Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Σούπερ μάρκετ: Oι Έλληνες επιλέγουν ντόπια προϊόντα έναντι private label

Η εντοπιότητα παίζει πλέον πολύ μεγαλύτερο ρόλο στις αγορές των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ από την περίοδο εμφάνισης της Covid και έως σήμερα.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ η οποία καταγράφει και σημαντική πτώση την ίδια περίοδο στην προτίμηση των private label προϊόντων.

Συγκεκριμένα οι καταναλωτές τείνουν σε πιο βιώσιμης ανάπτυξης μοντέλα κατανάλωσης με σημαντικά χαρακτηριστικά την εντοπιότητα η οποία κέρδισε 6 μονάδες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, η φιλικότητα προς το περιβάλλον και η φήμη του προϊόντος που εγγυάται την ποιότητα με επιπλέον 5 μονάδες.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της NielsenIQ η συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο.

Στον αντίποδα τα προϊόντα Private Label, δηλαδή τα προϊόντα με το σήμα του σούπερ μάρκετ που κατά κανόνα είναι και τα πλέον φθηνά στο ράφι αντί να αυξήσουν τα μερίδια τους την περίοδο της πανδημίας υποχώρησαν σημαντικά.

Το ενδιαφέρον είναι ότι πέρα από την πτώση που εμφάνισαν κατά τα lockdown η πτώση συνεχίστηκε και μετά το πρώτο τρίμηνο του 2021 και σύμφωνα με την NielsenIQ υπήρξε μία περαιτέρω υποχώρηση κατά 15,4% με τους καταναλωτές που δηλώνουν ότι επιλέγουν μόνο private label σήματα να περιορίζονται στο 37%.

Ποια είναι τα πιο «ελαστικά» προϊόντα

Ένα ενδιαφέρον επίσης εύρημα είναι ότι η Ελλάδα συνεχίζει να πρωτοστατεί στον δείκτη ελαστικότητας της τιμής όπου μία αύξηση τιμής 1% επιφέρει μείωση του αναμενόμενου όγκου 2,5 μονάδες στο σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων .

Ο συγκεκριμένος δείκτης ήταν στο 3,2 κατά την προ covid περίοδο, το 2019, στοιχείο που καταδεικνύει ότι η αγορά μας είναι οριακά πιο ανελαστική σε σχέση με πριν. Αυτό δεν συμβαίνει σε όλες κατηγορίες και προϊόντα.

Υπάρχουν κατηγορίες οι οποίες γίνονται λιγότερες ελαστικές, χάνουν λιγότερο όγκο σε πιθανή αύξηση της τιμής, όπως τα μακαρόνια, η μπύρα και η σοκολάτα και άλλες κατηγορίες που γίνονται περισσότερο ελαστικές χάνουν δηλαδή περισσότερο όγκο σε μια δυνητική αύξηση της τιμής όπως είναι το ουίσκι, ο καφές και τα καθαριστικά.

Τέλος η έρευνα κατέγραψε τρεις νέες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών από την έναρξη της πανδημίας έως σήμερα.

Η πρώτη είναι η ανάγκη για «στοκάρισμα» η οποία μεταφράζεται σε μεγαλύτερα καλάθια, η δεύτερη για υγεία και ασφάλεια η οποία έχει να κάνει τόσο με τα προϊόντα που αυξήθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις τους (καθαριστικά και προσωπικής υγιεινής) όσο και με τον τρόπο αγορών (μεγαλύτερα καταστήματα, online αγορές).

Τέλος η τρίτη ανάγκη έχει να κάνει με προϊόντα που επιστρέφουν αξία στους ίδιους και στην κοινωνία όπως είναι η εντοπιότητα όπως προαναφέρθηκε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!