Γ.Δ.
1059.95 +0,98%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+0,39%
3.905
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,42%
11.95
TITC
+0,14%
14.52
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10
ΑΒΑΞ
+1,76%
0.81
ΑΒΕ
0,00%
0.53
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
1.768
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
+1,58%
2.245
ΑΛΦΑ
+0,34%
1.1645
ΑΝΔΡΟ
+1,56%
6.5
ΑΝΕΚ
0,00%
0.234
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
+0,28%
7.09
ΑΣΚΟ
-4,21%
2.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
5.25
ΑΤΤ
+9,86%
12.92
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,93%
4.35
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.617
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.166
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,89%
11.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+0,63%
8.04
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.782
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.319
ΕΒΡΟΦ
-2,63%
0.74
ΕΕΕ
+1,40%
24.66
ΕΚΤΕΡ
+1,40%
1.45
ΕΛΒΕ
0,00%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.417
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
0,00%
16.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,10%
1.962
ΕΛΠΕ
-1,31%
7.56
ΕΛΣΤΡ
+3,05%
2.7
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
2.33
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.604
ΕΝΤΕΡ
+0,26%
3.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.134
ΕΠΣΙΛ
0,00%
7.28
ΕΣΥΜΒ
-0,65%
0.614
ΕΤΕ
-0,43%
4.62
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.295
ΕΧΑΕ
+1,44%
4.22
ΙΑΤΡ
0,00%
1.535
ΙΚΤΙΝ
+1,37%
0.59
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.14
ΙΝΚΑΤ
-0,38%
1.59
ΙΝΛΙΦ
+0,55%
3.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+0,52%
3.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.025
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.766
ΚΑΜΠ
0,00%
2.43
ΚΑΡΕΛ
0,00%
312
ΚΕΚΡ
0,00%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+0,42%
0.95
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.554
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.542
ΚΟΥΕΣ
0,00%
4.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
6.34
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.08
ΛΑΒΙ
+2,99%
0.413
ΛΑΜΔΑ
+1,38%
5.885
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.984
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.56
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
0,00%
3.12
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.51
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,54%
22.22
ΜΟΝΤΑ
-5,29%
0.68
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.664
ΜΠΕΛΑ
+0,20%
19.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+0,80%
25.14
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
0.98
ΞΥΛΚ
0,00%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
0,00%
24.6
ΟΛΠ
+0,64%
18.92
ΟΛΥΜΠ
+2,40%
2.13
ΟΠΑΠ
-0,20%
14.87
ΟΤΕ
+0,45%
13.52
ΟΤΟΕΛ
+1,50%
12.18
ΠΑΙΡ
0,00%
0.95
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,59%
2.032
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.52
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.995
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.488
ΠΡΕΜΙΑ
+2,73%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
0,00%
2.78
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.28
ΣΑΡ
+0,59%
6.79
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.296
ΣΙΔΜΑ
+1,30%
2.33
ΣΠΕΙΣ
-2,86%
6.12
ΣΠΙ
+0,66%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.22
ΤΕΝΕΡΓ
-0,69%
18.74
ΤΖΚΑ
0,00%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.212
ΦΙΕΡ
0,00%
0.413
ΦΛΕΞΟ
+4,65%
9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.07
ΦΡΛΚ
+2,48%
3.515
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.535
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ενέργεια: Μεγαλώνει ο ελληνικός διάδρομος φυσικού αερίου

Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας ως ενεργειακού διαδρόμου, καθώς ξεκινά η διαδικασία δέσμευσης πρόσθετης χωρητικότητας στον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, ενώ μέσα στο φετινό εξάμηνο αναμένεται να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση (FID) για τον αγωγό Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας και ταυτόχρονα εξετάζεται ο διπλασιασμός χωρητικότητας του ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB.

Μέχρι το 2027 μπορεί να έχει διπλασιαστεί, από τα 10 δισ. στα 20 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) η χωρητικότητα του ΤΑΡ, όπως ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα η διοίκηση της εταιρείας διαχείρισης. Ο αγωγός, που μέσω της Βόρειας Ελλάδας και της Αλβανίας μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, θα αναβαθμιστεί σταδιακά και ήδη ξεκίνησε η διαδικασία δέσμευσης πρόσθετων ποσοτήτων 1,2 δισ. κυβικών μέτρων από τους ενδιαφερόμενους. Ένας δεύτερος γύρος δέσμευσης χωρητικότητας αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στη φετινή χρονιά.

Η διοίκηση της εταιρείας επαναλαμβάνει στην πρόσφατη ανακοίνωση πως παραμένει «πιστή στον ρόλο που έχει αναλάβει στο πλαίσιο του σχεδίου RePowerEU και του μνημονίου μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αζερμπαϊτζάν», με στόχο τον διπλασιασμό χωρητικότητας μέχρι το 2027. Μέτοχοι του ΤΑΡ είναι η BP (20%), η Socar (20%), η Snam (20%), η Fluxys  (19%), η Enagas (16%) και η Axpo (5%). Ο μήκους 878 χιλιομέτρων αγωγός συνδέεται με τον αγωγό TANAP στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Θέμα ημερών είναι οι ανακοινώσεις για το θετικό market test που πραγματοποίησε ο ΔΕΣΦΑ για τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας, ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται η τελική επενδυτική απόφαση (FID) για το ελληνικό τμήμα του έργου. Ο αγωγός θα έχει μήκος 125 χιλιομέτρων, τα 57 από τα οποία θα βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας και τα υπόλοιπα 68 στο έδαφος της γειτονικής χώρας. Ο σχεδιασμός προβλέπει αρχική δυναμικότητα 1,5 bcm ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα τρία bcm, αλλά και κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να μεταφέρει και υδρογόνο. Το συνολικό κόστος του έργου έχει υπολογιστεί κοντά στα 130 εκατ. ευρώ, με το κόστος του ελληνικού τμήματος στα 67 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται πως ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία το 2024.

Με τον νέο αγωγό η Ελλάδα θα καταστεί πύλη εισαγωγής φυσικού αερίου (και ειδικά υγροποιημένου φυσικού αερίου –  LNG) για τη Βόρεια Μακεδονία, ενώ ήδη διαδραματίζει τον ίδιο ρόλο για τη Βουλγαρία. Ειδικά στη διάρκεια του 2022, μετά και το κλείσιμο της στρόφιγγας του ρωσικού αερίου προς τη Σόφια, ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας αποτέλεσε βασική πύλη εισόδου LNG για τη βουλγαρική αγορά. Η κατασκευή των νέων πλωτών τερματικών σταθμών σε Αλεξανδρούπολη (προωθούνται από την Gastrade), Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας (από τη Διώρυγα Gas του ομίλου Motor Oil) κ.λπ. θα ενισχύσει περαιτέρω τον ρόλο της χώρας μας ως πύλης LNG για τη Νοτιοανατολική και την Κεντρική Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται ήδη η αύξηση της χωρητικότητας του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία και προσφέρει πρόσβαση και σε αγορές όπως η Σερβία και η Ρουμανία. Ο IGB συνδέει τη Βουλγαρία και τις άλλες αγορές με τον ΤΑΡ που μεταφέρει το αζέρικο αέριο και συνεπώς προσφέρει εναλλακτική λύση στο ρωσικό φυσικό αέριο. Ο IGB ξεκίνησε τη λειτουργία του με ετήσια δυναμικότητα τριών δισ. κυβικών μέτρων, που μπορεί, όμως, να αυξηθεί στα πέντε δισ. κυβικά μέτρα μέσω σταθμού συμπίεσης. Είναι μήκους 182 χιλιομέτρων και συνδέει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα της Βουλγαρίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!