Οι μετοχές της Worldline υποχώρησαν κατά περισσότερο από το ένα πέμπτο σήμερα Τετάρτη (25/6), χάνοντας περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ (350 εκατομμύρια δολάρια) από την χρηματιστηριακή αξία τους, μετά από αναφορές ότι η εταιρεία φέρεται να συγκάλυψε απάτη από πελάτες. Οι μετοχές της εταιρείας πληρωμών, η οποία αυτοαποκαλείται ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός πάροχος επεξεργασίας πληρωμών, μειώθηκαν σχεδόν κατά 23%, μετά από τη δημοσίευση μιας σειράς άρθρων που συντονίστηκαν από το ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό δίκτυο EIC.
Ολλανδικά, γερμανικά και σκανδιναβικά καταστήματα ανέφεραν ότι η εταιρεία συνέχισε να συνεργάζεται με απαγορευμένους πελάτες και άλλους πελάτες υψηλού κινδύνου και δεν κατάφερε να καταπολεμήσει τις δόλιες συναλλαγές. Τα ομόλογα της Worldline, λήξεως 2030, σημείωσαν βουτιά έως και 11 σεντς ανά ευρώ, η μεγαλύτερη πτώση από την έκδοσή τους στις αρχές αυτού του μήνα.
Η Worldline, η οποία διαχειρίζεται συναλλαγές εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο και είχε χρηματιστηριακή αξία 1,3 δισ. ευρώ στο κλείσιμο της Τρίτης, ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι η εκτελεστική διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο είναι «πλήρως δεσμευμένα στην αυστηρή συμμόρφωση με τους κανονισμούς και τα πρότυπα πρόληψης κινδύνων και στην αυστηρή εφαρμογή των σχετικών κανόνων και διαδικασιών με μηδενική ανοχή».
Ένας εκπρόσωπος της Worldline αρνήθηκε να σχολιάσει πέρα από την ανακοίνωση της εταιρείας. Η Worldline θεωρείται ένας παλαιός πάροχος υπηρεσιών πληρωμών που ανταγωνίζεται σχετικά νεότερους παίκτες όπως η Adyen NV και η Stripe Inc. Οι μετοχές της υπερπενταπλασιάστηκαν μεταξύ 2014 και 2021, δίνοντας στην εταιρεία κεφαλαιοποίηση αγοράς σχεδόν 24 δισ. ευρώ στο απόγειό της. Έκτοτε, έχουν μειωθεί κατά 96%.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει δυσκολίες με τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των συνδέσμων με πελάτες υψηλού κινδύνου από τα τέλη του 2023, όταν η μετοχή της κατέρρευσε αφότου ανακοίνωσε ότι διέκοψε τους δεσμούς της με ορισμένους πελάτες. Αυτό συνέβη λίγο αφότου η γερμανική χρηματοπιστωτική εποπτική αρχή Bafin επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς στη θυγατρική της Payone στη χώρα, επειδή δεν κατάφερε να αποτρέψει την απάτη με πιστωτικές κάρτες από ορισμένα τρίτα μέρη.
Ένα δημοσίευμα της ολλανδικής εφημερίδας NRC ισχυρίστηκε ότι η Worldline τα «τελευταία χρόνια» δεν απαγόρευσε την πρόσβαση σε επικερδείς πελάτες με υψηλά ποσοστά απάτης, ακόμη και όταν το τμήμα διαχείρισης κινδύνου της πίεζε για αυστηρότερους ελέγχους. Η σουηδική εφημερίδα Dagens Nyheter ανέφερε ότι η Worldline μετέφερε πολλούς πελάτες υψηλού κινδύνου από την Worldline Belgium στη σουηδική θυγατρική της για να τους κρύψει εκεί, αφού η εταιρεία παροχής πιστωτικών καρτών Visa Inc. σήμανε συναγερμό.
Ενώ οι δραστηριότητες της Worldline στον τομέα των πληρωμών μπορούν να εντοπιστούν από τη δεκαετία του 1970, η σύγχρονη ενσάρκωση της εταιρείας δημιουργήθηκε ως η μονάδα ηλεκτρονικών πληρωμών της γαλλικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών πληροφορικής Atos Plc τη δεκαετία του 2000. Εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2014 και τα επόμενα χρόνια εδραίωσε τον τομέα με μια σειρά από εξαγορές, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του τομέα πληρωμών του Ομίλου SIX για 2,3 δισ. ευρώ το 2018.
Το 2023, μείωσε τις προοπτικές πωλήσεών της, λέγοντας ότι οι καταναλωτές γίνονται πιο επιφυλακτικοί και ξοδεύουν λιγότερα, βλάπτοντας την ανάπτυξη και την κερδοφορία της εταιρείας και ωθώντας τις μετοχές άλλων εταιρειών πληρωμών να καταρρεύσουν. Η εταιρεία ανέφερε έσοδα ομίλου ύψους 1,1 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας ότι τα έσοδα στον επιχειρηματικό τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 9% λόγω «ήδη εντοπισμένων τερματισμών πελατών».