομέρειες προέκυψαν τη Δευτέρα από συνελεύσεις περισσότερων από 50.000 εργαζομένων σε όλη τη Γερμανία, μεταξύ άλλων στη γενέτειρα της εταιρείας, το Βόλφσμπουργκ, όπου η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo συνόψισε τα σχέδια ως «πείνα» και «αποδυνάμωση σε δόσεις».

Παρόλο που οι εργαζόμενοι επευφημούσαν, σφύριζαν και χειροκροτούσαν σε αρκετά σημεία της ομιλίας της Cavallo, η ενέργεια διαλύθηκε γρήγορα αφού ολοκλήρωσε τις παρατηρήσεις της. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλφσμπουργκ, οι άνδρες που έφταναν για την απογευματινή τους βάρδια κούνησαν το κεφάλι τους και κοίταζαν το πεζοδρόμιο, απορρίπτοντας τα αιτήματα να συζητήσουν τις ανακοινώσεις.

Οι μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας στη Γερμανία θα επιδεινώσουν τα δεινά της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, η οποία αναμένεται να συρρικνωθεί το 2024 για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ο Schäfer είπε ότι οι εγκαταστάσεις της μάρκας VW στη Γερμανία δεν είναι αρκετά παραγωγικές, προσθέτοντας ότι ορισμένες είναι διπλάσιες σε κόστος λειτουργίας από τις αντίπαλες εγκαταστάσεις. Οι βιομηχανικές εταιρείες της χώρας έχουν παραπονεθεί για το υψηλό ενεργειακό κόστος μετά την απώλεια του φθηνού φυσικού αερίου, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Πολλές επενδύουν τώρα όλο και περισσότερο στο εξωτερικό.
«Πρόκειται για μια τεράστια πολιτισμική αλλαγή που λαμβάνει χώρα στη Volkswagen», δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων με έδρα κοντά στο Αμβούργο. «Παλαιότερα ήταν πρακτικά αδύνατο να επιτευχθούν περικοπές όπως αυτές από τα συνδικάτα και την τοπική κυβέρνηση».

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ελέγχουν τις μισές από τις έδρες του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen. Αυτό, σε συνδυασμό με το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εταιρεία και ελέγχει τις δικές του έδρες, συνδύασε το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό προστάτευσε τις γερμανικές δραστηριότητες της VW από τις προηγούμενες προσπάθειες αναδιάρθρωσης.

Η Volkswagen κυριαρχούσε επί μακρόν στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και συνέβαλε στην οικονομική αναγέννηση της Γερμανίας μετά τον πόλεμο με μοντέλα μαζικής αγοράς όπως τα Beetle και Golf hatchback. Το τελευταίο ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη από το 2007 έως το 2022, όταν έχασε την πρώτη θέση από το Peugeot 208 της Stellantis NV. Το Model Y της Tesla Inc. βρέθηκε στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης πέρυσι, με το Golf να διολισθαίνει μέχρι το Νο 7.

Η μάρκα VW πέτυχε λειτουργικό περιθώριο κέρδους μόλις 2,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, μόλις το μισό της απόδοσης επί των πωλήσεων πέρυσι και δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση το 6,5% που στοχεύει η διοίκηση το 2026.
Τα ράλι της Δευτέρας ξεκίνησαν μια εβδομάδα που θα μπορούσε να είναι μια αμφιλεγόμενη εβδομάδα για την εταιρεία: Αναμένεται να παρουσιάσει μείωση των πωλήσεων και των κερδών της όταν θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου την Τετάρτη. Ένας δεύτερος γύρος διαπραγματεύσεων με την εργατική πλευρά σχετικά με τις περικοπές θα ξεκινήσει αργότερα την ίδια ημέρα. «Αυτές οι περικοπές δεν είναι απλώς η Volkswagen που προσπαθεί να ενισχύσει το περιθώριο κέρδους της», δήλωσε ο Schmidt. «Η εταιρεία τις χρειάζεται για να επιβιώσει».

Διαβάστε επίσης

Προϋπολογισμός 2025: Έρχονται placements σε ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και Helleniq Energy

Prada Hellas: Ο ρόλος Αμερικανών, Αράβων και η boutique στη Μύκονο

“Ψήνεται” ενεργειακό deal: Η Ardian σε συζητήσεις για την εξαγορά της Akuo

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!