Γ.Δ.
1446.16 -0,18%
ACAG
-0,76%
6.55
CENER
-1,06%
7.49
CNLCAP
+7,91%
7.5
DIMAND
-0,10%
9.67
OPTIMA
-0,94%
10.56
TITC
-0,18%
28.15
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,09%
0.93
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.78
ΑΛΦΑ
+0,80%
1.64
ΑΝΔΡΟ
+2,06%
6.94
ΑΡΑΙΓ
-0,49%
12.24
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+2,19%
7.48
ΑΤΕΚ
-9,52%
0.342
ΑΤΡΑΣΤ
+1,25%
8.12
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,22%
5.66
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,85%
16.3
ΔΑΑ
-0,12%
8.448
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,70%
11.44
ΔΟΜΙΚ
+1,54%
4.615
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,01%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.67
ΕΕΕ
-0,07%
29.48
ΕΚΤΕΡ
+5,96%
4.625
ΕΛΒΕ
+2,46%
5
ΕΛΙΝ
-0,83%
2.39
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,39%
2.585
ΕΛΠΕ
+0,60%
8.33
ΕΛΣΤΡ
-1,61%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-0,96%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.942
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+4,46%
0.164
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
+1,61%
1.265
ΕΤΕ
-0,71%
7.602
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-0,55%
2.006
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.14
ΙΑΤΡ
-1,83%
1.61
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
+1,56%
1.625
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+0,84%
4.82
ΙΝΛΟΤ
+0,88%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.22
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+1,96%
1.3
ΙΝΤΚΑ
-0,71%
3.5
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,32%
1.58
ΚΕΠΕΝ
+4,00%
2.08
ΚΛΜ
+0,32%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+3,04%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-0,43%
1.374
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.58
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,35%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.45
ΛΑΒΙ
+0,24%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
+1,70%
0.358
ΛΕΒΠ
-2,72%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,71%
2.84
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.96
ΜΕΡΚΟ
-0,87%
45.8
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
-2,31%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,17%
26.96
ΜΟΝΤΑ
-0,66%
3
ΜΟΤΟ
+1,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,14%
28.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,42%
38.14
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,48%
1.04
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.295
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-0,40%
24.8
ΟΛΥΜΠ
-1,05%
2.84
ΟΠΑΠ
+0,06%
16.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,03%
0.887
ΟΤΕ
+0,42%
14.34
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-0,75%
3.97
ΠΕΤΡΟ
+1,86%
8.76
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.035
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,97%
4.5
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.625
ΣΑΡ
+0,17%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
-0,79%
0.375
ΣΙΔΜΑ
+0,99%
2.04
ΣΠΕΙΣ
+3,95%
7.9
ΣΠΙ
-1,35%
0.73
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,28%
18.16
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,35%
1.724
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,40%
0.304
ΦΡΛΚ
-1,08%
4.13
ΧΑΙΔΕ
-1,49%
0.66

Νέο επενδυτικό πρόγραμμα 856 εκατ. από τον ΔΕΣΦΑ

Η ενεργειακή κρίση και η ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο εφοδιασμού για τις χώρες των Βαλκανίων αποτυπώνονται στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2022-2031 που τέθηκε σε διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και είναι σημαντικά αυξημένο (+57%) σε σχέση με το προηγούμενο,

Συγκεκριμένα το νέο δεκαετές πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό ύψους 856 εκατ. ευρώ, έναντι 543 εκατ. που ήταν το προηγούμενο δεκαετές (2021-2030). Αιτίες της αύξησης είναι η προσθήκη νέων έργων για την εξυπηρέτηση της ζήτησης στα Βαλκάνια και την εσωτερική αγορά (+126 εκατ.) καθώς και η αύξηση του κόστους των υλικών λόγω της διεθνούς κρίσης (+196 εκατ.).

Στα νέα έργα περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στην Κομοτηνή που αναθεωρήθηκε προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη ενίσχυσης των διακινούμενων ροών προς την Βουλγαρία μέσω του αγωγού IGB, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης ύστερα από πρόταση που υπέβαλε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός των Διαχειριστών Φυσικού Αερίου (ENTSO-G). Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνονται ακόμη οι συνδέσεις με τον αγωγό EastMed και με τους πλωτούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη και την Κόρινθο, η αναβάθμιση της διασύνδεσης με τον αγωγό ΤΑΡ, κ.α. Στο νέο δεκαετές προκρίνεται εξάλλου η λύση της τροφοδοσίας των Ιωαννίνων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, που θα μεταφέρεται με βυτία σε αποθήκες στην Ηγουμενίτσα και τα Ιωάννινα (με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2026 και προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ). Η ίδια λύση είχε εξεταστεί και για την Πάτρα αλλά εγκαταλείπεται λόγω πολυπλοκότητας αλλά και επειδή είναι πολύ κοντά χρονικά (Σεπτέμβριος 2025) η λειτουργία αγωγού τροφοδοσίας της πόλης.

Σε σχέση με την αύξηση του προϋπολογισμού λόγω της ανόδου του κόστους των υλικών αναφέρεται ενδεικτικά ο προϋπολογισμός έργων όπως οι αγωγοί προς Δυτική Μακεδονία (167 εκατ. έναντι αρχικού κόστους 110 εκατ., αύξηση 52%), προς Πάτρα (98 εκατ. από 85), Γευγελή (67 από 51,4 εκατ., αφορά την κατασκευή αγωγού διασύνδεσης με τη Β. Μακεδονία, που σήμερα τροφοδοτείται αποκλειστικά μέσω Βουλγαρίας), η σύνδεση με το πλωτό ΥΦΑ Αλεξανδρούπολης (26 από 13 εκατ.) και Κορίνθου (15 από 9,9 εκατ.) κ.α.

Σύμφωνα με το κείμενο που τέθηκε σε διαβούλευση από τη ΡΑΕ, οι επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο δεκαετές αυξάνουν τα τέλη χρήσης του Συστήματος από τους καταναλωτές κατά 11%.

Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως και τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!