Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Παπαδόπουλος: Σημαντικός ο ρόλος του υδρογόνου για τις μεταφορές

Τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην  Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Υδρογόνο, ανέπτυξε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέδριο με θέμα τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου και την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Στρατηγική Υδρογόνου.

Ο κ. Παπαδόπουλος ανάφερε ότι η συζήτηση για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου στις μεταφορές αφορά την αντιμετώπιση του ενεργειακού ζητήματος, τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, αλλά και την εμβάθυνση της συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από την ενεργειακή αυτονομία.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Στις μεταφορές το υδρογόνο δύναται να αναδειχθεί σε καθοριστικό παράγοντα της ενεργειακής μετάβασης, καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητας.

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τροφοδοσία λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, στα φορτηγά βαρέως τύπου και τα ελαφρά φορτηγά διανομής, στα τρένα, όπως επίσης και σε κλάδους του δικτύου που έχουν δυνατότητα εξηλεκτρισμού, ακόμη και σε ιδιωτικά οχήματα.

Ειδικά η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ορισμένες δεκάδες χιλιάδες προσωπικά οχήματα, θα συνέβαλε και στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας τόσο στην εμπορική δραστηριότητα όσο και στην τεχνική υποστήριξη των οχημάτων, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την ηλεκτροκίνηση.

Δυνητικά, στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα  να καλύψει το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε πως απαιτούνται ειδικοί κόμβοι εφοδιασμού καυσίμων με βάση το υδρογόνο, που δεν είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθούν έως το 2027, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής. Σχετικά ανέφερε:

«Ενδείκνυται η μεταφορά υδρογόνου με συμβατικά μέσα, όπως τα φορτηγά ή αγωγοί μικρών αποστάσεων, καθώς και η κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής, συμπίεσης και αποθήκευσης πλησίον της τελικής χρήσης.

Επιπλέον, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία, σε περιοχές που βρίσκονται ήδη στη διαδικασία της ενεργειακής μετάβασης, όπως η Δυτική Μακεδονία.

Αντίστοιχα, η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ελαφρά φορτηγά διανομής με τεχνολογίες συνδυασμού ηλεκτροκίνησης, θα συμβάλλει στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, όπως και σε βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αποκομιδή των απορριμμάτων».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει μια συνεργασία με το «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος», που έχει κατασκευάσει και το πρώτο πρατήριο υδρογόνου, ώστε να συμβάλλει με την εμπειρία του στην προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου για τις τεχνικές προδιαγραφές αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων.

Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Σκοπός αυτής της συνεργασίας, που αναμένεται να λάβει τη μορφή προγραμματικής σύμβασης, θα είναι η επιστημονική τεκμηρίωση για την έκδοση του νομικού πλαισίου, το οποίο θα διέπει τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων υδρογόνου.

Αυτό περιλαμβάνει και τη δευτερογενή  νομοθεσία, τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα και Δράσεις με συναφές αντικείμενο, αλλά και την αξιολόγηση των προτάσεων από άλλους εμπλεκόμενους Φορείς.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει τη σύσταση μιας ομάδας εργασίας η οποία θα συνεργαστεί και με τους φορείς της αγοράς προκειμένου να λάβουμε υπόψη μας όσο το δυνατόν περισσότερες παραμέτρους, ώστε να καταστεί εφικτή η ανάπτυξη της χρήσης του υδρογόνου στις μεταφορές, όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες».

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σε αυτή την ευρωπαϊκή προσπάθεια, η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική ηγεσία του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζονται ήδη για να εξασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!