Η ιστορία της Cosmos Group ξεκινά το 1982, όταν ο Φραγκίσκος Τσικνάκης άνοιξε ένα μικρό κατάστημα 40 τ.μ. στη Χερσόνησο Ηρακλείου. Με φόντο την αναμενόμενη τουριστική άνοδο, στόχος του ήταν να καλύψει τις ανάγκες τόσο των επισκεπτών, όσο και των εργαζομένων στην εστίαση, διαθέτοντας αθλητικά είδη, τζιν και ρούχα εργασίας. Από τα πρώτα χρόνια, συνεργάστηκε με γνωστά brands, όπως Nike, Robe di Kappa και Reebok, διαφοροποιούμενος από τα καταστήματα με τουριστικά είδη που κυριαρχούσαν στην περιοχή.
Το όνομα «Cosmos» αντικατοπτρίζει την εμπειρία του Τσικνάκη ως ναυτικού, πριν επιστρέψει στην Ελλάδα το 1976 και στραφεί στο λιανεμπόριο. Σταδιακά η επιχείρηση επεκτάθηκε με νέο κατάστημα στο κέντρο του Ηρακλείου και ακολούθησαν άλλα σημεία σε όλη την Κρήτη, εδραιώνοντας τη θέση της ως βασικός προμηθευτής αθλητικών ειδών στο νησί.
Το 2008 ξεκίνησε η επέκταση στην Αθήνα με κατάστημα στο Περιστέρι. Αν και η οικονομική κρίση που ακολούθησε έθεσε εμπόδια, η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει τη στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο Μιχάλης Τσικνάκης, γιος του ιδρυτή, δημιούργησε το cosmossport.gr το 2001, πολύ πριν το e-commerce γίνει ευρέως γνωστό στην Ελλάδα. Αυτό αποδείχτηκε κομβικό, καθώς το online κατάστημα στήριξε τη λειτουργία της εταιρείας μέσα στην κρίση, φτάνοντας το 2013 να έχει τζίρο αντίστοιχο με ενός φυσικού καταστήματος.
Η εταιρεία συνέχισε να επεκτείνεται, ανοίγοντας νέα σημεία σε Αθήνα, Κηφισιά, Λάρισα και Καλαμάτα. Το 2016 δημιούργησε τη φίρμα «Sneaker 10», που εξελίχθηκε σε νέα αλυσίδα καταστημάτων. Η περίοδος των capital controls ευνόησε περαιτέρω την ανάπτυξη του e-shop, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Το 2019 η EOS Capital Partners απέκτησε μειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία, ανοίγοντας τον δρόμο για τη συνεργασία με τον διεθνή κολοσσό JD Sports, ο οποίος το 2021 αγόρασε το 80% της Cosmos, με την οικογένεια Τσικνάκη να διατηρεί το υπόλοιπο 20% και τη διοίκηση.
Η είσοδος της JD Sports απογείωσε την ανάπτυξη του ομίλου, ο οποίος πλέον περιλαμβάνει καταστήματα με τα σήματα Cosmos Sport, Sneaker 10, Rundome, Slam Dunk και JD Sports. Ο όμιλος έχει ξεπεράσει τον ανταγωνισμό, αναδεικνύοντας τη Cosmos στον κορυφαίο παίκτη στην ελληνική αγορά αθλητικών ειδών, με παρουσία και στην Κύπρο και κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ για το 2024.