Ολοκληρώθηκε η Πατρών–Πύργου: Τέλος σε δεκαετίες ταλαιπωρίας για τη Δυτική Ελλάδα

Παραδόθηκαν τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα από το Μιντιλόγλι έως τα Καμίνια από την ΑΒΑΞ. Το έργο αποτελείται συνολικά από 277 χιλιόμετρα

Ολοκληρώθηκε η Πατρών–Πύργου © ΔΤ

Με την παράδοση των τελευταίων δέκα χιλιομέτρων από το Μιντιλόγλι έως τα Καμίνια από την ΑΒΑΞ, ολοκληρώθηκε σήμερα και επίσημα ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, σε μια τελετή που πραγματοποιήθηκε παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η εξέλιξη αυτή κλείνει έναν μακροχρόνιο κύκλο σχεδιασμού και κατασκευής, δίνοντας στη Δυτική Ελλάδα έναν σύγχρονο, ασφαλή και πλήρως λειτουργικό οδικό άξονα. Με την πλήρη απόδοση του έργου, τα συνολικά 277 χιλιόμετρα της Ολυμπίας Οδού βρίσκονται πλέον σε κυκλοφορία, καθιστώντας την τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας.

Το νέο τμήμα Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και αποτελεί μία καίρια αναβάθμιση σε σχέση με την παλαιά Εθνική Οδό. Η σύγχρονη χάραξη, οι διαχωρισμένες κατευθύνσεις, οι ανισόπεδοι κόμβοι, οι γέφυρες, οι χώροι στάθμευσης και οι ενισχυμένες τεχνικές υποδομές προσφέρουν μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης. Το έργο συμπληρώνεται από αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, παράπλευρες και συνδετήριες οδούς, που συνεχίζουν να υλοποιούνται προκειμένου να διασφαλιστεί η ανθεκτικότητα και η εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.

Με τη λειτουργία του νέου δρόμου, ο χρόνος διαδρομής Πάτρα–Πύργος μειώνεται κατά 50%, αγγίζοντας πλέον τα 40 λεπτά, ενώ η απόσταση Αθήνα–Πύργος διανύεται σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Εκτός από την ταχύτερη σύνδεση, ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί και σημαντική τομή στην οδική ασφάλεια, καθώς ενσωματώνει τα πιο πρόσφατα τεχνικά πρότυπα, διαθέτει πραγματικό χρόνο διαχείρισης κυκλοφορίας και εξασφαλίζει συνεχή λειτουργία και οδική βοήθεια 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η νέα εποχή που εγκαινιάζεται στην εξυπηρέτηση των οδηγών. Η Πατρών–Πύργου αποτελεί τον πρώτο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής, προσφέροντας ταχύτερη, απλούστερη και πιο ομαλή εμπειρία διέλευσης. Η Ολυμπία Οδός προετοιμάζει ήδη την επόμενη γενιά τεχνολογικών εργαλείων, όπως η χιλιομετρική χρέωση, οι προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες και οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που εφαρμόζεται στο τμήμα Ελευσίνα – Πάτρα.

Τα πρώτα στοιχεία κυκλοφορίας επιβεβαιώνουν την αποδοχή του έργου από το κοινό. Στους πρώτους μήνες λειτουργίας καταγράφηκαν περισσότερες από 829.000 διελεύσεις, με την ημερήσια κυκλοφορία να φτάνει κατά μέσο όρο τις 6.800 διελεύσεις. Τα δεδομένα αυτά αναδεικνύουν τον στρατηγικό ρόλο του νέου αυτοκινητόδρομου για τη μετακίνηση, το εμπόριο και τη συνολική περιφερειακή ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.

Έτσι, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ολυμπία Οδός με τους τρεις εργολάβους (ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ) έφεραν εις πέρας μια κατασκευή ενός -στο μεγαλύτερο μέρος του- νέου δρόμου, εντάσσοντας τη Δυτική Αχαΐα και την Ηλεία στο δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της χώρας μας.

Η ολοκλήρωση και η παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου που συνδέει την Αθήνα με τον Πύργο αποτελεί «μέρα χαράς», όπως τόνισε ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Δήμας, υπογραμμίζοντας ότι μπαίνει οριστικό τέλος σε χρόνια ταλαιπωρίας. Όπως σημείωσε, πρόκειται για έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, κατασκευασμένο με υψηλές προδιαγραφές, που αναβαθμίζει ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών αλλά και των επισκεπτών της περιοχής. «Είμαστε περήφανοι που τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα και συνεχίζουμε για τα επόμενα. Τα έργα ανήκουν στο σύνολο της κοινωνίας», πρόσθεσε, ευχαριστώντας όλους όσοι εργάστηκαν για την υλοποίησή του.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι το έργο παραδίδεται «σε χρόνο ρεκόρ», επισημαίνοντας τον κρίσιμο ρόλο των παραχωρήσεων στη δυνατότητα υλοποίησης μεγάλων υποδομών με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Όπως είπε, το μοντέλο αυτό επιτρέπει την ισορροπία του κόστους ανάμεσα στον φορολογούμενο και τον χρήστη, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ολοκλήρωση των έργων χωρίς καθυστερήσεις. «Πετύχαμε ένα μεγάλο στοίχημα και τώρα περνάμε στο επόμενο: να κλείσει ο αυτοκινητόδρομος προς τον Μορέα», σημείωσε.