Γ.Δ.
878.76 0,00%
CENER
0,00%
2.92
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
14.704
TITC
0,00%
12.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
0,00%
0.82
ΑΒΕ
0,00%
0.479
ΑΔΜΗΕ
0,00%
1.872
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
0,00%
1.82
ΑΛΦΑ
0,00%
0.9432
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.25
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.35
ΑΣΚΟ
0,00%
2.06
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
5.1
ΑΤΤ
0,00%
0.082
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.94
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
0,00%
3.79
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.55
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.629
ΒΙΟΤ
0,00%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΒΥΤΕ
0,00%
3.325
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.23
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.08
ΔΕΗ
0,00%
5.975
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.648
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.315
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.846
ΕΕΕ
0,00%
24.17
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.476
ΕΛΙΝ
0,00%
1.64
ΕΛΛ
0,00%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.866
ΕΛΠΕ
0,00%
6.45
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.5
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.81
ΕΛΧΑ
0,00%
1.48
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.138
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.88
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.686
ΕΤΕ
0,00%
3.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7.98
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.96
ΕΧΑΕ
0,00%
3.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
0,00%
2.25
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.02
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.6
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.8
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.8
ΚΑΜΠ
0,00%
2.05
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
0,00%
1.056
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
0,00%
0.588
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
4.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.212
ΚΡΙ
0,00%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
0,00%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.015
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.2
ΛΥΚ
0,00%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.5
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.0271
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
17.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.678
ΜΟΤΟ
0,00%
2.18
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.622
ΜΠΕΛΑ
0,00%
15.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
0,00%
15.83
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.05
ΞΥΛΚ
0,00%
0.212
ΞΥΛΠ
0,00%
0.27
ΟΛΘ
0,00%
25.5
ΟΛΠ
0,00%
16
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.785
ΟΠΑΠ
0,00%
13.24
ΟΤΕ
0,00%
16.54
ΟΤΟΕΛ
0,00%
9.5
ΠΑΙΡ
0,00%
0.77
ΠΑΠ
0,00%
2.59
ΠΕΙΡ
0,00%
1.0725
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.5
ΠΛΑΘ
0,00%
4.18
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.175
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
0,00%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.3
ΣΑΡ
0,00%
6.73
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.27
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.08
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
16.91
ΤΖΚΑ
0,00%
2.17
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.514
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.117
ΦΡΛΚ
0,00%
3.17
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΕΕ: Εγκρίθηκε η εθελοντική μείωση φυσικού αερίου κατά 15% τον χειμώνα

Τo Συμβούλιο της ΕΕ ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι ενέκρινε τον κανονισμό για την εθελοντική μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου κατά 15% αυτόν τον χειμώνα, προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ.

«Ο κανονισμός προβλέπει τη δυνατότητα για το Συμβούλιο να ενεργοποιήσει «ενωσιακό συναγερμό» σχετικά με την ασφάλεια του εφοδιασμού και σε αυτή την περίπτωση η μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου θα καταστεί υποχρεωτική», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται, επίσης ότι σκοπός της μείωσης της ζήτησης φυσικού αερίου είναι η εξοικονόμηση πόρων για τον φετινό χειμώνα, προκειμένου να υπάρχει προετοιμασία για πιθανές διακοπές της παροχής φυσικού αερίου από τη Ρωσία, η οποία συνεχίζει να χρησιμοποιεί τον ενεργειακό εφοδιασμό ως όπλο. Τα κράτη μέλη συμφώνησαν να μειώσουν τη ζήτηση φυσικού αερίου κατά 15% σε σύγκριση με τη μέση κατανάλωσή τους την τελευταία πενταετία, μεταξύ 1ης Αυγούστου 2022 και 31ης Μαρτίου 2023, με μέτρα δικής τους επιλογής.

Ενώ όλα τα κράτη μέλη θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ανταποκριθούν στις μειώσεις, το Συμβούλιο διευκρίνισε ορισμένες εξαιρέσεις και δυνατότητες εφαρμογής μερικής ή σε ορισμένες περιπτώσεις πλήρους παρέκκλισης από τον υποχρεωτικό στόχο μείωσης, προκειμένου να αντικατοπτρίζονται οι ιδιαίτερες καταστάσεις των κρατών μελών και να διασφαλίσει ότι οι μειώσεις φυσικού αερίου είναι αποτελεσματικές για την αύξηση της ασφάλειας του εφοδιασμού στην ΕΕ.

Το Συμβούλιο συμφώνησε ότι τα κράτη μέλη που δεν είναι διασυνδεδεμένα με δίκτυα φυσικού αερίου άλλων κρατών μελών εξαιρούνται από τις υποχρεωτικές μειώσεις φυσικού αερίου καθώς δεν θα μπορούν να απελευθερώσουν σημαντικές ποσότητες φυσικού αερίου προς όφελος άλλων κρατών μελών. Τα κράτη μέλη των οποίων τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δεν είναι συγχρονισμένα με το ευρωπαϊκό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας και εξαρτώνται περισσότερο από το φυσικό αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα εξαιρούνται επίσης σε περίπτωση που αποσυγχρονιστούν από το δίκτυο τρίτης χώρας, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος κρίσης εφοδιασμού ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα κράτη μέλη μπορούν να περιορίσουν τον στόχο μείωσης για να προσαρμόσουν τις υποχρεώσεις μείωσης της ζήτησης εάν έχουν περιορισμένες διασυνδέσεις με άλλα κράτη μέλη και μπορούν να δείξουν ότι οι εξαγωγικές τους ικανότητες και η εγχώρια υποδομή τους χρησιμοποιούνται για την ανακατεύθυνση φυσικού αερίου σε άλλα κράτη μέλη στο μέγιστο.

Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να περιορίσουν τον στόχο μείωσης εάν έχουν υπερβεί τους στόχους πλήρωσης αποθήκευσης αερίου, εάν εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το αέριο ως πρώτη ύλη για κρίσιμες βιομηχανίες ή μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαφορετική μέθοδο υπολογισμού εάν η κατανάλωση αερίου τους έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 8% το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών.

Τα κράτη μέλη συμφώνησαν να ενισχύσουν τον ρόλο του Συμβουλίου στην ενεργοποίηση του «συναγερμού της Ένωσης». Η ειδοποίηση θα ενεργοποιηθεί με εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου, κατόπιν πρότασης της Επιτροπής. Η Επιτροπή υποβάλλει πρόταση για την ενεργοποίηση «συναγερμού της Ένωσης» σε περίπτωση σημαντικού κινδύνου σοβαρής έλλειψης αερίου ή εξαιρετικά υψηλής ζήτησης αερίου ή εάν πέντε ή περισσότερα κράτη μέλη που έχουν κηρύξει συναγερμό σε εθνικό επίπεδο ζητήσουν από την Επιτροπή να το κάνει.

Πιθανή μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας

Κατά την επιλογή μέτρων μείωσης της ζήτησης, τα κράτη μέλη συμφώνησαν ότι θα εξετάσουν κατά προτεραιότητα μέτρα που δεν επηρεάζουν προστατευμένους πελάτες, όπως νοικοκυριά και βασικές υπηρεσίες για τη λειτουργία της κοινωνίας, όπως κρίσιμες οντότητες, υγειονομική περίθαλψη και άμυνα. Πιθανά μέτρα περιλαμβάνουν τη μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, μέτρα για την ενθάρρυνση της αλλαγής καυσίμου στη βιομηχανία, εθνικές εκστρατείες ευαισθητοποίησης, στοχευμένες υποχρεώσεις για μείωση της θέρμανσης και ψύξης και μέτρα που βασίζονται στην αγορά, όπως οι πλειστηριασμοί μεταξύ εταιρειών.

Τα κράτη μέλη θα επικαιροποιήσουν τα εθνικά τους σχέδια έκτακτης ανάγκης που καθορίζουν τα μέτρα μείωσης της ζήτησης που σχεδιάζουν και θα αναφέρουν τακτικά στην Επιτροπή την πρόοδο των σχεδίων τους.

Ο κανονισμός εγκρίθηκε επίσημα μέσω γραπτής διαδικασίας. Η υιοθέτηση ακολουθεί πολιτική συμφωνία που επετεύχθη από τους υπουργούς στο Έκτακτο Συμβούλιο Ενέργειας στις 26 Ιουλίου. Ο κανονισμός θα δημοσιευθεί πλέον στην Επίσημη Εφημερίδα και θα τεθεί σε ισχύ την επόμενη ημέρα.

Η ρύθμιση είναι ένα εξαιρετικό και έκτακτο μέτρο, που προβλέπεται για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Θα ισχύει για ένα έτος και η Επιτροπή θα προβεί σε επανεξέταση για να εξετάσει την παράτασή του υπό το φως της γενικής κατάστασης του εφοδιασμού με φυσικό αέριο στην ΕΕ, έως τον Μάιο του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!