ARI Foods: Ολοκληρώνεται επένδυση 10 εκατ, εξάγει το 100% της παραγωγής στη Lidl International

Η εξαγωγική «ARI Foods», γιορτάζει τα 25 της χρόνια ολοκληρώνοντας επένδυση 10 εκατ. ευρώ, για την επέκταση του συσκευαστηρίου της

Ο μέτοχος και CEO της ARI Foods, Αριστοτέλης Ιγνατίδης © Powergame .gr

Η εξαγωγική «ARI Foods», γιορτάζει τα 25 της χρόνια ολοκληρώνοντας επένδυση 10 εκατ. ευρώ, για την επέκταση του συσκευαστηρίου της, έχοντας προηγούμενα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 12 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μονάδας επεξεργασίας ελιάς, με σκοπό να καλύψει τη ζήτηση του ενός και μοναδικού, αλλά πολύ μεγάλου πελάτη της, της  Lidl International, που απορροφά το 100% της παραγωγής της Χαλκιδικιώτικης βιομηχανίας.

Η υλοποίηση επενδύσεων συνολικού ύψους άνω των 22 εκατ. ευρώ, σε διάστημα μικρότερο των οκτώ ( 8 ) ετών, αποτελεί μεγάλο τόλμημα για μία μεσαία μεταποιητική επιχείρηση, που έχει «όλα τα αυγά της σε ένα καλάθι», ακόμη και αν ο πελάτης αυτός, είναι η Lidl International. Όμως η ανάπτυξη, φέρνει μοιραία την επέκταση και αναβάθμιση σε υποδομές και συστήματα, οπότε ήδη σχεδιάζεται το επόμενο κύμα επενδύσεων, 8-10 εκατ. ευρώ, σε  αποθηκευτικούς χώρους – ψυγεία, ανακαινίσεις των δύο εργοστασίων και κατασκευή νέου κτιρίου γραφείων.

Η  «ARI Foods», στα 20 χρόνια που συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο discounter της Ευρώπης, γνώρισε εντυπωσιακή ανάπτυξη, με αποτέλεσμα το 2025 να τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης 15% . Μάλιστα η Εταιρεία,  η οποία μέσω της Lidl International διαθέτει τα προϊόντα της σε 29 Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στις ΗΠΑ, βλέπει τις πωλήσεις της στην Αμερικανική αγορά να σημειώνουν στην τελευταία διετία, αύξηση 41,82%. Όμως η αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, είναι μόνο ένα από τα καλά νέα, που μοιράσθηκε με το powergame.gr, ο μέτοχος και CEO της εταιρείας, Αριστοτέλης Ιγνατίδης, αφού η αύξηση στις πωλήσεις των σταθερών κωδικών στην Αγγλική αγορά, αγγίζει φέτος το + 70%, ενώ το νέο προϊόν που λανσάρισε πέρυσι η «ARI», η αλοιφώμενη φέτα τύπου antipasti crème, κυριολεκτικώς «τα σπάει» στην γερμανική αγορά, όπου στέλνονται πάνω από 200 τόνοι του συγκεκριμένου κωδικού.

© ARI Foods

© ARI Foods

Aπό το συσκευαστήριο τυριού, στα antipasti

Η «ΑRI Foods» ξεκίνησε το 2000, από ένα μικρό συσκευαστήριο φέτας 600 τ.μ., στο Λάκκωμα Χαλκιδικής. Τις βάσεις της Εταιρίας, σε εκείνη τη μικρή μονάδα, έθεσαν ο Γιώργος Ιγνατίδης με τη σύζυγό του Μαργαρίτα Καλαϊτζίδου. Όμως εκείνη την περίοδο είχε αρχίσει να ανοίγει και η αγορά των antipasti, των συσκευασμένων μεσογειακών ορεκτικών, οπότε το ζευγάρι των επιχειρηματιών, είδε την ευκαιρία και έκανε την κρίσιμη στροφή στις επιλογές του. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Άρης Ιγνατίδης, η συνεργασία με τη Lidl International, που άρχισε το 2004, ήταν αυτή που λειτούργησε σαν game changer για την ελληνική εταιρεία.

Χρονιά τη χρονιά, η «ARI Foods» καταγράφει άνοδο στις πωλήσεις προσπαθώντας να υλοποιήσει την μεγάλη αύξηση στη ζήτηση από πλευράς του πελάτη Lidl . H αύξηση στη ζήτηση,  πιέζει για αύξηση της παραγωγής, που οδηγεί στην υλοποίηση νέων επενδύσεων και στην υϊοθέτηση όλο και πιο σύγχρονων μεθόδων στην οργάνωση της Εταιρείας. Σήμερα, η «ΑRI Foods», παράγει τέσσερις κατηγορίες προϊόντων με 120 συνταγές, διάρκειας ζωής 60 ημερών σε ψυγεία συντήρησης: antipasti, ελιές  και ελιές σε σακουλάκι ( διατηρούνται εκτός ψυγείου), όπως και σειρά αλοιφών.

Τα πιο δυνατά προϊόντα της «ARI Foods» είναι τα antipasti και οι ελιές, με περίπου  το 50% των πρώτων υλών να είναι ελληνικής προέλευσης. Εν τούτοις, όπως επισήμανε ο κ. Ιγνατίδης, ο καταναλωτής θέλει ποικιλία οπότε η «ARI Foods», εισάγει και πρώτες ύλες σε τρόφιμα, όπως κάτι μοναδικά Νοτιοαφρικάνικα πιπεράκια, ελιές από τρίτες χώρες μα και το αλοιφώδες τυρί που αποτελεί τη βάση για τα antipasti.

Στο παραγωγικό συγκρότημα του Λακκώματος των 19.880 τ.μ., η Εταιρεία απασχολεί περί τα 450 άτομα προσωπικό, ενώ αναγκάζεται καθημερινά να μεταφέρει με έξι λεωφορεία άτομα και από άλλες περιοχές της Χαλκιδικής αλλά και τη Θεσσαλονίκη.

Η «ARI Foods», που διαθέτει υπερσύγχρονο συγκρότημα βιολογικού καθαρισμό λυμάτων, θέλει να πετύχει την πλήρη κυκλικότητα στη λειτουργία της, ενώ στο παρελθόν και στο πλαίσιο τριών επενδυτικών προγραμμάτων της, επιχείρησε να εντάξει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο συγκρότημά της, κάτι που όμως δεν προχώρησε γιατί δεν δόθηκε ηλεκτρικός χώρος στην Εταιρεία.

© ARI Foods

© ARI Foods

Και μεταποιητές και αγρότες

Η οικογένεια Ιγνατίδη έχει παράλληλα μπει και στην πρωτογενή παραγωγή, προκειμένου να εξασφαλίσει πρώτες ύλες που ήταν σε έλλειψη. Έτσι, σήμερα, στην περιοχή του Λακκώματος, έχει  ελαιώνα με βρώσιμη ελιά ποικιλίας Χαλκιδικής, σε έκταση 200 στρεμμάτων, ενώ σε έκταση μεγαλύτερη των 80 στρεμμάτων, έχει και καλλιέργεια πιπεριάς.

«Η καλλιέργεια, ειδικά της πιπεριάς, είναι απαιτητική και δύσκολα βρίσκουμε χέρια. Επίσης, σε σταθερή βάση ζητάμε προσωπικό για το εργοστάσιο, σε διάφορες θέσεις απασχόλησης καθώς, για πάρα πολλούς Έλληνες αλλά και ξένους που έχουν έρθει μετανάστες στη χώρα μας, η Βιομηχανία δεν είναι εργοδότης πρώτης επιλογής. Εν’ τούτοις βλέπουμε πως τα τελευταία χρόνια , κατά τη θερινή περίοδο,  έχει μειωθεί η εποχική αιμορραγία προσωπικού, προς τις τουριστικές επιχειρήσεις».

Αύξηση πωλήσεων και κερδών

Η ανάπτυξη, αποτυπώνεται όχι μόνο στους όγκους που εξάγονται στο δίκτυο της Lidl International, αλλά και στα οικονομικά μεγέθη της Εταιρείας. Έτσι, ο τζίρος το 2024 ανήλθε σε 62,356 εκατ. ευρώ, έναντι 56,879 εκατ. του 2023 (+9,6%), προβλέπεται δε να διαμορφωθεί στα 73-75 εκατ. στο σύνολο του 2025. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 6,857 εκατ., έναντι 6,230 εκατ. και τα κέρδη προ φόρων σε 4,163 εκατ, έναντι 3,492 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός δανεισμός της Εταιρείας, αυξήθηκε κατά τι , στα 22,600 εκατ. αλλά αυξήθηκε και η ρευστότητά της καθώς στο τέλος του 2024 τα ταμειακά της διαθέσιμα ήταν 3,244 εκατ. έναντι 1,357 εκατ. στις 31/12/2023. Το Ενεργητικό της επιχείρησης στο τέλος του 2024 ανήλθε σε αξία στα 58,499 εκατ. ευρώ ( +13,6%).

«Η Εταιρεία, διαθέτει συνολικά 10 γραμμές παραγωγής, εννέα στο συσκευαστήριο και μία στη μονάδα επεξεργασίας ελιάς. Μέχρι και σήμερα παράγουμε έως 50 εκατομμύρια μερίδες, συνήθως των 150 γραμμαρίων, σε διάφανες συσκευασίες από pet. Eν τούτοις, λόγω της αύξησης της ζήτησης,  προχωρήσαμε στην επένδυση των 10 εκατ. ευρώ,  για την εγκατάσταση μίας ακόμη , αυτοματοποιημένης γραμμής παραγωγής, η οποία θα αυξήσει την παραγωγή μας κατά 15 εκατ. τεμάχια.

«Η επένδυση αυτή ήταν απολύτως απαραίτητη αν σκεφθείτε ότι το 2025 οι πωλήσεις μας καταγράφουν μία αύξηση της τάξης του +15%, ενώ βάσει της δυναμικής ανάπτυξης του πελάτη μας και των όσων εντυπωσιακών σχεδιάζει στις ψηφιακές τεχνολογίες και τα logistics, προβλέπουμε ότι η «ARI Foods» θα συνεχίσει να αναπτύσσεται  με διψήφιους ρυθμούς και στα επόμενα χρόνια», τόνισε ο κ. Ιγνατίδης προσθέτοντας:

«Μέσα στον επόμενο χρόνο σχεδιάζουμε να βάλουμε και δεύτερη βάρδια στο εργοστάσιο, για να αξιοποιηθούν καλύτερα τα πάγια της Εταιρείας , να αυξηθούν  οι πωλήσεις , ώστε με περαιτέρω βελτίωση των EBITDA, να χρηματοδοτηθεί το επόμενο κύμα επενδύσεων. Ο σχετικά υψηλός δανεισμός μας, είναι κληροδότημα των μεγαλύτερων αποθεματοποιήσεων πρώτων υλών, που ξεκινήσαμε να κάνουμε στην περίοδο της πανδημίας».

Οι επόμενες επενδύσεις

Η Εταιρεία, δεν έχει ακόμη καταλήξει στο χρονοδιάγραμμα των επόμενων επενδύσεων, ωστόσο ο σχεδιασμός προβλέπει αποθήκες- ψυγεία με αυτοματοποιημένο σύστημα αποθήκευσης και φόρτωσης, ανακαινίσεις στα δύο εργοστάσια αλλά και νέο κτίριο γραφείων, καθώς το υφιστάμενο, που κτίσθηκε πριν τρία χρόνια , δεν επαρκεί αφού από τα 60 άτομα, στους χώρους διοίκησης εργάζονται πλέον 97.

Η «ARI Foods», με μεγαλύτερες πωλήσεις σε Αγγλία, Γερμανία και Ανατολική Ευρώπη αναγνωρίζει τις δυνατότητες ανάπτυξης πωλήσεων στη Μέση Ανατολή, ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κ. Ιγνατίδης , «είναι ακλόνητο το ενδιαφέρον μας για τη συνεργασία μας με τη Lidl. Δεν σκεπτόμαστε άλλες συνεργασίες, που θα μπορούσαν να γίνουν μόνο μετά από συνεννόηση με τη Lidl International. Σε τούτη τη φάση, πρέπει να καταφέρουμε να ενσωματώσουμε παραγωγικά, την ανάπτυξη που διαφαίνεται ότι  θα έρθει στα επόμενα χρόνια, λόγω της συνεργασίας μας με τη Lidl.

«Ανεξάρτητος ξένος φορέας, ανάλυσης των αγορών, έχει προβλέψει ότι στην επόμενη τριετία, το μεγαλύτερο μέρος ανάπτυξης του οργανωμένου λιανεμπορίου, θα προέλθει από τους hard discounters και το μεγαλύτερο κομμάτι από την ανάπτυξη αυτή, θα το πάρει η Lidl. Πέραν αυτού, η Lidl κάνει κινήσεις που εμένα προσωπικά με ενθουσιάζουν. Στο τελευταίο suppliers day της Lidl International, παρουσιάσθηκαν τα δύο ερευνητικά κέντρα που δημιουργήθηκαν στη Γερμανία, με αντικείμενο την Τεχνιτή Νοημοσύνη και Κβαντικούς Υπολογιστές, στα οποία θα εργάζονται 8.000 επιστήμονες και ερευνητές . Βλέπω ότι διαχρονικά η Lidl είναι πολύ μπροστά ενώ είναι πολύ ισχυρή και στα logistics, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς, που παράγουμε προϊοντα με μικρή διάρκεια ζωής», κατέληξε ο κ. Ιγνατίδης σημειώνοντας ότι η ελληνική βιομηχανία τροφίμων, που τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει εταιρείες με εκπληκτική ανάπτυξη, έχει μπροστά της τεράστια περιθώρια εξέλιξης, αν λύσει ζητήματα παραγωγικής δυναμικότητας ( εξασφάλιση πρώτων υλών) και μάνατζμεντ.