Οι Alpha Bank και UniCredit εμπλουτίζουν τη συνεργασία τους, η “επιχείρηση μπισκότα” και ο προϋπολογισμός της Βρετανίας που “χτύπησε” την Intralot

Το καμπανάκι της ΕΚΤ για τις αγορές, οι δράσεις της Eurobank για το δημογραφικό και τα social media που «σώζουν» τους παραγωγούς

O διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank, Βασίλης Ψάλτης και ο CEO της UniCredit, Αντρέα Ορσέλ © YouTube Printscreen/ΔΤ/Freepik/Powergame

Επεκτείνεται η συνεργασία Alpha Bank – Unicredit

Έμπρακτο δείγμα των αναγκαίων ευρωπαϊκών συμμαχιών αποτελεί η συμμαχία Alpha Bank και UniCredit, η οποία συνεχώς εμπλουτίζεται και ενισχύεται και μάλιστα ταχύτατα. Οι επικεφαλής CEOs, Βασίλης Ψάλτης και Andrea Orcel, και ανώτατα στελέχη των δύο Ομίλων πραγματοποίησαν στο Μόναχο την τρίτη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής που έχουν συστήσει η Alpha Bank και η UniCredit, στο πλαίσιο της στρατηγικής τους συνεργασίας. Κοινή φιλοδοξία των δύο ομίλων είναι να διαμορφώσουν ένα από τα αποτελεσματικότερα και πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα διασυνοριακής τραπεζικής συνεργασίας στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα φάση της συνεργασίας Alpha Bank – UniCredit στοχεύει στο να αξιοποιήσει τη μοναδική θέση μεγάλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε Ιταλία, Γερμανία και Ελλάδα, τρεις αγορές με στενούς εμπορικούς και επενδυτικούς δεσμούς. Πολλές κορυφαίες εταιρείες, σε κλάδους όπως η ενέργεια, οι υποδομές, η βιομηχανία, τα logistics και τα καταναλωτικά αγαθά, έχουν σημαντική παρουσία και στις τρεις χώρες. Επομένως, μέσω της διευρυμένης συνεργασίας UniCredit – Alpha Bank οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε μία ολοκληρωμένη, απρόσκοπτη, διασυνοριακή τραπεζική πλατφόρμα, που θα υποστηρίζει τις αναπτυξιακές τους φιλοδοξίες, συνδυάζοντας το μέγεθος και τις δυνατότητες της UniCredit σε Ιταλία και Γερμανία (μέσω της HypoVereinsbank, η οποία έχει ενώσει δυνάμεις με τη UniCredit από το 2005), με τις ισχυρές σχέσεις και την τοπική τεχνογνωσία της Alpha Bank στην Ελλάδα και την Κύπρο. Τα πρώτα δείγματα της διευρυμένης συνεργασίας Alpha Bank – UniCredit για τις επιχειρήσεις αναμένονται το 2026. Θυμίζω ότι η Alpha Bank έχει προαναγγείλει και Investor Day για το πώς εξελίσσεται η συνεργασία με τη UniCredit.

Δράσεις της Eurobank για το δημογραφικό

Ήδη από το 2021, έτος απολογισμού για το τι κατάφερε η χώρα μας στους δύο αιώνες που μεσολάβησαν από την ελληνική επανάσταση, η Eurobank αντιλήφθηκε και ασχολήθηκε ενεργά με τη μεγάλη πρόκληση του δημογραφικού. Η Eurobank και η συγγενής ασφαλιστική Eurolife ήταν οι πρώτοι οργανισμοί του ιδιωτικού τομέα που ανέλαβαν συγκεκριμένες, μεγάλης κλίμακας πρωτοβουλίες, με ειδική στόχευση στο δημογραφικό ζήτημα. H Eurobank εστίασε από την αρχή τις δράσεις της σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της χώρας, στα ανατολικά σύνορά μας, από τον Έβρο έως το Καστελλόριζο. «Εκεί που κάθε γέννηση έχει πολλαπλασιαστική σημασία για την στήριξη της τοπικής κοινωνίας, που με τη σειρά της έχει ξεχωριστό ρόλο στις εθνικές προτεραιότητες», όπως είπε χθες ο CEO της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, μιλώντας στο συνέδριο για το δημογραφικό, όπου ομιλητής ήταν και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Καραβίας δήλωσε ιδιαίτερα περήφανος για τη δράση της Eurobank για την υπογονιμότητα, που πηγαίνει στην καρδιά του δημογραφικού, που είναι οι γεννήσεις. Η τράπεζα συνεργάζεται με την be-live και τους γιατρούς κ. Βασίλη Κελλάρη και Χάρη Χηνιάδη, καλύπτοντας όλα τα έξοδα εξωσωματικής γονιμοποίησης για οικογένειες που αλλιώς δεν θα μπορούσαν να κάνουν αυτό το βήμα. «Έχουμε έως τώρα 69 μωρά που γεννήθηκαν και περιμένουμε κι άλλα», είπε ο Φωκίων Καραβίας, παραθέτοντας και όλες τις άλλες δράσεις της Eurobank για το δημογραφικό και δη στην ακριτική Ελλάδα. Και επειδή η τράπεζα πιστεύει στις μεγάλες οικογένειες, τις ενισχύει και εκ των έσω. Η Eurobank έχει το ευρύτερο, πιο ολοκληρωμένο και πιο ισχυρό οικονομικό πλαίσιο στήριξης των ανθρώπων της, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν οικογένεια, ιδίως μια μεγάλη οικογένεια. Από ευέλικτα ωράρια, άδειες μητρότητας πέραν όσων προβλέπει η νομοθεσία, πολιτικές για την κάλυψη του κόστους των βρεφονηπιακών σταθμών, αποταμιευτικά προγράμματα για τα παιδιά υπαλλήλων, πρότυπο πλήρες πρόγραμμα υγειονομικής περίθαλψης, που περιλαμβάνει και την ανάληψη του κόστους εξωσωματικής και επιδόματα. Η τράπεζα χορηγεί επίδομα απόκτησης τέκνων από το πρώτο παιδί, το οποίο όμως για το 3ο και 4ο παιδί γίνεται ένα εντυπωσιακό εφάπαξ οικονομικό βοήθημα: έχει θεσπίσει 25.000 ευρώ για το τρίτο παιδί, 30.000 για το τέταρτο και πάνω, ποσά που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για πολυμελείς οικογένειες, ιδίως επειδή η Eurobank τα παρέχει αμέσως με τη γέννηση του παιδιού.

Το καμπανάκι της ΕΚΤ για τις αγορές

Οι εναπομείνασες αβεβαιότητες σχετικά με τις εμπορικές συμφωνίες και οι μακροπρόθεσμες οικονομικές και χρηματοπιστωτικές επιπτώσεις των δασμών συνεχίζουν να διαμορφώνουν το τοπίο της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της ζώνης του ευρώ, σύμφωνα με την Επισκόπηση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας του Νοεμβρίου 2025 που δημοσίευσε χθες η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η ΕΚΤ χτυπάει καμπανάκι ότι το κλίμα της αγοράς θα μπορούσε να μεταβληθεί απότομα λόγω της επιδείνωσης των προοπτικών ανάπτυξης ή π.χ. απογοητευτικών ειδήσεων σχετικά με την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Οι αναντιστοιχίες ρευστότητας στα επενδυτικά κεφάλαια ανοιχτού τύπου, οι θύλακες υψηλής μόχλευσης μεταξύ των hedge funds και η αδιαφάνεια στις ιδιωτικές αγορές θα μπορούσαν να ενισχύσουν την πίεση της αγοράς, λέει η ΕΚΤ, η οποία σημειώνει επίσης ότι δύο στοιχεία ενδέχεται να ασκήσουν πιέσεις στους ισολογισμούς των κρατών μεσοπρόθεσμα και να δημιουργήσουν κινδύνους από τις υψηλότερες ανάγκες έκδοσης και το κόστος χρηματοδότησης: πρώτον, η δημοσιονομική επέκταση, που συνδέεται εν μέρει με τις απαραίτητες αμυντικές δαπάνες, και, δεύτερον, οι επίμονες διαρθρωτικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ψηφιοποίησης, της χαμηλής παραγωγικότητας, της γήρανσης του πληθυσμού και της κλιματικής αλλαγής. Πάντως, οι ισολογισμοί επιχειρήσεων και νοικοκυριών της ευρωζώνης έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ και ο τραπεζικός τομέας έχει δείξει ανθεκτικότητα, ισχυρή κερδοφορία και άφθονη ρευστότητα και κεφάλαια. Αυτό που φαίνεται να ανησυχεί περισσότερο είναι το αυξανόμενο αποτύπωμα και η διασύνδεση των μη τραπεζικών οργανισμών με την υπόλοιπη αγορά. Όπως επισημαίνει η ΕΚΤ, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων πολιτικής που θα αυξήσουν την ανθεκτικότητα του μη τραπεζικού χρηματοπιστωτικού τομέα διαμεσολάβησης. Μια τέτοια ανθεκτικότητα θα συμβάλει επίσης στην προώθηση της ολοκλήρωσης των κεφαλαιαγορών της ζώνης του ευρώ.

Αναβάθμιση της Τράπεζας Κύπρου από Fitch

Στη βαθμίδα BBB (από BBB-), με σταθερή προοπτική, ανέβασε την Τράπεζα Κύπρου η Fitch, αξιολογώντας τόσο τις ισχυρές επιδόσεις της τράπεζας όσο και το περιβάλλον της κυπριακής οικονομίας. Η αναβάθμιση από τη Fitch Ratings αντανακλά τη βελτίωση του κυπριακού λειτουργικού περιβάλλοντος και αντικατοπτρίζει την εκτίμηση του οίκου αξιολόγησης για βελτιωμένες επιχειρηματικές και χρηματοοικονομικές προοπτικές των κυπριακών τραπεζών χάρη σε τρεις λόγους: τη συνεχή οικονομική ανάπτυξη, τη μείωση της ανεργίας και τη μείωση του ιδιωτικού χρέους. Λαμβάνει επίσης υπόψη την περαιτέρω μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, τις υγιείς προοπτικές κερδοφορίας και τα ικανοποιητικά κεφαλαιακά αποθέματα. Ειδικά η αξιολόγηση της Τράπεζας Κύπρου αντικατοπτρίζει την ισχυρή ανταγωνιστική της θέση ως μία από τις κορυφαίες τράπεζες στην Κύπρο, η οποία υποστηρίζεται από σταθερή βάση καταθέσεων, υγιή κερδοφορία, ικανοποιητική κεφαλαιοποίηση και βελτιωμένη ποιότητα ενεργητικού.

Datathlon από την ΤτΕ, με προτεραιότητα σε τουρισμό και real estate

Το Datathon 2025, μια τεχνολογική δράση ανοικτής καινοτομίας με στόχο τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και ιδεών με τη χρήση νέων τεχνολογιών και την αξιοποίηση ανοικτών δεδομένων, που παρέχονται μέσω της πύλης ανοικτών δεδομένων της Τράπεζας της Ελλάδος, σε συνδυασμό με άλλες πηγές ανοικτών δεδομένων, διοργανώνει η ΤτΕ στις 6 και 7 Δεκεμβρίου. Μαθαίνω ότι στον δεύτερο εθνικό διαγωνισμό εφαρμογών ανοικτών δεδομένων (τα γνωστά open data) προτεραιότητα θα δοθεί στους τομείς της αγοράς ακινήτων (real estate) και του τουρισμού (tourism). Οι εφαρμογές και οι ιδέες θα πρέπει να παράγουν προστιθέμενη αξία και να προωθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε σημαντικούς τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας. Σημαντικές προκλήσεις, στις οποίες οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να απαντήσουν μέσω των εφαρμογών που υποβάλλουν, είναι π.χ. η προσιτότητα στέγης στην Ελλάδα και πώς μπορεί να βελτιωθεί μέσω καινοτόμων εφαρμογών ή τεκμηριωμένων πολιτικών και η πράσινη μετάβαση στα ακίνητα και ειδικότερα πώς η ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων μπορεί να αποτελέσει μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας και με ποιες καινοτόμες πρότυπες εφαρμογές ή πολιτικές κινήτρων μπορεί να επιταχυνθεί η μετάβαση αυτή. Ή στον τομέα του Τουρισμού, το πώς μπορεί να γίνει η διαχείριση του υπερτουρισμού, πώς πρέπει να σχεδιαστούν στρατηγικά οι τουριστικές επενδύσεις ή πώς μπορεί να μεγιστοποιηθεί το οικονομικό όφελος του τουρισμού για τις τοπικές κοινωνίες.

H πτώση της μετοχής της Intralot

Σχεδόν 350 εκατ. ευρώ έχασε χθες η κεφαλαιοποίηση της Intralot στο άκουσμα της υψηλότερης φορολογίας τυχερών παιγνίων στη Μεγάλη Βρετανία. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας από σχεδόν 2,1 δισ. ευρώ, που ήταν το χθες μεσημέρι στις 12.00, στο κλείσιμο της συνεδρίασης πλησίασε σε 1,7 δισ. ευρώ. Οι απώλειες αυτές ήταν μεγαλύτερες από την κεφαλαιοποίηση που είχε η εταιρεία πριν από τη συγχώνευσή της με την Bally’s Interactive. Μάλιστα, το «σκόνταμα» αυτό ήρθε μόλις μία ημέρα πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου 2025. Τα αποτελέσματα θ’ ανακοινωθούν σε λίγο, πριν από το άνοιγμα του ΧΑ, ενώ για το απόγευμα στις 5.00 έχει καθοριστεί η ενημέρωση των αναλυτών. Έτσι, οι μέτοχοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν από πρώτο χέρι τις επιπτώσεις των αποφάσεων της βρετανικής κυβέρνησης. Την ενημέρωση θα κάνουν ο νέος επικεφαλής (CEO) της εταιρείας, Robeson Reeves, ο επικεφαλής των Λοταριών, Νίκος Νικολακόπουλος, ο διευθυντής λειτουργιών (COO), Χρυσόστομος Σφάτος κ.ά. Σημειώνεται ότι η συγχώνευση των Intralot και Bally’s Interactive International οδηγεί σε μεγάλη εξάρτηση της εταιρείας από την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Η παλιά Bally’s είχε το 94% των εσόδων της από τη βρετανική αγορά.

Nα τι θα κάνει ο Μπρουμίδης

Η αγορά περίμενε καιρό την επόμενη κίνηση του Χάρη Μπρουμίδη, του πρώην ισχυρού άντρα της Vodafone Ελλάδας, και ήρθε με τη χθεσινή ανακοίνωση για την ίδρυση της Prime Partners. Η νέα εταιρεία συμβούλων, για την οποία ο Χάρης Μπρουμίδης ενώνει δυνάμεις με τον Νίκο Παρασκευόπουλο, φιλοδοξεί να παίξει δυνατά στο πεδίο του business advisory, προσφέροντας λύσεις που «δουλεύουν στην πράξη» και λειτουργώντας ως «boutique» συμβουλευτική επιχείρηση. O Νίκος Παρασκευόπουλος, που εμφανίζεται ως ο βασικός μέτοχος της Prime, υπήρξε επί μακρόν Finance Director της Vodafone Ελλάδας, ενώ έχει θητεία σε επιχειρήσεις όπως η βουλγαρική εταιρεία κινητής Globul, η Coca-Cola Hellas και ο όμιλος Παπαέλληνα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανταπόκριση της αγοράς ήταν άμεση, με στελέχη να σχολιάζουν ότι μια τέτοια κίνηση ήταν «μόνο θέμα χρόνου», καθώς ο Μπρουμίδης θεωρείται από τους ικανούς managers του χώρου. Η Prime Partners δομείται σε επτά τομείς, ενώ οι Αλέξανδρος Παπασπυρίδης, Αναστασία Μακαριγάκη, Ζοζέφ Μεζάν και Κίμων Μαλαταράς πλαισιώνουν τους δύο ιδρυτές. «Θέλουμε να μεταφέρουμε εμπειρία δεκαετιών σε εταιρείες που έχουν όρεξη να προχωρήσουν», δήλωσε ο Μπρουμίδης, υπονοώντας πως η ομάδα ήδη δουλεύει σε σημαντικά projects. Στο παρασκήνιο, πολλοί εκτιμούν ότι η Prime Partners δεν θα περάσει απαρατήρητη.

Μετά τα Πτι Μπερ Παπαδοπούλου και η Αλλατίνη στο στόχαστρο

Η Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας φαίνεται πως ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο αυστηρότερης εποπτείας στην αγορά μπισκότων, μετά τον έλεγχο των Πτι Μπερ Παπαδοπούλου, που σας είχαμε αναφέρει, σχετικά με το εάν και κατά πόσο περιέχουν βούτυρο, όπως αναγράφει και η ονομασία τους, καθώς beurre στα γαλλικά σημαίνει βούτυρο. Στο «μικροσκόπιο» βρέθηκαν πλέον και τα Πτι Μπερ Αλλατίνη της Εlbisco. Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή συνεδρίασε, όπως προβλέπει ο Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης-Επικοινωνίας, και, όπως αποκαλύπτεται, εξέτασε τόσο τη συσκευασία όσο και τα συνοδευτικά στοιχεία που προσκόμισε η Εlbisco. Το πρώτο σημείο που επανέλαβε η Επιτροπή είναι ότι η ονομασία ενός προϊόντος και ιδίως όταν λειτουργεί ως διαφημιστικός ισχυρισμός στη συσκευασία υπάγεται κανονικά στον έλεγχο, επομένως η χρήση του όρου «Πτι Μπερ» αποτελεί διαφημιστική επικοινωνία και οφείλει να συμμορφώνεται με τον Κώδικα.

Η εταιρεία επικαλέστηκε τον ευρωπαϊκό Κανονισμό 1169/2011 αλλά και διατάξεις του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, επιχειρηματολογώντας πως δεν τίθεται ζήτημα νομιμότητας της ονομασίας. Όμως η Επιτροπή ξεκαθάρισε ότι το θέμα δεν αφορά τη νομοθετική ισχύ του όρου, αλλά το κατά πόσο η χρήση του μπορεί να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις στον καταναλωτή. Παρά τους ισχυρισμούς της βιομηχανίας, η Επιτροπή κατέληξε ομόφωνα ότι ο όρος «Πτι-Μπερ», όπως και η ξενική μορφή «Petit Beurre», που αναγράφεται επίσης στη συσκευασία, παραπέμπουν στο «βούτυρο», γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει το κοινό στο συμπέρασμα ότι το προϊόν περιέχει βούτυρο, κάτι που δεν ισχύει, σύμφωνα με τον πίνακα συστατικών.

Με όρους το πράσινο φως για την επέκταση του Nana Beach

Άλλες 600 κλίνες προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό του ο Αντώνης Καράτζης, με το φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης του Nana Beach στη Χερσόνησο να παίρνει το πρώτο «πράσινο φως». Η Δημοτική Επιτροπή Χερσονήσου έδωσε ομόφωνη, αλλά υπό αυστηρές προϋποθέσεις, σύμφωνη γνώμη στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της μονάδας, η οποία ανεβάζει τη δυναμικότητα από 1.004 σε 1.604 κλίνες – μία από τις μεγαλύτερες επεκτάσεις που υλοποιούνται αυτήν την περίοδο στην Κρήτη.

Η μελέτη αφορά τροποποίηση παλιότερης ΜΠΕ, καθώς το συγκρότημα έχει ήδη «απλωθεί» σημαντικά τα τελευταία χρόνια, διαθέτοντας πλέον 500 δωμάτια, πλούσιες αθλητικές εγκαταστάσεις, μονάδα αφαλάτωσης, σύγχρονο βιολογικό και οργανωμένους χώρους στάθμευσης σε έκταση σχεδόν 60 στρεμμάτων, εκτός ορίων οικισμού και προστατευόμενων ζωνών.

Ωστόσο, η διαδικασία έφερε στην επιφάνεια ζητήματα που έπρεπε να τακτοποιηθούν: αυθαίρετες κατασκευές εντοπίστηκαν στον αιγιαλό, η παραλία δεν είχε παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, ενώ εκκρεμούσαν εισφορές σε γη και χρήμα λόγω τακτοποιήσεων που αύξησαν τη δόμηση. Η Δημοτική Επιτροπή έθεσε ρητά ότι η περιβαλλοντική αδειοδότηση θα προχωρήσει μόνο εφόσον απομακρυνθούν όλα τα αυθαίρετα, παραχωρηθεί η παραλία, συνταχθεί πράξη αναλογισμού και καταβληθούν οι προβλεπόμενες εισφορές.

Έτσι θα είναι οι νέες φυλακές στον Ασπρόπυργο

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 13 Ιανουαρίου βρίσκεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το νέο σωφρονιστικό συγκρότημα που θα αντικαταστήσει τις φυλακές Κορυδαλλού και θα εγκατασταθεί στον Δήμο Ασπροπύργου. Σύμφωνα με τη ΜΠΕ, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα σε τέσσερα χρόνια από την ανάθεσή του.

Το συγκρότημα θα ανεγερθεί στο δημόσιο ακίνητο «Πρώην Στρατόπεδο Αμερικανικής Ευκολίας», μια έκταση 103.022,28 τ.μ. στο Θριάσιο, που περιβάλλεται από τους ορεινούς όγκους Ποικίλου, Αιγάλεω, Πάρνηθας και Πατέρα, σε μικρή απόσταση από τον κόλπο της Ελευσίνας. Από το σύνολο της έκτασης, περίπου 93 στρέμματα θα καταλάβει το Δικαστικό Σωφρονιστικό Συγκρότημα και 10 στρέμματα η νέα Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής (ΔΙ.ΜΕ.Δ.Α.). Στο έργο εντάσσονται επίσης μια νέα οδός πρόσβασης 3.511 τ.μ., καθώς και η διευθέτηση μικρού υδατορέματος μήκους 122 μέτρων.

Το νέο σωφρονιστικό συγκρότημα θα ενσωματώσει όλες τις υφιστάμενες υποδομές κράτησης του Κορυδαλλού, τα δύο καταστήματα κράτησης ανδρών, τις φυλακές γυναικών και διεμφυλικών κρατουμένων, το Ειδικό Κέντρο Υγείας Κρατουμένων και το Ψυχιατρείο Κρατουμένων. Παράλληλα, προβλέπεται η κατασκευή νέας, αυτοτελούς υποδομής για τη ΔΙ.ΜΕ.Δ.Α., ώστε όλες οι μεταγωγές να πραγματοποιούνται εντός του ίδιου χώρου, χωρίς τις απαιτητικές καθημερινές μετακινήσεις προς τα δικαστήρια της Αττικής.

Πέρα από τις πτέρυγες κράτησης, το συγκρότημα θα περιλαμβάνει διοικητικά κτίρια, ειδικά περιφερειακά ιατρεία, βιβλιοθήκες και εκπαιδευτικούς χώρους, βρεφονηπιακό σταθμό, υποδομές τεχνικής εκπαίδευσης, δικαστικό μέγαρο, κτίριο φρουραρχείου και κεντρικής πύλης, εγκαταστάσεις επανένταξης και πειθαρχικών θαλάμων, υποσταθμό ΔΕΗ, ενεργειακό κέντρο, πυροσβεστικό συγκρότημα και εκτεταμένους υπαίθριους χώρους στάθμευσης.

Το έργο, αξίας 760 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΜΕΤΚΑ και ΑΒΑΞ.

Τα social media «γιατρειά» στις χαμηλές τιμές παραγωγού

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πάνε χρόνια που έχουν γίνει αγορά για το e-shopping, με τις εταιρείες να εφαρμόζουν έως και πολύ επιθετικά προγράμματα προώθησης πωλήσεων. Ωστόσο, διαπιστώνουμε ότι σε αυτά καταφεύγουν και αρκετοί παραγωγοί, για να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε κάπως καλύτερη τιμή από αυτήν που μπορούν να πετύχουν μέσω μεσαζόντων. Άλλος πουλάει μέλι, άλλος λαχανικά καλλιεργημένα οργανικά, άλλος όσπρια και, τέτοια εποχή, μπαίνουν στο παιχνίδι και οι παραγωγοί ελαιόλαδου και ελιάς. Ο λόγος φυσικά είναι ένας, οι χαμηλές τιμές παραγωγού, με τους αγρότες να αντιμετωπίζουν παράλληλα και την αύξηση σε όλες τις εισροές που συνθέτουν το τελικό κόστος παραγωγής. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές, με την ακρίβεια που δεν λέει να τιθασευτεί, είναι πιο πρόθυμοι να πάρουν το ρίσκο, αγοράζοντας προϊόντα από έναν παραγωγό που δεν γνωρίζουν και τον οποίο φυσικά πρέπει να εμπιστευθούν. Η αγορά προϊόντων, που δεν έχουν περάσει από το κανάλι που έχουμε συνηθίσει να κάνουμε τα ψώνια μας, και ειδικά τα τρόφιμά μας, πάντοτε ενέχει ρίσκο. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί πλέον παραγωγοί που έχουν αντιληφθεί ότι μόνο οι πρακτικές που διασφαλίζουν την ποιότητα των προϊόντων τους και την ασφάλεια, κατ’ επέκταση του καταναλωτή, μπορούν να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν. Αυτοί οι παραγωγοί «έχουν φροντίσει πριν από εμάς για εμάς». Όλα δείχνουν, λοιπόν, πως αυτή η τάση θα πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις, όπως φαίνεται να αυξάνονται και οι παραγωγοί-πωλητές των λαϊκών αγορών. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 51 λαϊκές αγορές, με την πλειονότητα των πωλητών να είναι παραγωγοί, ενώ πρόσφατα άρχισε να λειτουργεί στη Θέρμη και απογευματινή λαϊκή αγορά. Μπορεί τα σούπερ μάρκετ να είναι οι αγορές που βολεύουν για τις προμήθειες του νοικοκυριού στον σύγχρονο τρόπο ζωής, αλλά η οικονομική στενότητα κάνει την ανάγκη… λαϊκή και δη στις ώρες που μαζεύονται οι πάγκοι και αρχίζουν οι πωλητές τις προσφορές.

Η Salesforce ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα

Όλο και περισσότεροι πολυεθνικοί κολοσσοί «στοχοποιούν» πλέον την ελληνική αγορά όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη. Μεταξύ αυτών η Salesforce, η οποία ενισχύει σταθερά την παρουσία της στη χώρα μας, διευρύνοντας τις συνεργασίες της με μεγάλους ομίλους. Ήδη η πολυεθνική της τεχνολογίας, που αναπτύσσει δικούς της AI Agents, έχει συμφωνίες με εταιρείες όπως η Motor Oil και ο ΟΠΑΠ, ενώ πλέον το Agentforce της «μιλάει» ελληνικά.

Στόχος της αμερικανικής εταιρείας είναι να εισέλθει πιο δυναμικά σε κρίσιμους κλάδους της οικονομίας, με τις τράπεζες να βρίσκονται ψηλά στη λίστα. «Η Ελλάδα είναι σημαντική αγορά για εμάς», δήλωσε ο Ρόμπιν Φίσερ, Senior VP, EMEA Growth Markets, αποκαλύπτοντας ότι ο αριθμός των στελεχών που υποστηρίζουν την εγχώρια αγορά έχει διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Salesforce έχει παρουσία σε περισσότερους από 15 κλάδους της ελληνικής οικονομίας και, όπως τόνισε ο κ. Φίσερ, η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να επενδύει με επιθετικό ρυθμό, θεωρώντας την Ελλάδα αγορά-κλειδί για την επόμενη φάση ανάπτυξής της.