Η Shein μείωσε τις τιμές λιανικής στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα, μετά την προσωρινή μείωση των δασμών σε κινεζικές εισαγωγές από την κυβέρνηση Τραμπ, σε μια προσπάθεια να κερδίσει πίσω τους καταναλωτές που είχαν αποθαρρυνθεί από τις πρόσφατες αυξήσεις τιμών, λόγω των δασμών.
Όπως σημειώνει το Bloomberg που εξήγαγε στοιχεία από 98 προϊόντα στον ιστότοπο της Shein, η μέση τιμή μειώθηκε κατά 13%, από 6,38 δολάρια στις 7 Μαΐου σε 5,56 δολάρια στις 14 Μαΐου.
Η Shein ενημέρωσε τους Αμερικανούς καταναλωτές για τη μείωση, τονίζοντας ότι δεν θα υπάρξουν πρόσθετες χρεώσεις λόγω δασμών κατά την ολοκλήρωση της αγοράς. Αντιθέτως, η ανταγωνίστρια Temu άρχισε να εφαρμόζει προσαυξήσεις εισαγωγής για προϊόντα που αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα στα τέλη Απριλίου.
Η άμεση αντίδραση της Shein όσον αφορά τις τιμές μπορεί να της προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον χώρο του εξαιρετικά φθηνού ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά καθώς η διαφάνεια στις τιμές και το τελικό κόστος πληρωμής γίνονται όλο και πιο σημαντικά για τους καταναλωτές.
To «καμπανάκι» ήρθε καθώς ο δασμός των ΗΠΑ ύψους 145% στις περισσότερες κινεζικές εισαγωγές μειώθηκε προσωρινά στο 30%, μετά από εβδομάδες αναστάτωσης. Ο «ελάχιστος» φόρος (de minimis) για μικρά δέματα από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ μειώθηκε επίσης στο 54% από 120%, κάτι που αποτελεί ανακούφιση για πλατφόρμες όπως η Shein και η Temu, οι οποίες βασίζονται στις απευθείας αποστολές από την Κίνα για να διατηρούν τις τιμές χαμηλές.
Οι παρατηρούμενες πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ έχουν σημειώσει πτώση από τότε που η πλατφόρμα άρχισε να αυξάνει τις τιμές στις 25 Απριλίου. Οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 15% για την επταήμερη περίοδο που έληξε στις 4 Μαΐου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg Second Measure, το οποίο αναλύει συναλλαγές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Οι πωλήσεις της Temu μειώθηκαν περίπου κατά 10% την εβδομάδα έως τις 4 Μαΐου σε σχέση με το 2024. Ο όγκος συναλλαγών στις ΗΠΑ σημείωσε παρόμοια πτώση.
Η επισκεψιμότητα των καταναλωτών παρουσίασε την ίδια πτωτική τάση και στις δύο πλατφόρμες μετά την αύξηση τιμών τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με την Similarweb, ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών κατά τις 15 ημέρες μετά την ανατίμηση — έως τις 9 Μαΐου — ήταν μειωμένος πάνω από 20% σε σχέση με τις 15 προηγούμενες ημέρες.
Παραμένει αβεβαιότητα γύρω από τις εμπορικές διαπραγματεύσεις — και για λιανικές πλατφόρμες όπως η Shein. Οι δασμοί έχουν μειωθεί μόνο για διάστημα 90 ημερών και εξακολουθούν να είναι υψηλότεροι από ό,τι πριν αναλάβει ξανά καθήκοντα ο Τραμπ. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες χαμηλού κόστους με προέλευση την Κίνα εξακολουθούν να συγκαταλέγονται στους πιο βαριά πληγέντες λιανέμπορους, ενώ οι παρατηρούμενες πωλήσεις των αμερικανικών κολοσσών Amazon.com αυξήθηκαν κατά 8,1% και της Walmart Inc. κατά 4,6% την εβδομάδα έως τις 4 Μαΐου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg Second Measure.