Γ.Δ.
1376.67 +0,82%
ACAG
+1,11%
6.37
CENER
-0,29%
6.96
CNLCAP
-0,73%
6.8
DIMAND
+0,21%
9.74
OPTIMA
+0,10%
9.99
TITC
+1,15%
26.35
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,51%
1.388
ΑΒΕ
-5,98%
0.472
ΑΔΜΗΕ
+0,46%
2.205
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+0,20%
2.53
ΑΛΦΑ
+0,91%
1.5495
ΑΝΔΡΟ
-0,88%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+2,36%
11.73
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+3,59%
7.5
ΑΤΕΚ
-7,41%
0.35
ΑΤΡΑΣΤ
+1,09%
7.44
ΑΤΤ
+4,17%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-1,32%
2.24
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,57%
5.25
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.15
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+1,14%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,42%
15.76
ΔΑΑ
+0,17%
8.242
ΔΑΙΟΣ
-5,03%
3.4
ΔΕΗ
+0,37%
10.97
ΔΟΜΙΚ
-0,11%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+2,72%
1.51
ΕΕΕ
+0,93%
28.22
ΕΚΤΕΡ
+2,82%
4.015
ΕΛΒΕ
+2,46%
5
ΕΛΙΝ
+1,74%
2.34
ΕΛΛ
-4,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,80%
2.515
ΕΛΠΕ
+0,43%
8.16
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.37
ΕΛΤΟΝ
+1,30%
1.872
ΕΛΧΑ
+0,77%
1.826
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+2,73%
9.4
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.2
ΕΤΕ
+0,06%
7.052
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,26%
5.61
ΕΥΡΩΒ
+0,67%
1.814
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.92
ΙΑΤΡ
-1,26%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+2,71%
1.515
ΙΝΚΑΤ
-0,30%
4.945
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.05
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,31%
4.42
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,25%
3.24
ΚΑΜΠ
-4,65%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+2,68%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+1,66%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-3,40%
0.512
ΚΟΥΑΛ
+4,13%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+2,13%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,45%
11.25
ΚΤΗΛΑ
-5,56%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,90%
1.34
ΛΑΒΙ
+1,27%
0.799
ΛΑΜΔΑ
+1,88%
6.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32
ΛΑΝΑΚ
+3,06%
1.01
ΛΕΒΚ
-9,71%
0.316
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.125
ΜΕΒΑ
-0,52%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,26%
3.8
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,77%
26.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+1,40%
2.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,72%
26.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
+10,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+1,52%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,02%
0.968
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.281
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,33%
22.8
ΟΛΠ
-0,83%
23.8
ΟΛΥΜΠ
+2,31%
2.66
ΟΠΑΠ
+0,99%
16.25
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,12%
0.879
ΟΤΕ
+0,29%
13.97
ΟΤΟΕΛ
+0,91%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
+0,76%
2.64
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.749
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.89
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.132
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,26%
4.01
ΡΕΒΟΙΛ
-3,51%
1.51
ΣΑΡ
+1,59%
11.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,82%
0.367
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+3,14%
7.22
ΣΠΙ
+1,98%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,49%
17.66
ΤΖΚΑ
-1,86%
1.585
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,57%
0.35
ΦΛΕΞΟ
+1,28%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+0,89%
3.985
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Τροπολογία: Έκπτωση χρεωστικής διαφοράς από ανταλλαγή ομολόγων

Tροπολογία κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών όπου προβλέπεται έκπτωση κατά προτεραιότητα χρεωστικής διαφοράς από ανταλλαγή ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου για τράπεζες, εταιρίες leasing και factoring.

Αναλυτικά όσα προβλέπονται

Με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας, προβλέπονται τα ακόλουθα:

1.α. Προβλέπεται ότι η χρεωστική διαφορά από την ανταλλαγή ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου ή εταιρικών ομολόγων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, κατ’ εφαρμογή προγράμματος συμμετοχής στην αναδιάταξη του ελληνικού χρέους, εκπίπτει κατά προτεραιότητα έναντι της χρεωστικής διαφοράς λόγω πιστωτικού κινδύνου, από τα ακαθάριστα έσοδα των οριζόμενων νομικών προσώπων [τράπεζες, εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και εταιρείες πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring)].

β. Παρέχεται η δυνατότητα μετακύλισης του μη συμψηφισθέντος ποσού χρεωστικής διαφοράς σε επόμενα φορολογικά έτη, για τα προαναφερόμενα νομικά πρόσωπα.

γ. Ορίζεται ρητά ότι η εν λόγω διάταξη εφαρμόζεται από 1.1.2021 και αφορά χρεωστικές διαφορές που έχουν προκύψει από 1.1.2016.

Αιτιολογική έκθεση

Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς τυχόν μη συμφηφισθέντων ποσών πιστωτικών ιδρυμάτων, προκειμένου να συμψηφισθούν σε έτος (σε κάθε περίπτωση, εντός της αντίστοιχης εικοσαετούς περιόδου απόσβεσης), στο οποίο θα υπάρχει επάρκεια κερδών, όπως τα κέρδη αυτά θα προκύπτουν από τη δήλωση του νομικού προσώπου (μετά από φορολογικές αναμορφώσεις) ή κατόπιν φορολογικού ελέγχου.

Γιατί αποτελεί πρόβλημα;

Η εν λόγω διάταξη είναι απαραίτητη για την εξομάλυνση τυχόν επιπτώσεων από την απομόχλευση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.

Ποιους φορείς ή πληθυσμιακές ομάδες αφορά;

Η αξιολογούμενη ρύθμιση αφορά τα πιστωτικά ιδρύματα και έμμεσα όλους τους πολίτες και τα νομικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με αυτά.

Η αναγκαιότητα της αξιολογούμενης ρύθμισης

Το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί με νομοθετική ρύθμιση στο παρελθόν;

ΝΑΙ

Εάν ΝΑΙ ποιο είναι το ισχύον νομικό πλαίσιο που ρυθμίζει το ζήτημα;

Το άρθρο 27 του ν. 4172/2013 (Α’ 167)

Ποιοι είναι οι στόχοι της αξιολογούμενης ρύθμισης;

i) βραχυπρόθεσμοι:

Δυνατότητα μετακύλισης του μη συμφηφισθέντος ποσού χρεωστικής διαφοράς πιστωτικών ιδρυμάτων σε επόμενα φορολογικά έτη.

Κατ’ άρθρο ανάλυση αξιολογούμενης ρύθμισης

Στόχος του σχεδίου τροποποίησης είναι να διευκολύνει τις σημαντικές πρωτοβουλίες απομόχλευσης που αναλαμβάνουν τα ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα, στο πλαίσιο της προσπάθειάς τους για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (ΜΕΔ), που συνεχίζει να αποτελεί πρωταρχική εποπτική προτεραιότητα.

O στόχος αυτός επισημαίνεται και στη σχετική γνώμη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας της 29ης Ιουλίου 2021 σχετικά με τις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις ελληνικών πιστωτικών ιδρυμάτων (CON/2021/25).

Ειδικότερα, με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα μετακύλισης τυχόν μη συμψηφισθέντων ποσών χρεωστικής διαφοράς λόγω μη επάρκειας φορολογικών κερδών σε επόμενο φορολογικό έτος (σε κάθε περίπτωση, εντός της αντίστοιχης εικοσαετούς περιόδου απόσβεσης), στο οποίο θα υπάρχει επάρκεια φορολογικών κερδών.

Σε περίπτωση που και τα φορολογικά κέρδη της εικοσαετούς περιόδου δεν επαρκούν για τον πλήρη συμψηφισμό των μεταφερόμενων αυτών ποσών, τυχόν υπόλοιπο τους λογίζεται ως φορολογική ζημιά κατά το εικοστό έτος της περιόδου και υπόκειται στον κανόνα μεταφοράς της παρ. 1 του άρθρου 27.

Στην προτεινόμενη ρύθμιση θεσπίζεται η εξής σειρά προτεραιότητας: σε κάθε έτος συμψηφίζεται πρώτα η ετήσια απόσβεση της χρεωστικής διαφοράς από το PSi, στη συνέχεια η ετήσια απόσβεση της χρεωστικής διαφοράς από διαγραφές ή μεταβιβάσεις δανείων και πιστώσεων και μετά τυχόν μη συμψηφισθέντα σε προηγούμενα έτη υπόλοιπα της τελευταίας αυτής χρεωστικής διαφοράς, με τα προγενέστερα υπόλοιπα να προηγούνται των μεταγενέστερων.

Ακολουθεί ο συμψηφισμός των μεταφερόμενων φορολογικών ζημιών.

Επισημαίνεται ότι η προτεινόμενη διάταξη δεν επηρεάζει τον ρυθμό εποπτικής απόσβεσης της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης (ΑφΑ), ούτε αναδρομικά αλλά ούτε και μελλοντικά, ήτοι η ΑφΑ θα συνεχίσει να αποσβένεται σε σταθερή βάση (1/20 ετησίως), σε σχέση τόσο με προηγούμενες, όσο και με μελλοντικές διαθέσεις ΜΕΔ.

Σε αυτό το πλαίσιο, στόχος της προτεινόμενης τροποποίησης είναι να αποφευχθεί μια σημαντική εφάπαξ απομείωση της ΑΦΑ, ως αποτέλεσμα της φορολογικής απόσβεσης των συσσωρευμένων ζημιών δανείων {που σχετίζονται με επιταχυνόμενες πωλήσεις ΜΕΔ} πριν από χα αρχικά σχέδια των τραπεζών.

Τούτο μπορεί να επιτευχθεί επιτρέποντας μια πιο ευέλικτη φορολογική χρήση των ζημιών από δάνεια εντός της περιόδου απόσβεσης των είκοσι ετών (δηλαδή «επιβράδυνση» της φορολογικής έκπτωσης), χωρίς αυτό να συνεπάγεται αντίστοιχη αναβολή της κανονιστικής απόσβεσης ΑΦΑ.

Επιπροσθέτως, διευκρινίζεται ότι, η προτεινόμενη διάταξη εφαρμόζεται από 1ης,1.2021 και αφορά χρεωστικές διαφορές που έχουν προκύψει από 1ης.1.2016.

Ωστόσο, τούτο δεν συνεπάγεται αναδρομική εφαρμογή από το 2016, αλλά σημαίνει ότι, από 1.1.2021 και μετά, οι υπολογισμοί για την εφαρμογή της προτεινόμενης διάταξης θα καλύπτουν και τα εναπομείναντα εικοστά των χρεωστικών διαφορών που αφορούν πωλήσεις/διαγραφές που έχουν προκύψει μεταξύ 2016 και 2020 και θα συνεχίσουν να αποσβένονται και μετά τις 1.1.2021.

Συνεπώς, η προτεινόμενη τροποποίηση, σε καμία περίπτωση, δεν θα επιφέρει μεταβολές στις φορολογικές δηλώσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων που αφορούν προηγούμενα έτη (πριν το 2021).

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!