Γ.Δ.
899.16 +0,17%
CENER
-1,71%
2.88
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
-0,11%
14.678
TITC
-0,16%
12.54
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
-19,89%
2.82
ΑΒΑΞ
-1,11%
0.805
ΑΒΕ
-2,94%
0.495
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.926
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-6,22%
0.422
ΑΛΜΥ
0,00%
1.93
ΑΛΦΑ
+0,73%
0.999
ΑΝΔΡΟ
-0,80%
6.2
ΑΝΕΚ
0,00%
0.074
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,56%
5.29
ΑΣΚΟ
0,00%
2.07
ΑΣΤΑΚ
+9,78%
8.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
+2,80%
5.5
ΑΤΤ
-14,18%
0.121
ΑΤΤΙΚΑ
+0,21%
0.95
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-0,91%
3.795
ΒΙΟΚΑ
-1,86%
1.58
ΒΙΟΣΚ
+5,75%
0.68
ΒΙΟΤ
0,00%
0.31
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.12
ΒΥΤΕ
-1,85%
3.19
ΓΕΒΚΑ
-1,67%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
9.78
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.08
ΔΕΗ
-0,67%
5.96
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+2,88%
0.642
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
+0,91%
0.333
ΕΒΡΟΦ
-3,51%
0.77
ΕΕΕ
+0,90%
24.74
ΕΚΤΕΡ
+0,81%
1.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,84%
0.478
ΕΛΙΝ
+3,82%
1.63
ΕΛΛ
+1,26%
16.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,10%
1.772
ΕΛΠΕ
+1,39%
6.55
ΕΛΣΤΡ
+0,79%
2.55
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
-1,21%
1.466
ΕΝΤΕΡ
-2,69%
3.98
ΕΠΙΛΚ
+4,62%
0.136
ΕΠΣΙΛ
+1,01%
6.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.69
ΕΤΕ
-0,55%
3.438
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
4.3
ΕΥΔΑΠ
-0,75%
7.9
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
+0,02%
0.9902
ΕΧΑΕ
+0,59%
3.43
ΙΑΤΡ
+0,34%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.549
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.1
ΙΝΚΑΤ
-0,23%
2.21
ΙΝΛΙΦ
+1,50%
4.06
ΙΝΛΟΤ
-0,83%
0.595
ΙΝΤΕΚ
-0,27%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
+9,75%
0.878
ΙΝΤΚΑ
-0,11%
1.77
ΚΑΜΠ
+1,00%
2.03
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
-0,37%
1.068
ΚΕΠΕΝ
+2,36%
2.6
ΚΛΜ
-1,36%
0.582
ΚΟΡΔΕ
-4,15%
0.485
ΚΟΥΑΛ
-0,24%
0.419
ΚΟΥΕΣ
-1,46%
4.375
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.21
ΚΡΙ
-0,66%
6.06
ΚΤΗΛΑ
-2,40%
1.63
ΚΥΡΙΟ
+2,65%
1.16
ΛΑΒΙ
+6,16%
0.775
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.235
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22
ΛΑΝΑΚ
+4,62%
0.816
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.03
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.19
ΛΥΚ
+0,95%
1.595
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.81
ΜΕΒΑ
0,00%
2.38
ΜΕΝΤΙ
+3,29%
3.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.029
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,05%
17.89
ΜΟΝΤΑ
-6,29%
0.626
ΜΟΤΟ
+2,35%
2.18
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.61
ΜΠΕΛΑ
+0,98%
15.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,80%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
16.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
+3,45%
1.05
ΞΥΛΚ
-4,55%
0.21
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
0,00%
25
ΟΛΠ
-0,76%
15.74
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
1.805
ΟΠΑΠ
+0,51%
13.83
ΟΤΕ
+1,52%
17.36
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
9.47
ΠΑΙΡ
+1,87%
0.764
ΠΑΠ
+1,98%
2.57
ΠΕΙΡ
+2,56%
1.1425
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
5.56
ΠΛΑΘ
-1,47%
4.02
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.36
ΠΡΕΜΙΑ
+1,22%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,60%
8.3
ΠΡΟΦ
+1,06%
3.35
ΡΕΒΟΙΛ
+2,40%
1.28
ΣΑΡ
0,00%
6.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+0,36%
0.282
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
2.1
ΣΠΕΙΣ
-0,95%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.646
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,89%
17.84
ΤΖΚΑ
+0,43%
2.34
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.51
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
+6,67%
0.128
ΦΡΛΚ
+1,61%
3.15
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-10,83%
0.486
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κλιματικά ουδέτερα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2035

Τα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035, αποφάσισαν βράδυ της Τρίτης οι υπουργοί Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.

Πλέον πρέπει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο τάσσεται υπέρ της πλήρους απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να υποστηρίξουν τη μείωση των λεγόμενων ορίων των στόλων –των προδιαγραφών που ορίζονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πόσο CO2 μπορούν να εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που παράγουν κατά τη λειτουργία τους– στο μηδέν από το 2035, κάτι που, θεωρητικά τουλάχιστον, σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να πωλούνται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τη χρονιά αυτή και πέρα.

Η απαγόρευση χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενη. Είναι πάντως μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων-κλειδιών που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα ως το 2050.

Η δυνητική απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακανθώδες ζήτημα ειδικά στη Γερμανία, χώρα με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το ένα από τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού –αυτό των φίλα προσκείμενων στις επιχειρήσεις Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP)– εναντιώνεται στο μέτρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Τσίπζε έκρινε χθες Τρίτη πως η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν «λάθος»

Ο κ. Τσίπζε προειδοποίησε εναντίον νέων εξαρτήσεων: κατ’ αυτόν, δεν είναι σαφές το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες για τη συγκριτικά απότομη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.

«Η ποικιλομορφία και η καινοτομία, όχι οι απαγορεύσεις, έκαναν πάντα τη Γερμανία ισχυρή από βιομηχανική σκοπιά», επιχειρηματολόγησε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα αυτοκίνητα.

Οι υπουργοί καλούνται να συμφωνήσουν για τις λεπτομέρειες και για τα κεφάλαια που θα διαθέτει το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο για το κλίμα, που έχει σκοπό να αντιμετωπίσει την ενεργειακή φτώχεια και την έλλειψη μέσων μεταφοράς στην ΕΕ.

«Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μειώσει τους λογαριασμούς, αλλά πολλοί θα χρειαστούν υποστήριξη για να φθάσουν εκεί», συνόψισε ο ευρωπαίος επίτροπος για το Κλίμα, ο Φρανς Τίμερμανς. Κάλεσε το ταμείο να έχει επαρκή κεφάλαια που θα επιτρέψουν σε «όλα» τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας «με αξιόπιστο τρόπο».

Οι διαπραγματεύσεις θα είναι μακρές και επίπονες.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπραγματευόμαστε», ήταν ο αφορισμός του κ. Τίμερμανς, που προειδοποίησε πως «κανένας δεν θα φύγει από την αίθουσα χωρίς να πονέσει λίγο», αλλά το ζητούμενο είναι «το κοινό καλό».

Οι Βρυξέλλες θέλουν το κοινωνικό ταμείο να έχει διαθέσιμα 72,2 δισεκ. ευρώ για την περίοδο 2025-2032, ποσό που θεωρεί υπερβολικό η ομάδα των λεγόμενων «ολιγαρκών» χωρών (Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Φινλανδία…). Η Γερμανία αναθεώρησε την δική της πρόταση χθες στα 48 δισεκ. ευρώ. Απεναντίας κράτη της ανατολικής και της νότιας Ευρώπης βλέπουν ανεπάρκειες στον κοινωνικό μηχανισμό και τα προβλεπόμενα διαθέσιμά του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!