Η ExxonMobil Corp. ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε μια νέα μορφή γραφίτη που μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων έως και 30%. «Έχουμε εφεύρει ένα νέο μόριο άνθρακα που θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας κατά 30%», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Darren Woods στο Energy Symposium του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Ώστιν. Πρόκειται, όπως τόνισε, για μια «επαναστατική αλλαγή» στις επιδόσεις των μπαταριών.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η εφεύρεση δοκιμάζεται ήδη από αρκετούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Χρησιμοποιούμενος στην άνοδο της μπαταρίας, ο συνθετικός γραφίτης προσφέρει ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αυξημένη αυτονομία. Η Exxon ανακοίνωσε επίσης την εξαγορά παραγωγικών μονάδων από τη Superior Graphite με έδρα το Σικάγο, γεγονός που θα της επιτρέψει να αυξήσει την παραγωγή και να ξεκινήσει εμπορική δραστηριότητα έως το 2029.
Παράλληλα, η ExxonMobil δεν σχεδιάζει να γίνει κατασκευάστρια μπαταριών, αλλά σκοπεύει να αξιοποιήσει τα διυλιστήρια, τα χημικά εργοστάσια και τα ερευνητικά της εργαστήρια για την παραγωγή κρίσιμων υλικών που θα χρησιμοποιηθούν στην ενεργειακή μετάβαση. Στα σχέδιά της περιλαμβάνεται και η εξόρυξη λιθίου, βασικού στοιχείου για τις μπαταρίες.
«Δεν ασχολούμαστε με αιολική και ηλιακή ενέργεια – δεν έχουμε κάτι εναντίον τους, αλλά δεν διαθέτουμε τεχνογνωσία σε αυτούς τους τομείς», δήλωσε ο Woods. «Αντίθετα, έχουμε την ικανότητα να μετασχηματίζουμε μόρια και να αξιοποιούμε υδρογόνο και μόρια άνθρακα για να καλύψουμε τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση».
Η Exxon έχει ιστορικό στον χώρο των μπαταριών: ανέπτυξε την πρώτη μπαταρία ιόντων λιθίου τη δεκαετία του 1970 και το 1991 δημιούργησε το πλαστικό φιλμ για την πρώτη επαναφορτιζόμενη έκδοση. Πριν από περίπου είκοσι χρόνια, εισήγαγε νέο υλικό διαχωρισμού εξαρτημάτων μπαταριών.
Ωστόσο, ενώ η εταιρεία ενισχύει τη δραστηριότητά της στα υλικά μπαταριών, το μέλλον του υδρογόνου εμφανίζεται πιο αβέβαιο. Η Exxon προειδοποίησε ότι μπορεί να καθυστερήσει έργο χαμηλών εκπομπών υδρογόνου και αμμωνίας στο Baytown του Τέξας, λόγω περιορισμένου ενδιαφέροντος από πελάτες. Επιπλέον, η μείωση του χρονικού περιθωρίου για τις φοροαπαλλαγές υδρογόνου, βάσει του σχεδίου του Προέδρου Donald Trump, ενδέχεται να επιβραδύνει την ανάπτυξη της αγοράς.
«Η μεγάλη μας ανησυχία είναι αν υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε να δοθούν τα απαραίτητα κίνητρα για τη δημιουργία αγοράς χαμηλών εκπομπών υδρογόνου», υπογράμμισε ο Woods, τονίζοντας ότι μια βιώσιμη βιομηχανία υδρογόνου απαιτεί δυνάμεις της αγοράς για να στηρίξει επενδύσεις δισεκατομμυρίων.