Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

ΔΕΣΦΑ: Πώς προχωράει το σχέδιο για το LNG σε περιφερειακές πόλεις και πλοία

Ένα βήμα πιο κοντά έρχεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) σε βιομηχανικές και αστικές περιοχές που δεν υπάρχουν σήμερα δίκτυα φυσικού αερίου μετά το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας. Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο ώστε να προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα σε τρεις λιμενικές εγκαταστάσεις (Κρόνος Ελευσίνας, Πέραμα Μεγαρίδος και Αλμύρα Μεγάρων) που θα λειτουργήσουν ως πορθμεία για τη μεταφορά ειδικών βυτιοφόρων μεταφοράς LNG στη νήσο Ρεβυθούσα. Ο ΔΕΣΦΑ υλοποιεί αυτή την περίοδο στη Ρεβυθούσα έργο (προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ), που θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου, για την κατασκευή σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου. Μέχρι τότε εκτιμάται πως θα έχουν προχωρήσει και τα έργα στα τρία πορθμεία.

Τα φορτηγά θα χρησιμοποιούν τα πορθμεία και τα πλοία προκειμένου να φτάσουν μέχρι τη Ρεβυθούσα, να φορτώσουν τις ειδικές δεξαμενές και να επιστρέψουν στην Ελευσίνα. Τα πορθμεία θα λειτουργούν επί 24ωρου βάσεως και είναι τρία τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και για να μην επιβαρύνεται σημαντικά μια και μόνο περιοχή. Ο ΔΕΣΦΑ θα αναλάβει να καλύψει το κόστος των έργων που χρειάζονται για την αναβάθμιση των τριών πορθμείων καθώς και για την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών.

Σύνθετο εγχείρημα η μεταφορά LNG

Η τροφοδοσία περιοχών με υγροποιημένο φυσικό αέριο που θα μεταφέρεται οδικώς με τα ειδικά βυτιοφόρα αποτελεί εξαιρετικά σύνθετο εγχείρημα αφού απαιτείται υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας και ασφάλειας.

Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση του Μαρ. Τσάκα στη Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) έχει ανακοινώσει πως μέσα στη φετινή χρονιά θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την ανάπτυξη των δικτύων φυσικού αερίου σε Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο για τις οποίες έχει προκριθεί η λύση του LNG μέσω βυτιοφόρων μέχρι να κατασκευαστεί ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ από την Μεγαλόπολη προς την Πάτρα. Με την ολοκλήρωση των έργων στη Ρεβυθούσα και στο λιμάνι της Ελευσίνας, το αέριο θα μεταφέρεται σε δεξαμενές που θα κατασκευαστούν στις τρεις πόλεις ώστε στη συνέχεια να τροφοδοτείται το δίκτυο.

«Στην  Πάτρα πήγαμε με πιο ήπιες λύσεις, αντί για τις μεγάλες δεξαμενές στο λιμάνι για τις οποίες υπήρχαν αντιδράσεις. Εμείς κοιτάζουμε να πάμε μέσω της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) ώστε να τροφοδοτηθούν οι βιομηχανίες και ταυτόχρονα τα νοικοκυριά, το πανεπιστήμιο, τα νοσοκομεία και οι επιχειρήσεις της Πάτρας» είχε δηλώσει πρόσφατα ο κ. Τσάκας. Στη συνέχεια προωθείται η δημοπράτηση της Ηπείρου (Ιωάννινα, Αρτα και Πρέβεζα) με LNG μέχρι να προχωρήσει το σχέδιο σύνδεσης του ΤΑΡ με τα Ιωάννινα.

Η διοίκηση της ΔΕΔΑ είχε ανακοινώσει στα τέλη του προηγούμενου χρόνου πως το σχέδιο για τροφοδοσία με υγροποιημένο φυσικό αέριο από τη Ρεβυθούσα πόλεων της περιφέρειας, με πρώτη την Πάτρα, θα προχωρήσει σε συνεργασία με την ιταλική εταιρία Technoimpianti, αλλά και τον ΔΕΣΦΑ.

Τα έργα στη Ρεβυθούσα

Ο Σταθμός Φόρτωσης Βυτιοφόρων LNG (Truck loading station) που κατασκευάζεται στη Ρεβυθούσα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο και θα αποτελέσει την πρώτη Εγκατάσταση Μικρής κλίμακας LNG στην Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου από καταναλωτές και χρήστες περιοχών όπου δεν έχει αναπτυχθεί το δίκτυο μεταφοράς, καθώς και ως καύσιμο στη ναυτιλία.

Παράλληλα, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας LNG μικρής κλίμακας στη χώρα μας, ο ΔΕΣΦΑ, όπως τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, «έλαβε πρόσφατα και την Τελική Επενδυτική Απόφαση για την κατασκευή της νέας προβλήτας Μικρής Κλίμακας LNG στη Ρεβυθούσα, με προϋπολογισμό €20,4 εκατ. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 όταν και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, η προβλήτα θα εξυπηρετεί τη λειτουργία φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG μικρού μεγέθους (1.000 κυβικά μέτρα ως 20.000 κυβικά μέτρα)».

Έτσι ανοίγει ο δρόμος «για το LNG bunkering στην Ελλάδα και θα υπάρχει η δυνατότητα να ανεφοδιάζονται πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και πιθανώς σε άλλα λιμάνια, να τροφοδοτούνται δορυφορικοί σταθμοί αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας, όπως η Πάτρα, καθώς και στα νησιά μέσω συστημάτων εικονικών αγωγών, ενισχύοντας τις προσπάθειες που γίνονται μέσα από το συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα Poseidon Med II».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!