Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Εμφύλιος για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλία

Η Ελλάδα, που διεκδικεί εδώ και χρόνια ρόλο ως «κόμβος» στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, δεν διαθέτει κανένα εμπορευματικό κέντρο και ούτε και σοβαρές συνδέσεις των περισσότερων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τώρα, η κυβέρνηση και το Υπετραμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) προωθούν την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις υποδομές logistics, με τη συνεργασία και του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Πρόεδρος του τελευταίου είναι ο κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος που τοποθετήθηκε πρόσφατα και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω του ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics εκτιμάται πως θα αντιμετωπιστεί και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει στην Θεσσαλία για το που θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο της περιοχής, στο Συκούριο Λάρισας ή στο Βελεστίνο Μαγνησίας. Μέχρι να καταρτιστεί το σχέδιο εκτιμάται πως θα έχει κλείσει και η πολυετής πληγή με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το τελευταίο έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση μπλόκαρε την επένδυση. Η σημερινή κυβέρνηση και ο ανάδοχος (η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair) προχώρησαν σε αλλαγές και τώρα αναμένεται η τελική έγκριση της Κομισιόν μέχρι τα τέλη του χρόνου, αν δεν υπάρξουν νέες απαιτήσεις των Βρυξελλών.

Με το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάζει διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, προ μηνών υπήρξε μια δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη που αποτέλεσε αφορμή για να ξεκινήσει πόλεμος στην Θεσσαλία. Ο κ. Κεφαλογιάννης προανήγγειλε πως η ΓΑΙΑΟΣΕ (που ελέγχεται από το Υπερταμείο) θα προχωρήσει σε μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνήσει τη δημιουργία, μέσω σύμβασης παραχώρησης, ενός εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα. Η επένδυση σχεδιάζεται σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία γειτνιάζει με την έκταση των 400 στρεμμάτων της πρώην μονάδας της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) που έχει κλείσει εδώ και 15 χρόνια.

Τα επιχειρήματα όσων στηρίζουν την επιλογή της Λάρισας επικεντρώνονται στη γειτνίαση της έκτασης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, τη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Λάρισας, την εγγύτητα με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το γεγονός πως η έκταση είναι «καθαρή», χωρίς ιδιοκτησιακά ζητήματα.

Παράγοντες της Μαγνησίας έχουν σηκώσει τους τόνους κατά του συγκεκριμένου σχεδίου υποστηρίζοντας πως το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας (του 2003) προτείνουν ως χώρο για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου την περιοχή του Βελεστίνου. Συγκεκριμένα πρόκειται για έκταση 7.500 στρεμμάτων που ανήκει στο δήμο Ρήγα Φεραίου. Προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Θαν. Ψαθάς δήλωσε πως «υπογράψαμε με τον δήμο συμφωνία για να διενεργήσουμε μια μελέτη σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση 7.500 στρεμμάτων. Πρόκειται, επίσης, για ένα πρότζεκτ με προοπτική, αφού και οι δύο ΒΙ.ΠΕ. του γειτονικού Βόλου έχουν εξαντληθεί και υπάρχει ζήτηση».

Αλλά και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής σε πρόσφατα συνέντευξή του υποστήριξε πως ο δήμος «έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί». Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως «υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου».

Το υπουργείο, είπε ο Κ. Καραμανλής, «σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά».

Στο υπουργείο Υποδομών και στην ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζονται, πάντως, να προκηρύξουν τους διαγωνισμούς για τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!