Γ.Δ.
1451.55 +1,14%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
-0,53%
7.48
CNLCAP
+2,53%
8.1
DIMAND
-0,31%
9.58
OPTIMA
+2,72%
10.56
TITC
+0,89%
28.35
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,05%
1.49
ΑΒΕ
+3,21%
0.482
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+1,60%
0.955
ΑΛΜΥ
-1,43%
2.76
ΑΛΦΑ
+0,58%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.22
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,74%
8.12
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,62%
5.64
ΒΙΟΚΑ
-1,87%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-1,59%
1.24
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,51%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,23%
16.46
ΔΑΑ
-0,33%
8.39
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,33%
11.45
ΔΟΜΙΚ
+0,11%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,15%
0.345
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+0,75%
29.68
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.56
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,18%
2.57
ΕΛΠΕ
+0,79%
8.33
ΕΛΣΤΡ
-2,03%
2.41
ΕΛΤΟΝ
-4,01%
1.77
ΕΛΧΑ
+1,16%
1.926
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,44%
1.26
ΕΤΕ
+1,43%
7.668
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+1,41%
2.018
ΕΧΑΕ
+0,39%
5.11
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+7,40%
1.67
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.935
ΙΝΛΙΦ
+1,25%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,07%
1.138
ΙΝΤΕΚ
+1,61%
6.3
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+5,93%
1.34
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
3.51
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
+5,88%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+4,53%
1.432
ΚΟΥΕΣ
+7,07%
5.91
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+5,00%
1.47
ΛΑΒΙ
+4,22%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+1,17%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-8,57%
0.32
ΛΕΒΠ
+3,57%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+4,15%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-2,27%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+4,88%
3.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,38%
4.08
ΜΙΝ
+0,78%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,45%
26.72
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,01%
3.01
ΜΟΥΖΚ
-0,68%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+0,42%
28.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,80%
38.02
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.03
ΞΥΛΚ
-2,36%
0.29
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-7,88%
0.304
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+1,44%
24.6
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+1,29%
16.49
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,79%
0.89
ΟΤΕ
+0,28%
14.26
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.72
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,25%
3.97
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+1,50%
4.055
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
7.2
ΠΡΟΦ
+1,12%
4.51
ΡΕΒΟΙΛ
+2,21%
1.62
ΣΑΡ
+1,38%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.378
ΣΙΔΜΑ
+1,52%
2.01
ΣΠΕΙΣ
-2,02%
7.78
ΣΠΙ
-1,11%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
18.24
ΤΖΚΑ
-2,41%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,09%
0.37
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
-0,85%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στα καύσιμα υδρογόνου

Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο αποτελούν την μεγάλη πρόκληση αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χρησιμοποιήσουν το υδρογόνο, το στοιχείο που υπάρχει άφθονο παντού στο περιβάλλον.

Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που κινούνται με υδρογόνο. Βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής και είναι προς πώληση. Πρόκειται για το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.

Ένας από τους λόγους για αυτή την πολύ αργή επέκταση των κυψελών υδρογόνου στην αυτοκίνηση είναι οι υποδομές. Για παράδειγμα στην Μ. Βρετανία που είναι μια από τις χώρες που πρωτοστατεί στην τεχνολογία του υδρογόνου, υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια καυσίμων υδρογόνου. Σύντομα σχεδιάζονται περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επί του παρόντος, η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Στην Πολωνία, ο πρώτος σταθμός υδρογόνου δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες και σε ολόκληρη την Ευρώπη ο αριθμός τους υπολογίζεται λίγο πιο κάτω από 200 σταθμούς.

Το σίγουρο είναι ότι το υδρογόνο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά να αποτελέσει μια άλλη φιλική πρόταση προς το περιβάλλον. Θεωρείται ως πιθανή εναλλακτική λύση για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οχημάτων, καθώς αυτά διανύουν μεγάλες αποστάσεις, έχουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες και απαιτούν μεγάλες μπαταρίες των οποίων η φόρτιση είναι χρονοβόρος.

Μεταξύ άλλων, αξίζει να δοθεί προσοχή στους ισχύοντες κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δίνουν μεγάλη έμφαση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εναλλακτικά καύσιμα.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή λειτουργία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητα αυτού του στοιχείου, καθώς μπορεί να βρεθεί σχεδόν οπουδήποτε. Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ. Ένα άλλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι μπορεί να παραχθεί επιτόπου αντί να μεταφέρεται σαν καύσιμο ή να παρέχεται μέσω του δικτύου όπως η ηλεκτρική ενέργεια.

Τα μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου σήμερα είναι πολύ ακριβά, ξεπερνώντας την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των καταλυτών είναι ιδιαίτερα ακριβά. Όμως όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους, προσδοκώντας να έχουν και αυτές ένα μερίδιο αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!