Μάχη μεριδίων για καλύτερο πλασάρισμα στο ράφι των σούπερ μάρκετ με εκπτώσεις στα προϊόντα από παίκτες που επιδιώκουν να ενισχύσουν το μερίδιό τους στην αγορά, καταγράφεται στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Κορπή που παράγεται από τη Nestle συνεχίζει τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, κάτι που καταγράφηκε και στη διάρκεια του περασμένου Μαΐου, επιδοτώντας ουσιαστικά τη μείωση τιμών σε Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο και My market. Σκοπός της πολυεθνικής είναι να ανακτήσει το σημαντικό μερίδιο που έχασε το 2024 το Κορπή, όταν και παρέμεινε εκτός αγοράς λόγω προβλημάτων που αντιμετώπισε στην παραγωγή του. Το Κορπή πέτυχε την ολική επαναφορά του στην αγορά, για την οποία ωστόσο χρειάστηκε να επενδύσει σημαντικά σε εκπτώσεις στα προϊόντα για να μπορέσει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, κάτι που λόγω μεγέθους και ρεστότητας, η Nestle μπόρεσε να υποστηρίξει. Με αυτόν τον τρόπο το νερό που παράγεται στο Μοναστηράκι Βόνιτσας ανέκτησε το χαμένο έδαφος, κόντρα σε εκείνους που πόνταραν στο αντίθετο σενάριο. Άκρως ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το μερίδιο αγοράς σε όγκο πωλήσεων για το Κορπή, είχε κατακρημνιστεί στο 1,1% τον Μάιο του 2024 για να μετατραπεί σε 4,2% έναν χρόνο αργότερα, τον Μάιο του 2025.
Ταυτόχρονα, έντονα επιθετική εμπορική πολιτική ασκεί και το νερό Arrena, της εταιρείας Νερά Πηγών Γράμμου του εφοπλιστή, Παναγιώτη Τσάκου, το οποίο επιδιώκει να αυξήσει την παρουσία του στην αγορά και πλέον έχει πετύχει να χτίσει μερίδιο 1,1% σε όγκο πωλήσεων επί του συνόλου της αγοράς εμφιαλωμένου στα σούπερ μάρκετ. Γι’ αυτό και πραγματοποιεί εκπτώσεις στα προϊόντα του, με σκοπό την εξάπλωση της παρουσίας του και την απόκτηση μεριδίου.
Ενισχύσει την παρουσία του στην πρώτη θέση ο Βίκος
Την ίδια στιγμή, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το powergame.gr, o Βίκος παραμένει με διαφορά πρώτος στις πωλήσεις επώνυμου εμφιαλωμένου νερού με μερίδιο 21,1% και ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο κατά 2,1% και αυξάνει τη διαφορά από το Ζαγόρι στο πεντάμηνο του 2025, έως και τις 25 Μαΐου. Στον αντίποδα το Ζαγόρι κατέγραψε απώλειες σε όγκο κατά 4,9% και έχασε 2 μονάδες σε μερίδιο, το οποίο διαμορφώθηκε στο 16,4% σε όγκο πωλήσεων.
Συνολικά οι πωλήσεις εμφιαλωμένου στα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, ήταν ανοδικές στο πεντάμηνο του 2025 κατά 6,9% (ή +14,3 εκ.λίτρα) σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024. Σημειώνεται ότι τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε όγκο εμφανίζει το εμφιαλωμένο νερό ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 21,6% στην περίοδο αναφοράς (έναντι 23,6% το πεντάμηνο του 2024), ωστόσο δεν λογίζεται ως «επώνυμο» προϊόν καθότι παράγεται από τρίτους για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με την ετικέτα των τελευταίων (π.χ. Μαράτα στον Σκλαβενίτη). Εάν απομονώσει κανείς τον Μάιο η αγορά στα σούπερ μάρκετ ήταν ανοδική με 11%, με το Βίκο να αναπτύσσεται +2,9% και το Ζαγόρι +1,3%, το συγκεκριμένο μήνα.
Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε, ότι η αγορά εμφιαλωμένου δεν εμφανίζει την ίδια τάση στο HoReCa (εστίαση – ξενοδοχεία) με αυτή των σούπερ μάρκετ, καθώς η κατανάλωση στο συγκεκριμένο πεδίο αγοράς παρουσίασε πτώση στο πεντάμηνο.
Κορπή και Θεόνη το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης πωλήσεων στο πεντάμηνο
Η ανάπτυξη στον κλάδο του εμφιαλωμένου στα σούπερ μάρκετ προέρχεται κυρίως από Κορπή και Θεόνη που κερδίζουν μέρος των όγκων που είχαν χάσει πέρυσι, λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή που αντιμετώπιζαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 14,3 εκατομμύρια λίτρα που όπως προαναφέρθηκε, αυξήθηκε στο πεντάμηνο η αγορά, τα 7 εκατομμύρια λίτρα προήλθαν από το Κορπή και τα 5,5 εκατομμύρια λίτρα από το Θεόνη, όπου και τα δύο νερά ανακτούν τους περσινούς χαμένους όγκους τους λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν στην παραγωγή τους.
Το Κορπή είχε ανάπτυξη στο πεντάμηνο της τάξεως του 300%, κάτι που αιτιολογείται από το γεγονός ότι όπως προαναφέραμε πέρυσι στο πρώτο πεντάμηνο είχε υποστεί σημαντικό πλήγμα στις πωλήσεις λόγω διακοπής της παραγωγής. Το Κορπή βρίσκεται στην τέταρτη θέση των συνολικών πωλήσεων, πίσω από τους τρεις πρώτους, Βίκο, Ζαγόρι και Θεόνη.
Συν τοις άλλοις το Θεόνη που βρίσκεται στην τρίτη θέση των επώνυμων προϊόντων εμφιαλωμένου νερού, καταγράφει μερίδιο 9,4%, και στο πεντάμηνο εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη (36,2%).
Στην πέμπτη θέση το Διός των Θεοδωρόπουλου, Καραμούζη, Ταμβακάκη
Πέμπτος παίκτης στο επώνυμο εμφιαλωμένο νερό είναι πλέον το νερό Διός, όπου η εταιρεία Μεντεκίδης Α.Ε. που το παράγει, έχει εξαγοραστεί από τους Απόστολο Ταμβακάκη και την EOS Capital, το SMERC του Νίκου Καραμούζη και τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Το Διός στο πεντάμηνο είχε αύξηση των πωλήσεών του σε όγκο κατά 12,8% σε σχέση με το περσινό, και το μερίδιό του διαμορφώθηκε στο 3% έναντι 2,8% πέρυσι.