Γ.Δ.
1064.43 +2,20%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+2,04%
3.75
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
+0,72%
14
TITC
+1,51%
14.78
ΑΑΑΚ
+4,81%
10.9
ΑΑΑΠ
+2,52%
6.1
ΑΒΑΞ
+1,93%
0.953
ΑΒΕ
+3,97%
0.576
ΑΔΜΗΕ
+1,87%
1.96
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-8,47%
0.54
ΑΛΜΥ
+1,04%
2.42
ΑΛΦΑ
+4,19%
1.294
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΝΕΚ
+0,88%
0.23
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+0,76%
0.266
ΑΡΑΙΓ
+0,29%
6.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.23
ΑΣΤΑΚ
+3,18%
7.78
ΑΤΕΚ
+8,48%
0.358
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.98
ΑΤΤ
+21,76%
0.235
ΑΤΤΙΚΑ
-1,70%
2.31
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.19
ΒΙΟ
+4,39%
4.635
ΒΙΟΚΑ
+1,83%
1.67
ΒΙΟΣΚ
+1,41%
0.649
ΒΙΟΤ
+12,59%
0.304
ΒΙΣ
+20,00%
0.21
ΒΟΣΥΣ
-0,91%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,99%
12.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.14
ΔΕΗ
+1,54%
7.595
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+4,63%
0.814
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,99%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+4,25%
0.834
ΕΕΕ
+2,20%
22.26
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.62
ΕΛΒΕ
-3,76%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,72%
0.421
ΕΛΙΝ
+4,27%
2.2
ΕΛΛ
+1,44%
17.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,57%
2.19
ΕΛΠΕ
+1,31%
7.76
ΕΛΣΤΡ
+1,22%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.25
ΕΛΧΑ
+2,67%
1.77
ΕΝΤΕΡ
+1,99%
4.1
ΕΠΙΛΚ
+13,85%
0.148
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6.92
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
0.648
ΕΤΕ
+4,21%
4.658
ΕΥΑΠΣ
+1,13%
3.58
ΕΥΔΑΠ
+0,83%
7.31
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.3495
ΕΧΑΕ
+0,77%
3.95
ΙΑΤΡ
+0,91%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+3,09%
0.634
ΙΛΥΔΑ
+5,43%
1.36
ΙΝΚΑΤ
+2,13%
1.728
ΙΝΛΙΦ
+0,52%
3.84
ΙΝΛΟΤ
+2,33%
0.66
ΙΝΤΕΚ
+1,34%
3.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+1,40%
1.085
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.05
ΚΑΜΠ
0,00%
2.47
ΚΑΡΕΛ
-0,63%
314
ΚΕΚΡ
+4,25%
1.326
ΚΕΠΕΝ
+1,82%
2.24
ΚΛΜ
-0,21%
0.952
ΚΟΡΔΕ
+2,66%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.5
ΚΟΥΕΣ
+1,77%
5.18
ΚΡΕΚΑ
+19,27%
0.26
ΚΡΙ
+1,31%
6.18
ΚΤΗΛΑ
-1,78%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+0,83%
1.22
ΛΑΒΙ
+2,05%
0.449
ΛΑΜΔΑ
+0,88%
6.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+2,90%
1.065
ΛΕΒΚ
0,00%
0.252
ΛΕΒΠ
+8,97%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+0,39%
2.57
ΛΥΚ
+0,79%
2.56
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
+3,79%
2.74
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.7
ΜΕΡΚΟ
-1,70%
46.2
ΜΙΓ
+29,91%
0.1668
ΜΙΝ
0,00%
0.462
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,44%
22.7
ΜΟΝΤΑ
+1,74%
0.7
ΜΟΤΟ
+7,21%
2.38
ΜΟΥΖΚ
-0,26%
0.762
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
17.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.995
ΜΠΤΚ
+7,97%
0.745
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
24.5
ΝΑΚΑΣ
-1,57%
2.5
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
+11,20%
0.268
ΞΥΛΠ
+15,57%
0.282
ΟΛΘ
+0,84%
23.9
ΟΛΠ
+1,60%
17.8
ΟΛΥΜΠ
+1,40%
2.18
ΟΠΑΠ
+0,55%
14.5
ΟΤΕ
+4,46%
15.46
ΟΤΟΕΛ
+1,12%
10.82
ΠΑΙΡ
-3,00%
0.97
ΠΑΠ
-2,42%
2.42
ΠΕΙΡ
+4,18%
2.083
ΠΕΤΡΟ
-0,32%
6.14
ΠΛΑΘ
+2,28%
4.49
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+1,96%
15.6
ΠΡΔ
+0,93%
0.54
ΠΡΕΜΙΑ
+4,05%
1.285
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,14%
3.095
ΡΕΒΟΙΛ
+5,45%
1.355
ΣΑΡ
+0,78%
7.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.37
ΣΑΤΟΚ
+19,35%
0.037
ΣΕΝΤΡ
+8,00%
0.324
ΣΙΔΜΑ
+2,03%
2.51
ΣΠΕΙΣ
-1,80%
6.54
ΣΠΙ
+9,51%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,72%
19.48
ΤΖΚΑ
+1,53%
1.985
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,78%
1.05
ΥΑΛΚΟ
+18,64%
0.28
ΦΙΕΡ
+3,81%
0.436
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+10,61%
0.146
ΦΡΛΚ
+1,78%
3.725
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+1,83%
0.555
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΕΥ: Ποιες χώρες βρίσκονται σε ετοιμότητα για τα ηλεκτρικά οχήματα

Η Κίνα παραμένει στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά την πρόοδο προς έναν μελλοντικό κόσμο ηλεκτρικών οχημάτων (ΗΟ), σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας της ΕΥ, Electric Vehicle Country Readiness Index. Η έρευνα εξετάζει την ετοιμότητα των 14 κορυφαίων αγορών οχημάτων για την άφιξη ηλεκτρικών οχημάτων, με βάση την προσφορά, τη ζήτηση και το κανονιστικό πλαίσιο. Η Νορβηγία, νεοεισελθούσα στην έρευνα, βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά την Κίνα, λόγω της αλματώδους αύξησης της ζήτησης και του ισχυρού κανονιστικού της πλαισίου. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Σουηδία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η πρωτιά της Κίνας εξακολουθεί να αποδίδεται, σε μεγάλο βαθμό, στην παραγωγή μπαταριών και στον έλεγχο της αλυσίδας εφοδιασμού, καθώς στη χώρα λειτουργούν 122 από τα 200 μεγαλύτερα εργοστάσια λιθίου παγκοσμίως. Χάρη στην ταχέως αυξανόμενη ζήτηση (51% των Κινέζων καταναλωτών που ρωτήθηκαν εκτιμούν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό) και το ευρύ δίκτυο υποδομών φόρτισης (μέχρι το 2021 η Κίνα είχε αναπτύξει το 41% όλων των ταχυφορτιστών DC), η Κίνα εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά ΗΟ παγκοσμίως σε απόλυτα μεγέθη. Αυτό συμβαίνει παρά το συνολικό έλλειμμα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα.

Η Νορβηγία, η οποία εμφανίζεται για πρώτη φορά στην έρευνα, είναι εδώ και πολύ καιρό πρωτοπόρος σε ό,τι αφορά τη διείσδυση ΗΟ. Αυτό οφείλεται στο ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο με τη μορφή φορολογικών κινήτρων, καθώς και στην εισαγωγή λωρίδων ηλεκτρικών οχημάτων και χώρων στάθμευσης, με αποτέλεσμα τα ΗΟ να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων το 2021. Το ισχυρό ενεργειακό οικοσύστημα της Σουηδίας, μαζί με την υψηλή ζήτηση από τους καταναλωτές (πάνω από 40% το 2021, σύμφωνα με την ανάλυση της EY) και την ισχυρή κατασκευαστική παρουσία (41% όλων των αυτοκινήτων που παράγονται στη Σουηδία αναμένεται να είναι ηλεκτρικά μοντέλα μεταξύ 2022-26), τοποθετούν τη χώρα μπροστά από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, τόσο η Γερμανία όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν μια αναμφισβήτητα ισχυρή βάση κατασκευαστών αυθεντικού εξοπλισμού (OEM), τοπικής παραγωγής μπαταριών, καθώς και επικείμενων παρουσιάσεων νέων ΗΟ, που δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό τους από την έκθεση ως «Leaders».

Το ρυθμιστικό πλαίσιο αποτελεί το «κλειδί»

Τέσσερις από τις πέντε κορυφαίες χώρες στην έρευνα της ΕΥ, Electric Vehicle Country Readiness Index, βρίσκονται, επίσης, στις πέντε πρώτες χώρες του πυλώνα που αφορά το ρυθμιστικό πλαίσιο (Κίνα, Νορβηγία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία). Είναι σαφές, συνεπώς, ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της συνολικής επιτυχίας και της ύπαρξης ενός ισχυρού ρυθμιστικού πλαισίου.

Παραμένουν χαμηλές οι επιδόσεις των ΗΠΑ 

Παρά την ισχυρή παρουσία κατασκευαστών αυθεντικού εξοπλισμού και την έντονη υποστήριξη από την κυβέρνηση του προέδρου Μπάιντεν, οι ΗΠΑ παραμένουν στην έβδομη θέση συνολικά, θέση που κατείχαν και πέρυσι. Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, αυτό οφείλεται κυρίως στη χαμηλή ζήτηση. Λιγότερο από το 4% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ είναι ΗΟ και, όπως δείχνει η έρευνα της EY, μόλις το 29% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θέλει να αγοράσει ένα ΗΟ ως το επόμενο αυτοκίνητό του, το χαμηλότερο απ’ όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επενδύει περίπου 10 δισ. δολάρια στην εφοδιαστική αλυσίδα μπαταριών για ΗΟ, αλλά και σε υποδομές φόρτισης, ενώ ο βιομηχανικός κλάδος εισέρχεται δυναμικά στην παραγωγή ΗΟ, καθώς υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 θα έχει ξεκινήσει η λειτουργία 13 εργοστασίων μπαταριών.

Περιθώρια βελτίωσης 

Παρά το γεγονός ότι στην Ιταλία καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που επιθυμούν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (73%), η χώρα υστερεί έναντι των Ευρωπαίων γειτόνων της και βρίσκεται στη 12η θέση. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη υποδομών και σε ένα ενεργειακό οικοσύστημα που χρειάζεται βελτίωση.

Ο Καναδάς ακολουθεί στη 13η θέση, παρά το ισχυρό ενεργειακό οικοσύστημα και τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών στη χώρα. Καταγράφει, επίσης, χαμηλή ζήτηση, εν μέρει, λόγω του υψηλού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.

Στη 14η θέση, η Ινδία αντιμετωπίζει παρόμοια ζητήματα, καθώς οι υποδομές φόρτισης και η οικονομική προσιτότητα αναδεικνύονται ως σημαντικά εμπόδια στην πρόοδο. Ωστόσο, γίνονται προσπάθειες για το ρυθμιστικό πλαίσιο, με προγράμματα που συνδέονται με την παραγωγή και επιδιώκουν να δώσουν κίνητρα για την κατασκευή μπαταριών 50 GWh.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Γιάννης Πιέρρος, εταίρος στην EY Ελλάδος και επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Σύμφωνα με τη φετινή έκδοση της έρευνας της ΕΥ, Mobility Consumer Index, ένας στους δύο καταναλωτές επιθυμεί το επόμενο αυτοκίνητό του να είναι ηλεκτρικό. Συνεπώς, η ζήτηση υπάρχει. Αυτό που χρειάζεται πλέον για να επιταχυνθούν η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων και η δραστική μείωση των εκπομπών άνθρακα, είναι η κινητοποίηση των κατασκευαστών εξοπλισμού και η ταχεία ανάπτυξη ενός εκτενούς δικτύου φορτιστών. Κυρίως, όμως, απαιτείται η δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που θα παρέχει ισχυρά κίνητρα, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους κατασκευαστές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!