Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς πιστοποίηση και τα κοτόπουλα της Πίνδος με τσιμπημένες τιμές

Οι δημοσιονομικές «τρύπες» του Προϋπολογισμού

-Οι παρατηρητικοί ίσως πρόσεξαν δύο… νουμεράκια στο Προσχέδιο του Προϋπολογισμού, που δείχνουν πολλά πράγματα για το άμεσο μέλλον. Το πρωτογενές έλλειμμα του 2021 «άνοιξε» κατά 1,2 δισ. ευρώ σε σχέση με τις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου και το αντίστοιχο του 2022 διευρύνθηκε κατά 1,1 δισ. ευρώ. Ακόμα κι αν υποθέσει κανείς ότι η ανάπτυξη θα «τρέξει» με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα φέτος, μεταφέροντας οφέλη και στην επόμενη χρονιά, είναι προφανές ότι δύσκολα μπορούν να καλυφθούν αυτές οι δημοσιονομικές  «τρύπες». Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι το σενάριο για πρόσθετες φοροελαφρύνσεις, πέρα από τα 2,9 δισ. ευρώ που ήδη προβλέπονται, έχει εξαιρετικά υψηλό βαθμό δυσκολίας….

!!Ανησυχητικό το εύρημα του δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τις δαπάνες των νοικοκυριών. Η πρόθεση των καταναλωτών για μείζονες δαπάνες στο επόμενο 12μηνο υποχώρησε σημαντικά κι αυτά τα «βλέπουν» ο κλάδος των αυτοκινήτων, των ηλεκτρονικών και οικιακών ειδών, που αναπροσαρμόζουν αναλόγως το διαφημιστικό budget…

Τα μέτρα στήριξης φεύγουν, τα λουκέτα έρχονται (;)

Όποιοι πετούσαν στα σύννεφα, είναι ώρα να προσγειωθούν. Η πανδημία μπορεί -θεωρητικά- να «σβήνει», ωστόσο οι κίνδυνοι για τις οικονομίες δεν έχουν παρέλθει. Τουναντίον. Η ανησυχία των τραπεζιτών και δη των κεντρικών τραπεζιτών, είναι ότι με την απόσυρση των μέτρων στήριξης, θα αυξηθούν κατακόρυφα τα «κανόνια». Το είδαμε γραμμένο στο τεχνικό κείμενο της ΕΚΤ, που συζητήθηκε χθες στο Eurogroup, το είδαμε και στη συνέντευξη του Γ. Στουρνάρα. Η μόνη ένσταση, που θα μπορούσε να εγείρει κανείς, είναι ότι αυτή αλλά κι άλλες αναλόγου περιεχομένου συνεντεύξεις, θα έπρεπε να δίνονται σε γερμανικά, ολλανδικά, φινλανδικά, σουηδικά, εσθονικά έντυπα, καθώς από αυτές τις χώρες ασκείται πίεση για «μάζεμα» της δημοσιονομικής πολιτικής από τα μέσα του 2022…

Οι e-συναλλαγές ενισχύουν τα έσοδα από ΦΠΑ

Περίπου 1,6 δισ. ευρώ παραπάνω έσοδα από ΦΠΑ, περιμένει την επόμενη χρονιά το υπουργείο Οικονομικών. Το μυστικό είναι ότι πέρα από τους ρυθμούς ανάπτυξης, στο οικονομικό επιτελείο ποντάρουν πολλά στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, δηλαδή στη χρήση πλαστικού χρήματος σε «ευαίσθητες» δραστηριότητες, όπου τα ποσοστά φοροδιαφυγής ξεπερνούν το 50-60%. Παλιές καραβάνες της Φορολογικής Διοίκησης εκτιμούν, πάντως, ότι το κίνητρο της έκπτωσης του 30% από το φορολογητέο εισόδημα δεν είναι πολύ ισχυρό, δεν αντισταθμίζει το όφελος από «μαύρες»  συναλλαγές με ΦΠΑ 24%. Σημειωτέον ότι κάθε χρόνο τα κρατικά ταμεία χάνουν 6-7 δισ. ευρώ από δυνητικές εισπράξεις ΦΠΑ…

Ιταλοί μάνατζερ, παραλαμβάνουν τα ιταλικά τρένα της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ

-Εντός των επομένων ημερών αναμένεται να παραληφθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα νέα τρένα που αγόρασε η εταιρεία από την μητρική της Trenitalia. Σχεδόν ένα μήνα μετά την αλλαγή ηγεσίας, η εταιρεία προχωρά στην παραλαβή των δύο συρμών από τους τρεις που έχουν φτάσει στη χώρα μας. Φαίνεται δηλαδή ότι οι αλλαγές στην διοίκηση της εταιρείας στα μέσα του περασμένου μήνα, είχαν να κάνουν με την παραλαβή των τρένων, δεδομένου ότι η παραλαβή δεν είχε ολοκληρωθεί επί εννέα μήνες από τον Έλληνα  CEO που ήταν υπεύθυνος για την τεχνική παραλαβή των τρένων τύπου Pendolino (Bέλος).

-Τώρα, μετά τις αλλαγές διευθύνοντος συμβούλου και τεχνικού διευθυντή, οι παραλαβές αναμένεται να γίνουν από τους Ιταλούς διαδόχους των. Πάντως ακόμη και αν γίνει η παραλαβή των τρένων από την νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτό δεν σημαίνει ότι τα τρένα θα αξιοποιηθούν για επιβατικές μεταφορές στο δίκτυο της χώρας, δεδομένου ότι δεν έχουν πιστοποιηθεί από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Δεν διαθέτουν συστήματα «αμμοδιασποράς» που επιβάλλουν οι εγχώριοι κανονισμοί.

-Σημειώνεται ότι η ευθύνη για την πιστοποίηση τροχαίου υλικού, το οποίο πωλείται για να χρησιμοποιηθεί σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο, ανήκει αποκλειστικά στον πωλητή, ο οποίος πρέπει να λάβει υπόψη του και τους εθνικούς κανόνες οι οποίοι ισχύουν στη χώρα που θα χρησιμοποιηθεί το τροχαίο υλικό. Επίσης, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, η Trenitalia (μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ήταν ενήμερη για τους εθνικούς κανόνες από το φθινόπωρο του 2019, όταν και άρχισε η συζήτηση για την πιστοποίηση αυτών των συρμών στο δίκτυο της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει παραγγείλει από την ιταλική μητρική της πέντε συρμούς ανακατασκευασμένων τρένων αξίας περίπου 48 εκατ. ευρώ.

Ελληνογαλλική συμμαχία και στις Έξυπνες Γέφυρες

Έχουν αρχίσει να αγριεύουν κάποιοι κατασκευαστές γιατί βλέπουν μια ελληνογαλλική συμμαχία να εμφανίζεται ως επικρατέστερη για ένα από τα ενδιαφέροντα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που συνδυάζει τεχνικό έργο με υψηλή τεχνολογία. Πρόκειται για το έργο «Έξυπνες Γέφυρες» για την εγκατάσταση αισθητήρων οι οποίοι θα παρακολουθούν την κατάσταση των γεφυρών, σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Έτσι, δεν θα φτάσουμε σε δυσάρεστες καταστάσεις όπως με κάποιες γέφυρες της Εγνατίας Οδού. Πάντως, ήδη κάποιοι αναζητούν ισχυρούς διεθνείς συνεταίρους για να διεκδικήσουν το έργο, κόντρα στις προβλέψεις πως δύσκολα θα χάσει η ελληνογαλλική κοινοπραξία.

Απανωτά ιστορικά υψηλά

-Η στροφή προς τον λιγνίτη, εξαιτίας του ξέφρενου ράλι τιμών στο φυσικό αέριο, οδήγησε την προηγούμενη εβδομάδα τις τιμές των δικαιωμάτων ρύπων σε νέο ιστορικό υψηλό, στα 65 ευρώ ανά τόνο. Η έκρηξη τιμών στο φυσικό αέριο, σε συνδυασμό με τους φόβους για προβλήματα επάρκειας, έχουν «στρίψει» την παραγωγή προς τον πιο ρυπογόνο λιγνίτη. Έτσι οι παραγωγοί ενέργειας βγαίνουν στην αγορά δικαιωμάτων και οδηγούν τις τιμές στο ευρωπαϊκό σύστημα (ETS) σε απανωτά ιστορικά υψηλά. Οι τιμές των δικαιωμάτων έσπασαν το φράγμα των 50 ευρώ στην Ευρώπη από τον περασμένο Μάιο και από τότε παραμένουν στα ύψη, με αποτέλεσμα αρκετοί αναλυτές να θεωρούν πως βρίσκονται στα «ανώτατα επίπεδα που είναι πολιτικά αποδεκτά»…

Οι σύμβουλοι για τα φράγματα

-Η Διαδικασία επελέγη ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος για το μεγάλο διαγωνισμό, ύψους 70 εκατ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή του φράγματος Ενιπέα, των δικτύων διανομής νερού και άλλων έργων στα Τρίκαλα, με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.  Το φράγμα Ενιπέα είναι ένα από τα έργα διαχείρισης υδάτων που προωθεί το υπουργείο Υποδομών, παράλληλα με το μεγάλο πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Για το μεγάλο διπλό φράγμα του Ταυρωνίτη στα Χανιά, που προωθείται επίσης με ΣΔΙΤ, το υπουργείο επέλεξε, επίσης, ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο την «BDO Ορκωτοί Ελεγκτές».

Πιο… αλμυρά τα κοτόπουλα της Πίνδος

-Από τις πρώτες εταιρείες που θα μετακυλήσουν μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής στους καταναλωτές είναι η Συνεταιριστική Πτηνοτροφία Πίνδος. Όπως παραδέχτηκε η διοίκηση της Πίνδος έχει προχωρήσει σε αυξήσεις της τάξης του 7% στους τιμοκαταλόγους της στα σούπερ μάρκετ κάτι που θα μεταφραστεί σε αντίστοιχη αύξηση των τιμών των προϊόντων της στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ τις επόμενες ημέρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!