Γ.Δ.
1471.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.93
CENER
0,00%
8.46
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
8.55
OPTIMA
0,00%
11.74
TITC
0,00%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.558
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
2.795
ΑΛΦΑ
0,00%
1.68
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.315
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.48
ΔΑΑ
0,00%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.335
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.66
ΕΕΕ
0,00%
32.4
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.33
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.55
ΕΛΠΕ
0,00%
8.515
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.946
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
8.39
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.98
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.1
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.625
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4035
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.15
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.89
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.29
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.84
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.512
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.226
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.345
ΛΑΒΙ
0,00%
0.942
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.945
ΛΕΒΚ
0,00%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.988
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.89
ΜΙΝ
0,00%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
28.08
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.58
ΜΟΤΟ
0,00%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.938
ΞΥΛΚ
0,00%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.54
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
24.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.78
ΟΠΑΠ
0,00%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.927
ΟΤΕ
0,00%
14.11
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.86
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.4
ΠΕΙΡ
0,00%
3.75
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.78
ΠΛΑΘ
0,00%
4.115
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.216
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.715
ΣΑΡ
0,00%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.52
ΣΠΙ
0,00%
0.69
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.26
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.724
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.254
ΦΡΛΚ
0,00%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ηλεκτροκίνηση: Στα ύψη η ζήτηση λιθίου για την κατασκευή μπαταριών

H ζήτηση λιθίου θα εκτιναχθεί από τους περίπου 500.000 μετρικούς τόνους το 2021 στα 3-4 εκατομμύρια μετρικών τόνων το 2030. Επιπλέον, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) από το 2019 ενίσχυσε τις επενδύσεις λιθίου από διάφορες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του πολύτιμου μετάλλου. Η συμβουλευτική αμερικανική εταιρεία McKinsey σημειώνει ότι η τιμή για το ανθρακικό λίθιο έφτασε τα 75.000 δολάρια ανά μετρικό τόνο στις αρχές Μαρτίου 2022 και το υδροξείδιο του λιθίου έφτασε τα 65.000 δολάρια ανά τόνο.

Από την άλλη τα στοιχεία της εταιρείας Virta, που δραστηριοποιείται στην φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές χώρες της Ευρώπης, αναφέρουν ότι οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 43% το 2020 παρά την πανδημία, σε σύγκριση με το 2019 και το 2021 οι πωλήσεις EV διπλασιάστηκαν από το 2020, φτάνοντας τα 6,75 εκατομμύρια παγκοσμίως. Η ζήτηση ήταν τόσο ισχυρή που ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν σε μια εβδομάδα το 2021 ήταν υψηλότερος από τον αριθμό που πουλήθηκε ολόκληρο το 2012.

Η παραπάνω εικόνα απεικονίζει μια έντονη ανάπτυξη στον κλάδο των EV, ενισχύοντας τις επενδύσεις στην τεχνολογία. Ωστόσο, η εκτίναξη των τιμών της ενέργειας αποτελεί ένα πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί άμεσα. Σύμφωνα με τη βρετανική ρυθμιστική αρχή ενέργειας Ofgem, το ανώτατο όριο της τιμής της ενέργειας θα αυξηθεί περίπου κατά 80% από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το τελευταίο διάστημα εφαρμόζεται μια νέα τεχνολογία στην κατασκευή μπαταριών. Πρόκειται για τις μπαταρίες αλουμινίου- αέρα, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει να την χρησιμοποιήσει σε μοντέλα της κοντά στο 2030. Αυτή η τεχνολογία δεν συνδέεται άμεσα με την εξόρυξη σπάνιων ορυκτών, γεγονός που δίνει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της εξόρυξης σπάνιων μετάλλων. Η τεχνολογία AI-air θα προσφέρει αυτονομίες έως και 1.600 χιλιόμετρα, με την ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας να είναι 1.350 kWh/kg, ίση με περίπου εννέα φορές την ενέργεια των μπαταριών ιόντων λιθίου, ενώ λόγω βάρους και όγκου θα δίνεται η δυνατότητα αλλαγής της μπαταρίας μέσα σε 90 δευτερόλεπτα σε συγκεκριμένα σημεία. Πρόκειται για μια νέα πτυχή της ηλεκτροκίνησης που σήμερα δεν εφαρμόζεται, αλλά σίγουρα θα αποτελέσει μια πρακτική που θα ακολουθηθεί από μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!