Carrefour: Πίσω από την απόκτηση του 40% της Bazaar συμφωνία για ολική εξαγορά

Σε βάθος διετίας η πλήρης απορρόφηση της Bazaar από την AVE, που διαχειρίζεται τα σούπερ μάρκετ Carrefour στην Ελλάδα

Κατάστημα σούπερ μάρκετ Carrefour © retailandmore.gr

Συμφωνία με βάση την οποία πίσω από την αρχική ανακοίνωση απόκτησης του 40% υπάρχει deal της AVE και του Νίκου Βαρδινογιάννη με τον Γιώργο Βερούκα, ιδιοκτήτη της Bazaar, για την απόκτηση του 100%, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του powergame.gr, το οποίο ήταν το πρώτο που ανέδειξε με αποκλειστικό του ρεπορτάζ την επικείμενη εξαγορά. Με αυτόν τον τρόπο ο όμιλος AVE ισχυροποιείται στον τομέα λιανικής και χονδρικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ, υπό το σήμα της Carrefour, την οποία διαχειρίζεται.

Το 40% θα περιέλθει άμεσα στα χέρια της AVE και το υπόλοιπο 60% θα περάσει σε βάθος διετίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση της εταιρείας στον νέο της ιδιοκτήτη. Το τίμημα για το σύνολο της εταιρείας ανέρχεται κατά τις ίδιες πληροφορίες στα 70 εκατ. ευρώ.

Ο σημερινός ιδιοκτήτης της Bazaar, Γιώργος Βερούκας, από το σύνολο της πωλούμενης δραστηριότητας θα διατηρήσει μόνο τον τομέα τροφοδοσίας του HoReCa, δεδομένου ότι η Carrefour δραστηριοποιείται ήδη σε αυτό το πεδίο.

Αυτήν τη στιγμή ο όμιλος Bazaar έχει 200 καταστήματα. Το 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών στο επίπεδο των 250 εκατ. ευρώ, EBITDA περίπου 8 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα περί τα 14 εκατ. ευρώ, με μηδενικό δανεισμό και απολύτως κερδοφόρα στην τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση του 2023.

Ενοποίηση της Bazaar στις οικονομικές καταστάσεις της AVE

Ο όμιλος AVE όταν θα ολοκληρωθεί ο φορολογικός και οικονομικός έλεγχος για την απόκτηση του πρώτου 40%, θα ενοποιεί το σύνολο της δραστηριότητας στον ισολογισμό της. Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Βερούκας θα διατηρήσει το management της εταιρείας ως Διευθύνων Σύμβουλος.

Η Bazaar αποτελεί μία καθαρή εταιρεία χωρίς δανεισμό και με κερδοφορία. Διατηρεί και δίκτυο καταστημάτων -ιδιόκτητων αλλά και franchise- με επιφάνεια έως 400 τετραγωνικά μέτρα, τα οποία εξυπηρετούν το μοντέλο λειτουργίας της Carrefour, που επίσης διατηρεί αντίστοιχης επιφάνειας καταστήματα. Πρόκειται για σημεία τα οποία βρίσκονται σε πυκνοκατοικημένες και τουριστικές περιοχές, με εμπορικά χαρακτηριστικά discount, αλλά και καταστήματος ευκολίας (convenience store). Πρόκειται ουσιαστικά για σημεία πώλησης που διαθέτουν private και own label προϊόντα, κάτι που επίσης συνάδει με την εμπορική στρατηγική της Carrefour.

Nα σημειωθεί ότι η Bazaar δραστηριοποιείται και στον τομέα των logistics, παρέχοντας 3PL υπηρεσίες (thirdparty logistics για λογαριασμό τρίτων). Το γεγονός ότι η εν λόγω επιχείρηση διαθέτει και χώρους logistics εξυπηρετεί τη στόχευση της Carrefour, η οποία έχει διερευνήσει αρκετές πιθανότητες το προηγούμενο διάστημα για να δημιουργήσει ιδιόκτητους χώρους logistics, αρκούμενη προς το παρόν στην παροχή υπηρεσιών 3PL από τη Sarmed.