Οι πωλήσεις της Nestle SA αυξήθηκαν, καθώς ο κατασκευαστής των προϊόντων Nespresso και KitKat αύξησε τις τιμές για να αντιμετωπίσει την αύξηση του κόστους του καφέ και του κακάο. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,8% σε οργανική βάση το πρώτο τρίμηνο, ανακοίνωσε την Πέμπτη η ελβετική εταιρεία, πάνω από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 2,6%. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης προήλθε από την αύξηση των τιμών, ενώ η πραγματική εσωτερική της ανάπτυξη – ένα μέτρο του όγκου – αυξήθηκε με βραδύτερο ρυθμό.
Ο διευθύνων σύμβουλος Λόρεν Φριξ (Laurent Freixe), ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι τον Σεπτέμβριο μετά την αιφνιδιαστική απομάκρυνση του Mark Schneider, επιδιώκει να αναζωπυρώσει την ανάπτυξη ενισχύοντας τις διαφημιστικές δαπάνες και ποντάροντας σε λιγότερες αλλά μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για τα προϊόντα. Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία ανακοίνωσε προηγουμένως ένα σχέδιο περικοπών κόστους ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (3 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για να απελευθερώσει πόρους που θα βοηθήσουν στην προώθηση της ανάπτυξης.
Η Nestle και οι ανταγωνιστές της έχουν πληγεί από την αύξηση του κόστους του καφέ και του κακάο κατά το τελευταίο έτος, η οποία τους ανάγκασε να αυξήσουν τις τιμές ή να αντιμετωπίσουν μείωση των περιθωρίων κέρδους. Η μετακύλιση του υψηλότερου κόστους στους αγοραστές μπορεί να τους στείλει σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις εκτός μάρκας, όπως ανακάλυψε η Nestle όταν οι αυξήσεις των τιμών παρατράβηξαν υπό τον Schneider.
Μέχρι στιγμής, οι αυξήσεις των τιμών για τον καφέ και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής έχουν προκαλέσει μόνο «περιορισμένη αναστάτωση των πελατών», δήλωσε η Nestle.
Η Nestle επαναβεβαίωσε τις προοπτικές της για βελτίωση της αύξησης των οργανικών πωλήσεων σε σχέση με το 2024 -όταν έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών- και για ένα βασικό περιθώριο κέρδους στο 16% ή και πάνω από αυτό.
Αυτή η πρόβλεψη βασίζεται στην εκτίμηση της εταιρείας σχετικά με τον άμεσο αντίκτυπο των σημερινών δασμών και την ικανότητά της να προσαρμοστεί, ανέφερε η Freixe στην ανακοίνωσή της.
«Οι έμμεσες επιπτώσεις – στους καταναλωτές και τους πελάτες, καθώς και στα νομίσματα και τις τιμές των εμπορευμάτων – παραμένουν ασαφείς σε αυτό το στάδιο», είπε. «Συνολικά, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι δυναμική, με αυξημένους κινδύνους και αβεβαιότητα».
Η πιο αργή ανάπτυξη σημειώθηκε στη Βόρεια Αμερική, όπου ο Φριξ δεσμεύτηκε να μειώσει τις τιμές για τις κατεψυγμένες πίτσες για να προσελκύσει πίσω τους καταναλωτές που είχαν χαθεί εν μέσω του έντονου ανταγωνισμού τιμών. Η Nestle επέστρεψε σε θετικούς όγκους στην περιοχή, καθώς κέρδισε ξανά μερίδιο αγοράς σε «αρκετές κατηγορίες» και μείωσε τις απώλειες μεριδίων στα κατεψυγμένα τρόφιμα και στις κρέμες καφέ, όπως ανέφερε.