ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Νέα ένεση ρευστότητας από Αττική Οδό και ΗΡΩΝ

Περαιτέρω ενίσχυση των ισχυρών ταμειακών διαθεσίμων από την Αττική Οδό και το κυοφορούμενο deal μεταξύ ΗΡΩΝ – Motor Oil

Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθυντής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ © The Economist Impact

Τα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ , που διαμορφώθηκαν ελαφρώς κάτω από 1,5 δισ. ευρώ στα τέλη του πρώτου τριμήνου του έτους, αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω, τόσο από την παραχώρηση της Νέας Αττικής Οδού, όσο και στο πλαίσιο του κυοφορούμενου deal μεταξύ ΗΡΩΝ και NRG (Motor Oil). Παράλληλα, ο τομέας της κατασκευής, ο οποίος αναμένεται να εμφανίσει ισχυρή κερδοφορία φέτος, θα συμβάλει επιπλέον στα έσοδα και τα κέρδη του ομίλου.

Συγκεκριμένα, 60 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τη χρηματική διανομή της παραχώρησης της Αττικής Οδού μέσα στο 2025, ενώ περίπου 80 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στο τίμημα που θα καταβάλει το Latsco για την απόκτηση του 10% της Νέα Αττική Οδός Α.Ε. Σύμφωνα με χθέσινη ανάλυση της Axia Ventures, η ενοποίηση της Αττικής Οδού ενίσχυσε σημαντικά τον τομέα παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς τα έσοδα σχεδόν διπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 118,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 94%. Παράλληλα, το EBITDA του τομέα παραχωρήσεων κατέγραψε άνοδο 96,2%, αγγίζοντας τα 74,9 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά την κυκλοφορία οχημάτων στο πρώτο τρίμηνο του έτους, παρατηρήθηκαν αυξήσεις σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους. Ειδικότερα, 5,1% στην Αττική Οδό, 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό -κυρίως λόγω της παράδοσης νέων τμημάτων στην Κεντρική Οδό- και 4,1% στην Ολυμπία Οδό.

Πλέον οι παραχωρήσεις, με το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων τους, αποτελούν τον βασικό τομέα της συνολικής κερδοφορίας του Ομίλου. Περαιτέρω, ωστόσο, ενίσχυση αναμένεται με τη λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός και το αεροδρόμιο Καστελίου.

Ο κλάδος των κατασκευών επίσης κατέγραψε ισχυρή επίδοση, με έσοδα ύψους 346,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,7% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το EBITDA ανήλθε σε 46,9 εκατ. ευρώ, αυξανόμενο κατά 41,3%. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 13,5%, ένα από τα υψηλότερα στην αγορά, όπως επισημαίνει η Axia. Έτσι, το ανεκτέλεστο ξεπερνά τα 6,7 δισ. ευρώ και φτάνει κοντά στα 9 δισ. ευρώ, αν προστεθούν τα έργα στη Ρουμανία και ο ΒΟΑΚ. Περισσότερο από το 50% αφορά ίδια έργα, που συνήθως έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Αυτό το υπόβαθρο εξασφαλίζει σταθερή ροή εργασιών και συμβάλλει σημαντικά στην κερδοφορία του ομίλου.

Aκόμη, η Axia εντοπίζει μια σειρά σημαντικών καταλυτών που θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω την αξία της μετοχής. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η παράδοση της Εγνατίας Οδού, η οποία αναμένεται έως τα τέλη του 2025 ή τις αρχές του 2026. Επιπλέον, η εμπορική λειτουργία της μονάδας CCGT 887MW στην Κομοτηνή αναμένεται να συμβάλει σημαντικά, παρά το γεγονός ότι θα ενοποιηθεί με τη μέθοδο καθαρής θέσης, καθώς το 50% ανήκει στη Motor Oil. Σημαντική επίσης είναι η πιθανή εξαγορά από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του 50% της μονάδας αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, ισχύος 730MW, από τη Masdar.

Ακόμη, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, ο τομέας της προμήθειας ενέργειας επωφελήθηκε σημαντικά από την άνοδο των τιμών χονδρικής, καταγράφοντας αύξηση στα έσοδα, που ανήλθαν στα 528,9 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 41,4%. Παράλληλα, το EBITDA αυξήθηκε κατά 10,1%, φτάνοντας τα 21,4 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση τα παραπάνω, η Axia υπογραμμίζει πως ο συνδυασμός σταθερών ταμειακών ροών, αυξανόμενης κερδοφορίας και ορατών καταλυτών δικαιολογεί την τιμή-στόχο των 27,40 ευρώ ανά μετοχή, η οποία υποδηλώνει σημαντικό ανοδικό περιθώριο από τα τρέχοντα επίπεδα διαπραγμάτευσης.