Τα κέρδη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW AG σημείωσαν πτώση 23% το πρώτο τρίμηνο, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην Κίνα ώθησε τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη ενιαία αγορά της σε χαμηλό πενταετίας.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ανήλθαν σε 3,14 δισ. ευρώ (3,6 δισ. δολάρια), ανακοίνωσε την Τετάρτη ο γερμανικός κατασκευαστής, το πιο αδύναμο αποτέλεσμα πρώτου τριμήνου από το 2022. Το περιθώριο κέρδους της BMW στην αυτοκινητοβιομηχανία μειώθηκε στο 6,9%.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW και Mercedes-Benz Group AG, αγωνίζονται να ανακτήσουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα, καθώς οι τοπικές μάρκες με επικεφαλής την BYD κυριαρχούν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και συνεχίζουν να διεισδύουν όλο και περισσότερο στην πολυτελή κατηγορία. Οι πωλήσεις της BMW στην Κίνα μειώθηκαν κατά 17% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η χειρότερη επίδοση πρώτου τριμήνου από το 2020.
Αμετάβλητες οι προβλέψεις της BMW για το έτος, παρά την αβεβαιότητα
Εν τω μεταξύ, οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ προσθέτουν άλλη μια απειλή για τα κέρδη. Η BMW άφησε αμετάβλητες τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος, αλλά αναγνώρισε ότι οι εμπορικές εντάσεις έχουν αυξήσει την αβεβαιότητα. Η Mercedes και η Stellantis NV ακύρωσαν τις προβλέψεις τους λόγω του χάους που προκαλούν οι ταχέως μεταβαλλόμενες δασμολογικές πολιτικές, ενώ η Volkswagen AG προειδοποίησε ότι δεν έχει ακόμη συνυπολογίσει τον αντίκτυπο των νέων εισφορών.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse δήλωσε τον Μάρτιο ότι οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές από το Μεξικό, τον Καναδά και την Κίνα θα κοστίσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία περίπου 1 δισ. ευρώ φέτος. Για να βοηθήσει στη μείωση των επιπτώσεων, η BMW εξετάζει το ενδεχόμενο να προσθέσει βάρδιες στο αμερικανικό της εργοστάσιο στο Σπάρτανμπεργκ της Νότιας Καρολίνας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, θεωρεί ότι ορισμένες από τις αυξήσεις των δασμών είναι προσωρινές και αναμένει μειώσεις από τον Ιούλιο. Η BMW προβλέπει επίσης ότι η σταθεροποίηση του πληθωρισμού και οι μέτριες μειώσεις των επιτοκίων θα ενισχύσουν τη ζήτηση σε αρκετές αγορές φέτος.
Τα EVs προσέφεραν ένα φωτεινό σημείο για την BMW το πρώτο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 32% σε σχέση με πέρυσι συνολικά και κατά 64% στην Ευρώπη. Η BMW και άλλοι φαίνεται να επωφελούνται από την αποστροφή των καταναλωτών προς την Tesla μετά την μεγαλύτερη εμπλοκή του Έλον Μασκ στην κυβέρνηση Τραμπ και την υποστήριξη ακροδεξιών πολιτικών κινημάτων στην Ευρώπη.