Γ.Δ.
823.18 -1,40%
CENER
-4,01%
2.63
CNLCAP
0,00%
8.1
TITC
-0,89%
11.2
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-5,05%
0.715
ΑΒΕ
0,00%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-4,40%
1.91
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
-1,76%
1.67
ΑΛΦΑ
-2,64%
0.835
ΑΝΔΡΟ
-1,53%
6.45
ΑΝΕΚ
+5,17%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.06
ΑΣΚΟ
+1,47%
2.07
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-2,22%
0.088
ΑΤΤΙΚΑ
-0,22%
0.928
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-1,32%
3.36
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
-3,41%
0.51
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
+7,92%
2.18
ΒΥΤΕ
-0,68%
2.9
ΓΕΒΚΑ
+3,51%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
9.36
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-4,59%
5.2
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,53%
0.53
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-3,54%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+9,14%
0.74
ΕΕΕ
0,00%
21.1
ΕΚΤΕΡ
+1,47%
0.964
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-5,18%
0.403
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
+0,33%
15.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,12%
1.716
ΕΛΠΕ
-2,29%
6.4
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,60%
1.91
ΕΛΧΑ
-1,72%
1.37
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4
ΕΠΙΛΚ
-5,11%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.58
ΕΣΥΜΒ
+0,34%
0.586
ΕΤΕ
+0,03%
2.952
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.33
ΕΥΔΑΠ
-1,71%
7.46
ΕΥΠΙΚ
-1,30%
7.6
ΕΥΡΩΒ
-0,11%
0.895
ΕΧΑΕ
-1,46%
3.37
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-4,44%
0.517
ΙΛΥΔΑ
+1,45%
0.98
ΙΝΚΑΤ
-0,24%
2.04
ΙΝΛΙΦ
+1,95%
4.18
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
0.54
ΙΝΤΕΚ
-5,48%
3.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-9,69%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-4,00%
1.296
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
+2,38%
258
ΚΕΚΡ
-6,16%
1.036
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
0,00%
0.576
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.47
ΚΟΥΑΛ
-2,20%
0.4
ΚΟΥΕΣ
-0,47%
4.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
+1,41%
5.74
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
-1,78%
5.785
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.05
ΛΥΚ
+0,31%
1.605
ΜΑΘΙΟ
+7,59%
0.78
ΜΕΒΑ
-3,94%
2.44
ΜΕΝΤΙ
-4,29%
2.9
ΜΕΡΚΟ
-5,66%
50
ΜΙΓ
+0,81%
0.0249
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,65%
17.9
ΜΟΝΤΑ
+5,45%
0.696
ΜΟΤΟ
0,00%
1.9
ΜΟΥΖΚ
+0,32%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,31%
14.35
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-2,59%
1.88
ΜΠΤΚ
-4,96%
0.67
ΜΥΤΙΛ
-3,65%
14
ΝΑΚΑΣ
-1,53%
1.93
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-3,02%
0.1925
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
+1,63%
25
ΟΛΠ
-0,64%
15.6
ΟΛΥΜΠ
-0,30%
1.67
ΟΠΑΠ
+0,65%
14.02
ΟΤΕ
-0,31%
16.32
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
8.55
ΠΑΙΡ
-1,99%
0.79
ΠΑΠ
+2,77%
2.6
ΠΕΙΡ
-3,89%
0.9596
ΠΕΤΡΟ
+1,06%
5.7
ΠΛΑΘ
-0,56%
3.55
ΠΛΑΙΣ
+0,28%
3.56
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,76%
1.32
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,45%
3.4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
-0,59%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.26
ΣΙΔΜΑ
+2,84%
1.99
ΣΠΕΙΣ
-3,90%
7.4
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-2,56%
17.54
ΤΖΚΑ
-2,75%
2.12
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-5,77%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
-5,00%
0.095
ΦΡΛΚ
-1,88%
3.14
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Αυτόματες διαδικασίες e-κατασχέσεων για χρέη στην Εφορία

Επιτάχυνση των διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών στην Εφορία, με την αυτοματοποίηση της επιβολής κατασχέσεων σε καταθέσεις, εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία οφειλετών του Δημοσίου, προβλέπει, μεταξύ πολλών άλλων δράσεων, το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για το 2022, το οποίο δημοσιεύθηκε χθες στην ιστοσελίδα της Αρχής.

Σύμφωνα με το πλήρες κείμενο του Επιχειρησιακού Σχεδίου, η ΑΑΔΕ δρομολογεί τη λειτουργία ενός νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την παρακολούθηση, τη διαχείριση και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών το οποίο φέρει την ονομασία EISPRAXIS. Ο στόχος του έργου αυτού είναι να καθιερωθεί μια αυτοματοποιημένη διαδικασία που θα καθιστά δυνατή την άμεση ενεργοποίηση των διαδικασιών εκούσιας και αναγκαστικής είσπραξης, εξοικονομώντας ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους. Με το σύστημα EISPRAXIS θα διασυνδεθούν όλα τα υπόλοιπα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε. –TAXIS, TAXISNET, ICISNET, ELENXIS – ώστε οι διαδικασίες επιβολής ηλεκτρονικών κατασχέσεων σε βάρος των ασυνεπών οφειλετών του Δημοσίου να επεκταθούν σε εύρος και να αυτοματοποιηθούν.

Το νέο Ε.Σ. της Α.Α.Δ.Ε. προβλέπει επίσης ότι και φέτος θα αξιοποιηθούν τα δεδομένα που  απεστάλησαν στη Φορολογική Διοίκηση από τις πλατφόρμες διαχείρισης βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων για τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων από τις συγκεκριμένες μισθώσεις, θα διενεργηθούν νέου τύπου «έξυπνοι» έλεγχοι για τον εντοπισμό κυκλωμάτων που εκδίδουν πλαστές αποδείξεις από «πειραγμένες» ταμειακές μηχανές καθώς και για τον εντοπισμό φορολογουμένων που κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά τους παράνομα. Επίσης, βάσει των όσων αναφέρονται στο Ε.Σ., εντός του 2022 θα καταστεί δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών. θα διενεργηθούν ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και φορολογικοί έλεγχοι για τον εντοπισμό επιχειρήσεων και λοιπών φορολογουμένων που δεν υπέβαλαν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ και ΦΜΥ και θα δρομολογηθεί η αυτόματη ενημέρωση του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ με τις μεταβολές στην περιουσιακή κατάσταση των φορολογουμένων, οι οποίες προκύπτουν από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων στην πλατφόρμα myProperty.

Συνολικά, για το 2022, οι ελεγκτικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. – σύμφωνα με το Ε.Σ. – έχουν προγραμματίσει τη διενέργεια τουλάχιστον 174.316 φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων.

Επιπλέον,  το Ε.Σ. της Α.Α.Δ.Ε. για το 2022 προβλέπει τη βεβαίωση εσόδων ύψους 1,8 δισ. ευρώ από φορολογικούς ελέγχους και διασταυρώσεις με τις εισπράξεις να περιορίζονται ωστόσο στα 800 εκατ. ευρώ, ενώ από τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, τα οποία έχουν εκτιναχθεί στα 113 δισ. ευρώ, προβλέπεται να εισπραχθούν μόλις 4,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 2,2 δισ. ευρώ από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη και 500 εκατ. ευρώ από τους μεγάλους οφειλέτες.

Σε πρώτο πλάνο βρίσκονται οι οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές («φρέσκες» ληξιπρόθεσμες οφειλές) και οι μικροοφειλέτες παλαιότερων ετών για υπενθύμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών  ενώ σε προτεραιότητα μπαίνουν τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικού συστήματος για την επιλογή υποθέσεων ληξιπρόθεσμων οφειλών, χρησιμοποιώντας κριτήρια ανάλυσης κινδύνου. Για το 72% των οφειλετών μπορούν να ληφθούν μέτρα διασφάλισης όπως για παράδειγμα κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το νέο Ε.Σ. οι προγραμματισμένες για φέτος δράσεις των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. έχουν ως εξής ανά τομέα αρμοδιοτήτων:

Είσπραξη οφειλών: Για την περαιτέρω βελτίωση των διαδικασιών είσπραξης θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία, από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, το νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την παρακολούθηση, διαχείριση και αυτοματοποίηση διαδικασιών ληξιπρόθεσμων οφειλών (EISPRAXIS), το οποίο διακρίνεται στις ακόλουθες εφαρμογές:

* Διαχείριση και παρακολούθηση ταυτότητας οφειλέτη και οφειλών.

* Διαχείριση, παρακολούθηση και αυτοματοποίηση συμψηφισμών.

* Αποστολή και διαχείριση ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων.

* Διαχείριση, παρακολούθηση και αυτοματοποίησης της λήψης μέτρων είσπραξης.

* Άμεση ενημέρωση των φορολογουμένων για θέματα οφειλών.

Μέσω του συστήματος αυτού θα τεθεί σε λειτουργία μια αυτοματοποιημένη διαδικασία που θα καθιστά δυνατή την άμεση ενεργοποίηση των διαδικασιών εκούσιας και αναγκαστικής είσπραξης, εξοικονομώντας ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους.

Επιπροσθέτως, τα έργα και οι δράσεις που προγραμματίζονται να εκτελεστούν εντός του 2022 για την ενίσχυση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού είναι τα εξής:

1) Προσαρμογή Πληροφοριακών Συστημάτων της Α.Α.Δ.Ε. – TAXIS, TAXISNET, ICISNET, ELENXIS και διασύνδεση με το νέο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποίησης της είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών (EISPRAXIS).

2) Επέκταση του εύρους των ηλεκτρονικών κατασχέσεων και περαιτέρω αυτοματοποίησή τους (περιλαμβανομένης της ηλεκτρονικής άρσης και του περιορισμού κατασχέσεων).

Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και φορολογικοί έλεγχοι: Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί φέτος στην πραγματοποίηση εκτεταμένων ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό:

α) νομικών προσώπων που δεν υπέβαλαν αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) για να γνωστοποιήσουν στη Φορολογική Διοίκηση την πραγματική κατάσταση της ακίνητης περιουσίας τους

β) φυσικών και νομικών προσώπων που δεν υπέβαλαν – αρχικές ή τροποποιητικές – δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ και ΦΜΥ.

Ειδικότερα για το 2022 προγραμματίζονται μεταξύ άλλων:

– Διασταύρωση για τον εντοπισμό φορολογούμενων που υπέβαλαν μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ, ενώ είχαν δραστηριότητα.

– Διενέργεια διασταυρώσεων για τη συμμόρφωση φορολογουμένων με προσυμπληρωμένους κωδικούς αποδοχών-συντάξεων (σύμφωνα με τις καταστάσεις βεβαιώσεων αποδοχών-συντάξεων).

– Δράσεις εντοπισμού υπόχρεων σε υποβολή ή τροποποίηση δηλώσεων Ε9 νομικών προσώπων, μεταξύ άλλων με εφαρμογή διαδικασιών έκδοσης πράξεων εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου.

– Διενέργεια διασταυρώσεων για τη συμμόρφωση φορολογουμένων όσον αφορά στην υποχρέωση αναγραφής στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων των πρόσθετων αποδοχών.

– Διασταύρωση τουλάχιστον του 10% του συνόλου των εισερχομένων πληροφοριών από αλλοδαπές αρχές μέσω της Διεθνούς Διοικητικής Συνεργασίας, με τις υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, τουλάχιστον για το έτος 2017, με στόχο τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης.

– Διασταύρωση τουλάχιστον του 10% του συνόλου των εισερχομένων πληροφοριών από αλλοδαπές αρχές μέσω της Διεθνούς Διοικητικής Συνεργασίας, με τις υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, για το έτος 2016, για τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης.

– Εντοπισμός αδήλωτων εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις φυσικών προσώπων με αξιοποίηση στοιχείων και πληροφοριών που έχουν αποσταλεί στη Φορολογική Διοίκηση από όσους διαχειρίζονται ψηφιακές πλατφόρμες τέτοιων μισθώσεων.

– Αναλύσεις δεδομένων ΦΠΑ ανά κλάδο σε περιοδική βάση.

Καταπολέμηση φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής: Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αύξηση της αποτελεσματικότητας των φορολογικών ελέγχων και με τη βοήθεια της διαχείρισης και ανάλυσης κινδύνων, προγραμματίζεται η διενέργεια στοχευμένων ελέγχων σε κατηγορίες φορολογούμενων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Επιπλέον σε εξέλιξη βρίσκονται έργα που συνδυαστικά θα αποτελέσουν καταλύτη στον περιορισμό της φοροδιαφυγής, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία (MY DATA) και οι ταμειακές μηχανές «κλειστού τύπου», που θα περιλαμβάνουν POS και θα διασυνδέονται με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ.

Κεντρικός στόχος του επιχειρησιακού σχεδίου στον τομέα αυτό είναι ο εντοπισμός φαινομένων φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής και λαθρεμπορίου, που στρεβλώνουν τον υγιή ανταγωνισμό και λειτουργούν εις βάρος των συνεπών επιχειρήσεων.

Από τις φοροελεγκτικές Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. και Δ.Ο.Υ.), έχουν προγραμματιστεί:

1) Η διενέργεια τουλάχιστον 25.000 φορολογικών ελέγχων, εκ των οποίων:

  • α) 8.100 στοχευμένοι φορολογικοί έλεγχοι (μεγάλων επιχειρήσεων, φορολογουμένων μεγάλου πλούτου, κ.λπ.), με έμφαση σε ελέγχους επιτηδευματιών με μεγάλο φορολογικό κενό που δεν έχουν ελεγχθεί την τελευταία 5ετία, καθώς και με χρήση έμμεσων τεχνικών ελέγχου.
  • β) 700 στοχευμένοι μερικοί έλεγχοι ΦΠΑ.
  • γ) 1.000 έλεγχοι σε δείγμα υποθέσεων επιστροφών φόρων.
  • δ) 5.500 έκτακτοι έλεγχοι σε επιτηδευματίες (λήψη κρατικών ενισχύσεων, αξιοποίηση πληροφοριών κλπ.).
  • ε) 4.000 έλεγχοι λοιπών περιπτώσεων εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων.
  • στ) 200 έλεγχοι σε τυχαίο δείγμα φυσικών προσώπων επιτηδευματιών και νομικών προσώπων, έλεγχοι δέουσας επιμέλειας καθώς και σε περιπτώσεις. μεταφοράς φορολογικής κατοικίας.
  • ζ) 5.500 στοχευμένοι έλεγχοι επιστροφής φόρων.

2) Η διενέργεια τουλάχιστον 2.500 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.

3) Η διενέργεια, από τις Υπηρεσίες Ελέγχου και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (ΥΕΔΔΕ), τουλάχιστον 900 ερευνών σε ισάριθμες υποθέσεις, εκ των οποίων:

  • 170 υποθέσεις έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ ενδοκοινοτικών συναλλαγών
  • 100 υποθέσεις ερευνών αξιοποίησης νέων πληροφοριών και δεδομένων
  • 50 υποθέσεις ειδικών ερευνών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου
  • 580 υποθέσεις ερευνών φοροδιαφυγής που σχετίζονται με ανοίγματα τραπεζικών λογαριασμών, επεξεργασίες κατασχεμένων στοιχείων και αρχείων, κυκλώματα έκδοσης και λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων, επεξεργασίας ψηφιακών αρχείων κ.λπ.

4) Διενέργεια τουλάχιστον 34.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης από τις ΔΟΥ και 14.500 από τις ΥΕΔΔΕ.

Από τις τελωνειακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ έχουν προγραμματιστεί για φέτος:

1) Η διενέργεια τουλάχιστον 75.000 ελέγχων δίωξης (50.000 από τα Τελωνεία και 25.000 από τις Κινητές Ομάδες Ελέγχου), εκ των οποίων:

  • 12.000 έλεγχοι δίωξης σε καπνικά προϊόντα,
  • 13.000 έλεγχοι δίωξης σε υγρά καύσιμα και λοιπά ενεργειακά προϊόντα, με αξιοποίηση των ευρημάτων του συστήματος εισροών/εκροών
  • 10.500 έλεγχοι δίωξης σε αλκοολούχα ποτά και λοιπά προϊόντα
  • 4.000 έλεγχοι δίωξης σε παραποιημένα προϊόντα
  • 8.000 έλεγχοι διακίνησης ρευστών διαθεσίμων
  • 25.500 έλεγχοι δίωξης σε λοιπούς τομείς όπου εντοπίζονται φαινόμενα λαθρεμπορίου, όπως στο εμπόριο και στην κυκλοφορία οχημάτων, στη διέλευση επιβατών, στη διακίνηση καφέ, ναρκωτικών, αγαθών πολιτιστικής κληρονομίας, κ.λπ.
  • 2.000 έλεγχοι δίωξης σε ταχυδρομικά δέματα ηλεκτρονικού εμπορίου

2) Διενέργεια 9.000 ελέγχων με αυτοκινούμενα συστήματα X-RAYS

3) Διενέργεια τουλάχιστον 300 ελέγχων από τη Θαλάσσια Ομάδα Ελέγχου, με αξιοποίηση των αντιλαθρεμπορικών σκαφών της Τελωνειακής Υπηρεσίας, στοχεύοντας κυρίως στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών

4) Διενέργεια τουλάχιστον 13.100 εκ των υστέρων ελέγχων από τα Τελωνεία και τις ΕΛΥΤ

5) Στοχευμένοι έλεγχοι στις εισαγωγές και εξαγωγές

6) Διεξαγωγή 10 Πανελλήνιων τελωνειακών επιχειρήσεων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου σε προϊόντα που υπόκεινται σε ΕΦΚ, παραποιημένα, ρευστά διαθέσιμα κ.λπ.

7) Συντονισμός για τη διενέργεια 6 τελωνειακών επιχειρήσεων ελέγχου (ασκήσεων), πανελλαδικού, περιφερειακού ή και τοπικού επιπέδου από την Επιτελική Υπηρεσία Τελωνειακών Ελέγχων.

Παράλληλα, για τη βελτίωση της δράσης του φοροελεγκτικού μηχανισμού έχουν προγραμματιστεί και πρόκειται να ολοκληρωθούν τα ακόλουθα έργα:

1) Διασύνδεση Ταμειακών Μηχανών και POS. Η μεταρρύθμιση στοχεύει στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των μηχανισμών πληρωμών με τη χρήση καρτών (POS) με τη φορολογική διοίκηση σε πραγματικό χρόνο για την αντιμετώπιση της φορολογικής απάτης. Μέσα από προχωρημένες τεχνικές ανάλυσης δεδομένων και κινδύνου θα αποκαλύπτονται μοτίβα υψηλής πιθανότητας απάτης και απόκρυψης συναλλαγών.

Η μεταρρύθμιση συνίσταται στις ακόλουθες δράσεις:

  • Την εκπόνηση και υιοθέτηση των προδιαγραφών της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα τερματικά POS για τη διασφάλιση ότι κάθε πληρωμή με κάρτα θα καταγράφεται και θα μεταδίδεται στην ΑΑΔΕ.
  • Τη δημιουργία υποδομής και εφαρμογών για την παρακολούθηση και έλεγχο των συναλλαγών των ταμειακών μηχανών, έως τον Ιούνιο του 2024

2) Επικαιροποίηση προδιαγραφών αρχείου χρηματοπιστωτικών προϊόντων και αναλυτικών χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, επέκταση υπόχρεων προσώπων.

3) Αξιοποίηση δεδομένων από συναλλαγές με κάρτες αλλοδαπής.

4) Ανάπτυξη συστήματος αξιολόγησης καταγγελιών και πληροφοριών.

5) Αναδιοργάνωση ελεγκτικού μηχανισμού φορολογικής διοίκησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη (σύσταση Ελεγκτικών Κέντρων)

6) Διαδικασία υποχρεωτικής συμπλήρωσης του Αριθμού Ταυτότητος Ακινήτου (ΑΤΑΚ) στα μισθωτήρια (στις δηλώσεις μίσθωσης ακίνητης περιουσίας).

7) Έλεγχος συμμόρφωσης προβλεπόμενου αριθμού καταχώρισης ακινήτου (ΑΜΑ) στη βάση του πρωτοκόλλου συνεργασίας της ΑΑΔΕ με πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

8) Πλήρης ενεργοποίηση, μέχρι το τέλος του 2022, του συστήματος ηλεκτρονικής τήρησης φορολογικών βιβλίων, myDATA, το οποίο συλλέγει τα δεδομένα των οικονομικών συναλλαγών των επιχειρήσεων.

9) Επιχειρησιακή αξιοποίηση των δεδομένων των ηλεκτρονικών βιβλίων (myDATA) για ελεγκτικούς σκοπούς.

10) Χρήση της πλατφόρμας myDATA για την τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων, της ηλεκτρονικής  τιμολόγησης και της διασύνδεσης όλων των φορολογικών ταμειακών μηχανών με τα πληροφοριακά συστήματά της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διευκολυνθεί η αυτόματη συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα των φορολογικών ελέγχων.

11) Λειτουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής για τον έλεγχο των αποδείξεων που εκδίδονται μέσω ταμειακών μηχανών, μέσω σάρωσης (QR code).

12) Λειτουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής μέσω κινητών συσκευών για την σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας αυτοκινήτων, προκειμένου να ελέγχεται το εάν τα κυκλοφορούντα οχήματα έχουν δηλωθεί «σε ακινησία».

13) Πιλοτική ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τη διενέργεια επιτόπιου φορολογικού ελέγχου μέσω tablet (ElenxisLive). Η εφαρμογή θα έχει πρόσβαση στο προφίλ φορολογουμένου και θα εκδίδει ηλεκτρονικά το Σημείωμα Διαπιστώσεων στους επιτόπιους ελέγχους.

14) Προσαρμογή πληροφοριακών συστημάτων της ΑΑΔΕ, δηλαδή των συστημάτων TAXIS, Taxisnet, ICISnet και Elenxis, για τη διασύνδεση με το νέο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποίησης της είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών (EISPRAXIS).

Ψηφιοποίηση φορολογικών διαδικασιών: Στο νέο Ε.Σ. της Α.Α.Δ.Ε. περιλαμβάνονται και οι ακόλουθες δράσεις που αποσκοπούν στην ψηφιοποίηση των φορολογικών διαδικασιών:

1) Ανάπτυξη εφαρμογής (application) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ

2) Υλοποίηση εφαρμογής για την αυτόματη έκδοση του Πιστοποιητικού Φορολογικής Κατοικίας.

3) Ψηφιοποίηση δηλώσεων Φορολογίας Κεφαλαίου.

4) Ανάπτυξη εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Κληρονομιάς.

5) Αυτόματη ενημέρωση των στοιχείων του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου (των δηλώσεων Ε9) για τις μεταβολές περιουσιακής κατάστασης που προκύπτουν από όσες δηλώσεις φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων υποβάλλονται μέσω του myProperty.

6) Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία (λοιπές περιπτώσεις – πλην του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ μετά από έλεγχο)

7) Επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων φόρου χρηματικής δωρεάς – γονικής παροχής

8) Επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων φόρου κερδών από τυχερά παίγνια

9) Επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων

10) Ψηφιοποίηση φορολογικής ενημερότητας / υπερεισπράξεων

11) Ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με κριτήριο το προφίλ οφειλετών

12) Πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας

13) Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων

14) Πλήρης ψηφιοποίηση του φορολογικού μητρώου. Η δράση περιλαμβάνει:

  • Λοιπές μεταβολές φυσικού προσώπου μη επιτηδευματία.
  • Έναρξη/μεταβολή νομικών οντοτήτων που δεν συστήνονται στο ΓΕΜΗ
  • Διακοπή υπό ίδρυση επιχείρησης φυσικού προσώπου/νομικού προσώπου και νομικής οντότητας.
  • Μεταβολές και διαγραφή νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που συστήνονται στο ΓΕΜΗ.
  • Διαδικασία ένταξης στο ειδικό καθεστώς αγροτών.
  • Διακοπή εργασιών επιχείρησης φυσικού προσώπου.
  • Επέκταση διαλειτουργικότητας με συστήματα άλλων Φορέων (ΓΕΜΗ, Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου).

15) Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία (μετά από έλεγχο)

16) Δημιουργία Μητρώου Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων και διασύνδεσή του με το Κτηματολόγιο

17) Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.

18) Ενημέρωση ανά 2μηνο των κληρονόμων αποβιωσάντων ως προς τις υποχρεώσεις τους.

19) Εφαρμογή αυτοματοποιημένης διαδικασίας για την διενέργεια άμεσων πληρωμών επιστροφών φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ χωρίς προηγούμενη υποβολή αίτησης για νομικά πρόσωπα που είναι φορολογικά ενήμερα.

20) Ψηφιοποίηση της διαδικασίας επιστροφών ΕΦΚ.

21) Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων ρευστών διαθεσίμων στις τελωνειακές αρχές.

22) Υλοποίηση διαδικασίας σταδιακής αποδέσμευσης κατασχεμένων τραπεζικών λογαριασμών.

23) Ανάπτυξη συστήματος αυτόματων συμψηφισμών αμοιβαίων ανταπαιτήσεων με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

24) Ένταξη των Τελωνειακών Υπηρεσιών στο Ηλεκτρονικό Κατασχετήριο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!