Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Η κινεζική επέλαση στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών ΙΧ

Η Κίνα γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Έχοντας σχεδόν κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά, το βλέμμα της πάει λίγο πιο μακριά και επιθυμεί να λάβει τη μερίδα του λέοντος στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η κινεζική αγορά είναι κορεσμένη και ένας μαζικός πόλεμος τιμών έχει πλήξει τα περιθώρια κέρδους. Αυτό, σε συνδυασμό με τη συνεχή επιθυμία για ανάπτυξη, ωθεί πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στο εξωτερικό. Τουναντίον, η Ευρώπη παρουσιάζει ισχυρή αύξηση πωλήσεων EY, παρέχει σαφή χρονοδιαγράμματα για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, επιδοτήσεις για τους καταναλωτές και συγκριτικά χαμηλούς εισαγωγικούς δασμούς.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν μέχρι στιγμής αποκτήσει ερείσματα στην ήπειρο αγοράζοντας καθιερωμένες τοπικές μάρκες, όπως η Volvo από τη Σουηδία, η οποία αγοράστηκε από την Geely με έδρα τη Zhejiang, και η MG από το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία τώρα ανήκει στη SAIC με έδρα τη Σαγκάη. Ωστόσο, η παρουσία των κινεζικών εγχώριων εμπορικών σημάτων είναι ακόμη ελάχιστη, αποτελώντας το 2% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με το Semafor, για δεκαετίες η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βασιζόταν στην ξένη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη οχημάτων που κινούνταν με κινητήρες εσωτερικής καύσης -μια τεχνολογία που κυριαρχούνταν από τους Αμερικανούς, τους Γερμανούς και τους Ιάπωνες. Όμως η ταχεία άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων άνοιξε μια νέα ευκαιρία, την οποία οι Κινέζοι εκμεταλλεύτηκαν.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτουν τώρα ένα μεγάλο πλεονέκτημα τιμής έναντι των δυτικών ανταγωνιστών τους, επειδή αναπτύσσουν και παράγουν βασικά εξαρτήματα, όπως οι μπαταρίες, στην πατρίδα τους. Ενδεικτικά, οι κινεζικές εταιρείες κατάφεραν να κατασκευάσουν μπαταρίες καλής ποιότητας σε μεγάλες ποσότητες και με χαμηλό κόστος. Επί της ουσίας, είναι εμπορικά μη βιώσιμο να αποφευχθεί η χρήση κινεζικών μπαταριών και θα χρειαστεί πολύς χρόνος για άλλες εταιρείες κατασκευής μπαταριών να ανταγωνιστούν το μέγεθος και την απόδοση του γίγαντα μπαταριών CATL, του μεγαλύτερου κατασκευαστή μπαταριών λιθίου στον κόσμο. Παράλληλα, όπως είχε σημειώσει το περιοδικό ΜΙΤ Technology Review, ο έλεγχος της Κίνας στα σπάνια υλικά που χρειάζονται οι κυψέλες μπαταριών και οι προηγμένες τεχνολογίες κατασκευής μπαταριών είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Τόσο σημαντικός, που οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορέσουν να μεταβούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς να χρησιμοποιήσουν κινεζικές μπαταρίες.

Οι ισχυρές εσωτερικές αλυσίδες εφοδιασμού τούς επιτρέπουν να αναπτύσσουν ενεργά προηγμένες τεχνολογίες, σημείωσε ο Andy Zhou, επικεφαλής της ομάδας της Deloitte China για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, πάνω από 10 κινεζικές εταιρείες ετοιμάζονται να ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, με την τεχνογνωσία των Κινέζων να έχει ενισχυθεί σημαντικά.

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η κινεζική BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά. Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον. Με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας, δεν χωρά αμφισβήτηση για την ασφάλεια που προσφέρουν.

Τι γίνεται με τις ΗΠΑ

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν την Ευρώπη ψηλότερα στη λίστα προτεραιότητάς τους από τις Ηνωμένες Πολιτείες για δύο λόγους. Πρώτον, η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο επιβάλλουν εισφορές 10% στα κινεζικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο αμερικανικός συντελεστής, που επιβλήθηκε από τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατά τη διάρκεια του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ – Κίνας, είναι 27,5%.

Δεύτερον, η επιδείνωση των γεωπολιτικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού -που έχει πολυδιαφημιστεί για την προσφορά επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων καθαρών τεχνολογιών- θέτει απαιτήσεις τοπικής παραγωγής για τις εταιρείες που θα λάβουν οικονομική στήριξη, καθιστώντας δύσκολο να ανταγωνιστούν οποιαδήποτε αυτοκίνητα ξένης κατασκευής, πόσω μάλλον κινεζικά.

Ναι στην Ευρώπη, αλλά…

Η Ευρώπη μπορεί να είναι μια ελκυστική αγορά, αλλά αυτό δεν είναι πανάκεια. Δεν σημαίνει ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κυριαρχήσουν σε αυτήν εν μιά νυκτί. Κινέζοι εμπειρογνώμονες δήλωσαν στο Semafor ότι θα μπορούσε να πάρει χρόνο στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για να εδραιώσουν την αναγνωρισιμότητα της μάρκας στην Ευρώπη: «Η BYD είναι η κινεζική μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά έχει μόνο το 0,3% του μεριδίου αγοράς», σημείωσε ο Jiang της KPMG.

Η ίδια η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να «βάλει φρένο» στα σχέδια της χώρας και να αποτρέψει την κυριαρχία των κινεζικών EVs. Ο Τιερί Μπρετόν, ο Ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για την εσωτερική αγορά του μπλοκ, δήλωσε στο Politico ότι είναι «πολύ υπέρ της έναρξης έρευνας για το ντάμπινγκ στα [κινεζικά] ηλεκτρικά αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατόν».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!