Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Καθυστερούν, αναβάλλονται ή υπολειτουργούν τα μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου

Εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου, καθυστέρηση έξι μήνες. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων, καθυστέρηση τρεις μήνες. Είναι μόνο δύο από τις δεκάδες αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα της ΑΑΔΕ.

Εδώ και χρόνια επιχειρείται ο περιορισμός του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συστήματα υπολειτουργούν, ενώ οι ανάδοχοι, χωρίς καμία ρήτρα, ζητούν επαναλαμβανόμενες παρατάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Όπου το έργο, εάν και έχει ανακοινωθεί ότι θα μπει σε παραγωγική λειτουργία τον Μάρτιο, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα χρειαστεί μια ακόμα μικρή παράταση 1-2 μηνών! Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχει την τύχη του συστήματος εισροών-εκροών.

Φθάσαμε λίγο πριν από το τέλος του έτους, όταν η ΑΑΔΕ εξέδωσε απόφαση με αλλαγές και τροποποιήσεις του επιχειρησιακού σχεδίου του 2023. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η εγκατάσταση στα πλωτά μέσα του συστήματος εισροών-εκροών θα καθυστερήσει έξι μήνες και η τοποθέτηση θα γίνει τον Ιούνιο του 2024. Βέβαια, και αυτός ο νέος στόχος, το νέο χρονοδιάγραμμα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα τηρηθεί. Η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι τα περισσότερα μέτρα που αφορούν το λαθρεμπόριο καθυστερούν, αναβάλλονται ή τροποποιούνται. Είναι ενδεικτικό ότι το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών και εκροών καυσίμων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας (στις φορολογικές αποθήκες και στις αντλίες των πρατηρίων), που θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 2009, υπολειτουργεί. Από τότε με διάφορους νόμους και αποφάσεις άλλαζαν οι ημερομηνίες εγκατάστασης, η επέκτασή του και οι δικλίδες ασφαλείας προκειμένου να μην παραβιάζεται. Δεν είναι λίγες οι φορές που εντοπίζονται (κατόπιν καταγγελιών) παραβιάσεις στο σύστημα εισροών-εκροών.

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες εντοπισμού των παραβατών, χρειάζεται μεγάλη ένταση από τις ελεγκτικές Αρχές. Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι το σύστημα εισροών-εκροών λειτουργεί στην εντέλεια και μεταδίδονται τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ, ποιος ακριβώς τα ελέγχει; Από τη μία το προσωπικό του φοροεισπρακτικού και ελεγκτικού μηχανισμού είναι μικρό (ο αριθμός των ελεγκτών είναι από τους μικρότερους στην ΕΕ), από την άλλη τα δεδομένα χρησιμοποιούνται και ελέγχονται μόνο εάν υπάρχουν πληροφορίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Εκατομμύρια δεδομένα, λοιπόν, παραμένουν αναξιοποίητα.

Στα θετικά πάντως είναι η πρόσφατη νομοθεσία, που προβλέπει σφράγισμα των πρατηρίων για δυο έτη για όσους εντοπιστούν από τους ελεγκτές της Εφορίας είτε να πωλούν νοθευμένα καύσιμα, είτε να εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο, είτε να έχουν παραποιήσει τους φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων.

Ωστόσο, οι μεγάλες ποινές που προβλέπει ο πρόσφατος φορολογικός νόμος ενδεχομένως να φοβίσουν όσους νοθεύουν καύσιμα ή παραποιούν τους μηχανισμούς. Παράλληλα, και σύμφωνα με τον νόμο, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα είναι συνεπεύθυνες για τη λειτουργία των πρατηρίων τους ή τουλάχιστον αυτών που έχουν το εμπορικό τους σήμα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν έχει εγκατασταθεί στα πρατήρια και λειτουργεί το σύστημα εισροών-εκροών, να διενεργούν ετήσιους ελέγχους ποιότητας καυσίμων και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια. Για τις εταιρείες ο νέος νόμος προβλέπει μέτρα δέουσας επιμέλειας, η παραβίαση των οποίων οδηγεί σε πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ ανά πρατήριο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον νόμο, η ΑΑΔΕ θα προβαίνει σε ετήσια δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα τήρησης μέτρων δέουσας επιμέλειας. Οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν εντός 24 ωρών την ΑΑΔΕ στην περίπτωση που διαπιστώσουν παραποίηση του συστήματος εισροών-εκροών ή νοθεία στα καύσιμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!