Kering: Μείωση 12% στα έσοδα το δ’ τρίμηνο, βαρίδι η Gucci

Η Gucci, που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% των εσόδων της Kering, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 24%, στα 1,92 δισ., σε ετήσια βάση

Ο CEO της Kering Φρανσουά-Ανρί Πινό © EPA/GUILLAUME HORCAJUELO

Η γαλλική εταιρεία πολυτελών ειδών Kering ανακοίνωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, παρά τη συνολική μείωση των εσόδων, ωστόσο, η επιβράδυνση της ζήτησης για τη βασική της μάρκα, Gucci, οδήγησε σε σημαντική πτώση των πωλήσεων.

Ο όμιλος, που περιλαμβάνει επίσης τις Bottega Veneta, Balenciaga και Alexander McQueen, κατέγραψε μείωση 12% στα έσοδα του τριμήνου, φτάνοντας τα 4,39 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας ελαφρώς την εκτίμηση των αναλυτών που ήταν 4,29 δισ. ευρώ.

Κατάρρευση 24% στις πωλήσεις της Gucci

Η Gucci, που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% των συνολικών εσόδων της Kering, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 24% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 1,92 δισ. ευρώ. Η πτώση αυτή ενίσχυσε τις ανησυχίες για τη συνεχιζόμενη κρίση του κορυφαίου brand του ομίλου.

Σε ετήσιο επίπεδο, τα έσοδα της Kering μειώθηκαν κατά 12%, φτάνοντας τα 17,19 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 2,55 δισ. ευρώ, μειωμένα σχεδόν κατά 50% σε σχέση με το 2023.

Αισιόδοξος παρά τις προκλήσεις ο Πινό

Ο πρόεδρος και CEO της Kering, Φρανσουά Ανρί Πινό, δήλωσε ότι το 2024 ήταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά η εταιρεία κινείται στρατηγικά για να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη ελκυστικότητα των brands της.

«Οι προσπάθειές μας πρέπει να συνεχιστούν με την ίδια ένταση και είμαστε βέβαιοι ότι η Kering έχει φτάσει σε ένα σημείο σταθεροποίησης, από το οποίο θα μπορέσει σταδιακά να επανέλθει σε πορεία ανάπτυξης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η εταιρεία ανέφερε μικρή βελτίωση στις πωλήσεις της Ασίας-Ειρηνικού και Βόρειας Αμερικής για τα brands Gucci, Yves Saint Laurent και Bottega Veneta, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για συγκεκριμένες αγορές.

Η Gucci σε κρίση, μετά την αποχώρηση του ντε Σάρνο 

Η Gucci εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, καθώς η δημοτικότητά της έχει μειωθεί αισθητά στην ασιατική αγορά. Η Kering ανακοίνωσε την αποχώρηση του επικεφαλής σχεδιαστή Σαμπάτο ντε Σάρνο , λιγότερο από δύο χρόνια μετά την ανάληψη της θέσης του.

Ο Ντε Σάρνο αντικατέστησε τον Αλεσάνδρο Μισέλ, του οποίου οι maximalist σχεδιαστικές επιλογές χαρακτήρισαν την Gucci για χρόνια. Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τον αντικαταστάτη του «εν ευθέτω χρόνω», όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Algebris Investments, Simone Ragazzi, η αλλαγή στην ηγεσία της Gucci σηματοδοτεί μια νέα αρχή για το brand, αλλά οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί.

«Αυτή είναι η ελπίδα στην οποία ποντάρει η αγορά εδώ και καιρό, αλλά υπάρχει πάντα ένα ερωτηματικό», δήλωσε στο CNBC.

Με τον ανταγωνισμό στην πολυτελή μόδα να εντείνεται και τις καταναλωτικές δαπάνες να υποχωρούν, η Kering καλείται να επαναφέρει τη Gucci στην κορυφή, ώστε να ανακτήσει τη χαμένη δυναμική της.

Διαβάστε επίσης

Η Κίνα φτιάχνει μαύρη λίστα αμερικανικών tech κολοσσών

Super Bowl 2025: Το διαμαντένιο ρολόι των $740.000, που φόρεσε ο Τομ Μπρέιντι

Κομισιόν: 1,64 δισ. ετησίως πρέπει να επενδύει η Ελλάδα για ενεργειακές υποδομές