Η Walmart προειδοποιεί για αυξήσεις τιμών λόγω δασμών και αποφεύγει εκτίμηση κερδών για το β’ τρίμηνο. Οι συγκρίσιμες πωλήσεις της Walmart στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τις προσδοκίες κατά το πρώτο τρίμηνο, ωστόσο ο κολοσσός του λιανεμπορίου, γνωστός για τις χαμηλές του τιμές, προειδοποίησε ότι το αυξημένο κόστος λόγω των δασμών ενδέχεται να τον αναγκάσει να μετακυλίσει μέρος του κόστους στους καταναλωτές το προσεχές διάστημα.
Την Πέμπτη, η εταιρεία έγινε η τελευταία που απέφυγε να δώσει πρόβλεψη για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου, επικαλούμενη την αβεβαιότητα που προκαλούν οι δασμοί που έχει προωθήσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και οι οποίοι έχουν διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο.
«Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διατηρήσουμε τις τιμές μας χαμηλές, αλλά λόγω του μεγέθους των δασμών – ακόμη και στα μειωμένα επίπεδα που ανακοινώθηκαν αυτή την εβδομάδα – δεν μπορούμε να απορροφήσουμε όλη την πίεση, δεδομένων των στενών περιθωρίων του λιανεμπορίου», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Νταγκ ΜακΜίλον.
Η Walmart, ωστόσο, διατήρησε αμετάβλητους τους στόχους για τις πωλήσεις και τα κέρδη του οικονομικού έτους 2026. Συγκεκριμένα, εξακολουθεί να αναμένει προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή μεταξύ $2,50 και $2,60 έως τον Ιανουάριο του 2026, με αύξηση των ετήσιων πωλήσεων κατά 3% έως 4%.
Ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, η Walmart βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής των αναλυτών για ενδείξεις σχετικά με την υγεία του Αμερικανού καταναλωτή και τις επιπτώσεις των εμπορικών εντάσεων, ιδιαίτερα με την Κίνα.
Η εικόνα των πωλήσεων της Walmart και τα όρια των δασμών
Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι συγκρίσιμες πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4,5%, ξεπερνώντας την πρόβλεψη για 3,94%, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,5%, φθάνοντας τα $165,6 δισεκατομμύρια, οριακά κάτω από τις προσδοκίες. Το προσαρμοσμένο τριμηνιαίο κέρδος ανήλθε στα 61 σεντς ανά μετοχή, υπερβαίνοντας την πρόβλεψη για 58 σεντς.
Αυτή την εβδομάδα, οι ΗΠΑ και η Κίνα κατέληξαν σε συμφωνία 90 ημερών που περιλαμβάνει αμοιβαίες μειώσεις δασμών, γεγονός που χαιρετίστηκε από επενδυτές και επιχειρήσεις.
Πολλές αμερικανικές εταιρείες, εν μέσω του εμπορικού πολέμου, έχουν μειώσει ή αποσύρει τις ετήσιες προβλέψεις τους, υιοθετώντας πιο επιφυλακτική στάση, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες τους ακόμη και για βασικά αγαθά.
Η καταναλωτική κόπωση στις ΗΠΑ
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ μειώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Απρίλιο, ενώ το ΑΕΠ της χώρας συρρικνώθηκε για πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια στο πρώτο τρίμηνο, ενισχύοντας τους φόβους για ύφεση.
Η Walmart, η οποία εφαρμόζει στρατηγική καθημερινών χαμηλών τιμών για είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα, έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Η εταιρεία αναμένει ότι οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου θα αυξηθούν μεταξύ 3,5% και 4,5%, έναντι προσδοκιών για 3,46%.
«Καθώς το φάσμα των βραχυπρόθεσμων εξελίξεων διευρύνεται και γίνεται δυσκολότερο να προβλεφθεί, δεν μπορούμε να παρέχουμε πρόβλεψη για την ανάπτυξη λειτουργικών κερδών και τα κέρδη ανά μετοχή του δεύτερου τριμήνου», ανέφερε σε δήλωσή του ο οικονομικός διευθυντής Τζον Ντέιβιντ Ρέινι.
«Με μια πιο μακροπρόθεσμη ματιά στο σύνολο του έτους, πιστεύουμε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε επιτυχώς και να επιτύχουμε τους στόχους μας»