Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Το ενδιαφέρον Κοπελούζου για το αεροδρόμιο Καλαμάτας, οι επόμενες κινήσεις στην Intertech και η μακρά λίστα των μεγαλοοφειλετών

Ακόμη πιο ψηλά ο πήχης της ανάπτυξης

Το υπουργείο Οικονομικών έχει αναθεωρήσει την πρόβλεψη για το φετινό ΑΕΠ στο 5,3%. Ωστόσο, εκτός δραματικού απροόπτου, ο πήχης θα ξεπεράσει το 5,5%, ενώ οι πιο… αισιόδοξοι βλέπουν επιδόσεις κοντά στο 6%. Προφανώς, ο τουρισμός έχει παίξει καθοριστικό ρόλο, αλλά φαίνεται ότι έχει υποτιμηθεί η δυναμική της ιδιωτικής κατανάλωσης, των εξαγωγών και των επενδύσεων. Κι επειδή αυτές οι παράμετροι δεν έχουν one off επίπτωση στο ΑΕΠ, είναι διάχυτη η πεποίθηση ότι το 2023 η ελληνική οικονομία μπορεί να «τρέξει» πολύ ταχύτερα από το επίσημο 2,1%…

!Κατά περίπου 1,1 δισ. ευρώ αυξήθηκε το διαθέσιμο εισόδημα στο πρώτο «καυτό» 3μηνο του έτους, κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι παρά τα κύματα των ανατιμήσεων στην ενέργεια και σε είδη ευρείας κατανάλωσης, οι επιδοτήσεις και φοροελαφρύνσεις που ενεργοποιήθηκαν, λειτούργησαν ως αμορτισέρ και με το παραπάνω…

Αυξάνονται και πληθύνονται οι μεγαλοφειλέτες

-Είναι τουλάχιστον πρόκληση να μακραίνει  η λίστα των μεγαλοφειλετών και να μην πέφτουν… κεφάλια. Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ για το 7μηνο, αύξηση του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου σε ετήσια βάση παρατηρείται σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες οφειλής, με τη μεγαλύτερη να πηγάζει, όμως, από τους οφειλέτες με ύψος οφειλής άνω του 1 εκατ. ευρώ (αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου σε αυτήν την κατηγορία κατά 2,7 δισ. ευρώ), ο αριθμός των οποίων σημείωσε αύξηση κατά 319 πρόσωπα. Σημειώνεται ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία οφειλής συγκεντρώνεται το 80% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου των 113 δισ. ευρώ και μόλις το 0,2% των οφειλετών!

Βλέπει το αεροδρόμιο Καλαμάτας

-Ο όμιλος Κοπελούζου μπορεί να μην εμφανίστηκε τελικά στον χθεσινό διαγωνισμό για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης αλλά ακούγεται πως βλέπει με ενδιαφέρον το διαγωνισμό του Υπερταμείου για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Ενδέχεται να συμπαρασύρει και τους Γερμανούς της Fraport με τους οποίους είναι συνέταιρος στη διαχείριση των 14 μεγαλύτερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Μπορεί η Fraport Greece να μην συμμετάσχει, αλλά οι μέτοχοί της έχουν κάθε δικαίωμα!

Το μπιλιετάκι για τον ΟΛΑ

Μπορεί χθες στο ΤΑΙΠΕΔ να κατατέθηκαν δύο προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης αλλά εμφανίστηκαν τρεις υποψήφιοι. Απλά ο ένας αντί για προσφορά, παρέδωσε ένα… μπιλιετάκι, έναν μικρό φάκελο με τον οποίο πιθανώς ζητούσε παράταση ή κάτι άλλο.

Οι βλέψεις του Σ. Γιαμά για την Intertech

-Την πεποίθηση ότι θα επιχειρήσει να ελέγξει την πλειοψηφία των μετοχών στην Intertech ο επιχειρηματίας Σπύρος Γιαμάς, εκφράζουν παράγοντες της Intertech. Αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος θα επιχειρήσει να έρθει σε συμφωνία με τον επιχειρηματία Κωνσταντίνο Αμοιρίδη, ο οποίος μέσω της εταιρείας του Αμοιρίδης-Σαββίδης Α.Ε. -γνωστή ως Morris- ελέγχει το 33% της Intertech. Ο τελευταίος εμφανίστηκε αδιάφορος για την απόκτηση επιπλέον μεριδίου 29,5% που κατείχε στην Intertech η Eurobank και το οποίο επί πολλούς μήνες πουλούσε η τράπεζα. Έτσι η συμμετοχή κατέληξε στη CD Media που ελέγχεται από τον κ. Γιαμά. Η CD Media είναι περισσότερο γνωστή ως η αντιπρόσωπος της Nintendo στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά, η Intertech είναι ο αντιπρόσωπος της Panasonic στην Ελλάδα, ένα όνομα που παρόλο που δεν είμαι τόσο ισχυρό όσο ήταν στο παρελθόν, εν τούτοις παραμένει μια μεγάλη δύναμη διεθνώς στα οπτικοακουστικά συστήματα. Ο συνδυασμός των δύο brand δεν ακούγεται άσχημα και μπορεί να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας πορείας της Intertech και της Panasonic στη χώρα μας.

Γιατί σαρώθηκε η μετοχή της Byte

Το υπόλοιπο των μετοχών της Byte που δεν απέκτησε η Ideal, φαίνεται πως μπήκε χθες στο στόχαστρο των αγοραστών. Το αποτέλεσμα της δημόσιας πρότασης της Ideal ήταν πετυχημένο καθώς συγκεντρώθηκε το 93% που δίνει το δικαίωμα να αφαιρεθεί η εταιρεία από το ΧΑ. Τα κέρδη χθες ξεπέρασαν το 6,5% με τους αγοραστές να ζητούν 1 εκατ. τεμάχια. Η αποτίμηση είναι στα 55 εκατ. ευρώ, ενώ η Ideal βρίσκεται στα επίπεδα των 3,78 – 3,80 ευρώ και αποτίμηση 118 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως χθες η Ideal ανακοίνωσε πως από την προαιρετική δημόσια πρόταση που έγινε με τίμημα 2,10 ευρώ μετρητά και 0,397590 μετοχές της Ideal την αποδέχθηκαν 695 μέτοχοι προσφέροντας 14,75 εκατ. μετοχές ή το 93,3% του μετοχικού κεφαλαίου.

Τα νέα από το Βέλγιο για τις κεντρικές τράπεζες

Ζημιές στις κεντρικές τράπεζες βλέπει η Κεντρική Τράπεζα του Βελγίου από την επικείμενη αύξηση των επιτοκίων που έρχεται με φόρα και τον επόμενο μήνα από την ΕΚΤ. Η τράπεζα του Βελγίου μαζί με την Τράπεζα της Ελλάδος είναι οι μόνες κεντρικές τράπεζες εισηγμένες σε χρηματιστήρια. Την Τετάρτη, η Κεντρική Τράπεζα του Βελγίου τέθηκε εκτός διαπραγμάτευσης λόγω επικείμενης ανακοίνωσης και όταν επέστρεψε υποχώρησε 27,5%! Ο λόγος είναι πως οι πρόσφατες εξελίξεις στη νομισματική πολιτική και συγκεκριμένα οι διαδοχικές αυξήσεις επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα επηρεάσουν αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα των κεντρικών τραπεζών του ευρωσυστήματος. Με βάση σενάρια κινδύνου που έχει αναπτύξει αναμένει ζημιές το 2022, οι οποίες μπορεί να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Αυτό έχει να κάνει και με την επανεκτίμηση επενδυτικών χαρτοφυλακίων, αλλά κυρίως είναι το αυξημένο κόστος χρηματοδότησης της νομισματικής πολιτικής. Έχουν αυξηθεί οι δαπάνες σε τόκους των καταθέσεων έναντι χαμηλών αποδόσεων.

Η συνέντευξη Τύπου, η ΚΥΑ και η… σύμπτωση για μια αγορά

Από τις 16 Ιουλίου ανέμενε η αγορά λιπασμάτων, σημαντική για την εθνική οικονομία αφού ο ετήσιος κύκλος εργασιών έχει ανέλθει σχεδόν στα 800 εκατ.  ευρώ (περίπου 500 εκατ. η εγχώρια κατανάλωση κι άλλα 300 εκατ. οι εξαγωγές), να ρυθμιστεί η εθνική νομοθεσία μέσω της έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Την ημέρα εκείνη τέθηκε σε ισχύ νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός, ο παλιός έπαψε προφανώς να ισχύει, με αποτέλεσμα να ανακύψουν σοβαρές ανισορροπίες στην αγορά.

Η ΚΥΑ ήταν ήδη έτοιμη από τις αρμόδιες υπηρεσίες, είχε ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους φορείς κι αναμενόταν η υπογραφή της. Τα μέλη της διοίκησης του Συνδέσμου Παραγωγών Εμπόρων Λιπασμάτων (ΣΠΕΛ) είχαν, όπως δηλώνουν επίσημα, διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ότι θα υπογραφόταν και θα προχωρούσε. Οι ημέρες, όμως, περνούσαν και ΚΥΑ δεν φαινόταν. Πέρασαν ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, ήρθε το φθινόπωρο, έβαλε ανακοίνωση ο ΣΠΕΛ, καμιά εξέλιξη. Ώσπου, την περασμένη εβδομάδα, η διοίκηση του Συνδέσμου αποφάσισε να διοργανώσει συνέντευξη Τύπου. Για τις 12 το μεσημέρι, χθες Πέμπτη. Όλως… τυχαίως, 1 ώρα και 41 λεπτά πριν την έναρξη της συνέντευξης τύπου, η ΚΥΑ είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια !

Το προϊόν έκπληξη που εισάγουμε από τη Γερμανία

Θα περίμενε κανείς ότι το κορυφαίο προϊόν που εισάγουμε από την Γερμανία στην Ελλάδα θα ήταν αυτοκίνητα ή κάτι που έχει να κάνει με την τεχνολογία ή τη βαριά βιομηχανία. Και όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Destatis το πρώτο προϊόν που εξάγει η Γερμανία στην Ελλάδα είναι οξυγόνο. Οξυγόνο αξίας 376 εκατ. ευρώ εισάγαμε το πρώτο εξάμηνο του 2022 ποσό που είναι αυξημένο κατά 22,7% σε σχέση με το 2021 και καταλαμβάνει σχεδόν το 10% των συνολικών εξαγωγών της Γερμανίας στην Ελλάδα. Για την ιστορία, τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι το πέμπτο πιο εξαγώγιμο προϊόν της Γερμανίας προς την χώρα μας πίσω από φάρμακα, πτητικό υλικό και τα εμβόλια.

H Cyprus Airways πιο κοντά στην Αθήνα

Με δύο πτήσεις καθημερινά από το αεροδρόμιο της Λάρνακας θα συνδέει την Κύπρο με την Αθήνα η Cyprus Airways στο νέο χειμερινό της πρόγραμμα το οποίο ξεκινάει από 30 Οκτωβρίου. Στην γραμμή, κυριαρχεί η Aegean η οποία έχει εδραιωθεί στους τακτικούς επιβάτες τόσο λόγω των προνομίων όσο και λόγω της σταθερότητας που προσφέρει μετά την κατάρρευση των κρατικών κυπριακών αερογραμμών. Ο ανταγωνισμός τόσο από Sky Express όσο και από την Cyprus Airways σε επίπεδο τιμών προσπαθεί να ανατρέψει τις ισορροπίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!