Ανθεκτικότητα παρουσιάζει η αγορά καφέ στην Ελλάδα, παρά τις ανατιμήσεις που επιβλήθηκαν σε όλα τα προϊόντα καφέ το τελευταίο διάστημα, οι οποίες υπολογίζεται ότι ανήλθαν μεσοσταθμικά στα επίπεδα του +20%. Παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς χρηματιστηριακές τιμές του καφέ, κατέγραψαν έντονα ανοδική διαδρομή, επηρεάζοντας κατ’ επέκταση και τα τελικά προϊόντα καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ, παρόλ’ αυτά η εγχώρια αγορά παρουσιάζει σταθερότητα με ήπια άνοδο στις ποσότητες που πουλήθηκαν μέσα από το κανάλι της οργανωμένης λιανικής. Τα στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το powergame.gr δείχνουν ότι στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2025, ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα καφέ ήταν αυξημένος κατά 1% σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2024. Γεγονός που συνέβη παρά το ότι η αγορά καφέ στα σούπερ μάρκετ κατέγραψε άνοδο του τζίρου κατά 12% στην ίδια περίοδο, γεγονός που έχει καθαρά πληθωριστικά χαρακτηριστικά και οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών στα προϊόντα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το powergame.gr, ο τζίρος για την περίοδο αναφοράς ανήλθε 282 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Η άνοδος σε όγκο είναι ηπιότερη, καθώς η κατανάλωση έφτασε τους 10.650 τόνους.
Οι τελευταίες ανατιμήσεις στον κλάδο καφέ στα σούπερ μάρκετ έγιναν τους μήνες Μάιο και Ιούνιο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν ολοκληρώσει τις αυξήσεις τιμών και ήδη κάποιες από αυτές προχωρούν σε προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις για να κρατήσουν τους καταναλωτές, λόγω του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί στον κλάδο. Παρά το γεγονός ότι η τιμή του καφέ Arabica, της μιας από τις δύο ποικιλίες με διείσδυση 70% στην παγκόσμια αγορά, τον τελευταίο ένα μήνα μειώθηκε κατά 7,66% και σε επίπεδο τριμήνου κατά 2,18%, η τιμή του τελικού προϊόντος στα σούπερ μάρκετ σημείωσε άνοδο μεσοσταθμικά περίπου 20% τον τελευταίο έναν χρόνο και δεν παρουσιάζει τάσεις διόρθωσης, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες καφέ που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ
Κυρίαρχη κατηγορία από πλευράς πωλήσεων είναι ο ελληνικός καφές. Τα διαθέσιμα στοιχεία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025, δείχνουν μία εικόνα ανά κατηγορία, η οποία σκιαγραφεί αρκετές μεταβολές. Ο ελληνικός καφές κινήθηκε με οριακή πτώση σε όγκο, στους 5.200 τόνους (-0,5%), παρότι η αξία του ενισχύθηκε στα 90 εκατ. ευρώ (+9%), εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στις ανατιμήσεις. Ο καφές φίλτρου σημείωσε άνοδο 2,5% σε όγκο, στους 1.450 τόνους, με την αξία του να αυξάνεται κατά 12% και να αγγίζει τα 28 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την κατηγορία.
Ο στιγμιαίος καφές παρουσίασε σταθεροποιητική πορεία στο επτάμηνο του 2025, με τον όγκο να διαμορφώνεται στους 2.250 τόνους (+1%) και την αξία στα 92 εκατ. ευρώ (+10%). Αντίθετα, ο εσπρέσο, συμπεριλαμβανομένων των καψουλών, συνεχίζει να αποτελεί την πιο δυναμική κατηγορία της αγοράς. Ο συνολικός όγκος του έφτασε τους 1.750 τόνους (+4%), ενώ η αξία του αυξήθηκε κατά 16%, στα 72 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση των καψουλών ως επιμέρους κατηγορία, με τον όγκο να ενισχύεται κατά 12% στους 880 τόνους και την αξία κατά 15%, η οποία άγγιξε τα 50 εκατ. ευρώ.
Στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ ο τζίρος της αγοράς καφέ στην Ελλάδα
Συνολικά, το σύνολο των κατηγοριών κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου διαμορφώνει όγκο 10.650 τόνων, αυξημένο κατά 1%, και αξία 282 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 12% σε σχέση με πέρυσι. Με βάση στοιχεία της αγοράς, ο συνολικός τζίρος της αγοράς καφέ στην Ελλάδα υπολογίζεται κοντά στα 4 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης τόσο της εντός σπιτιού, όσο και της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Από αυτά, εκτιμάται ότι περίπου 500 εκατ. ευρώ αφορούν στην κατανάλωση εντός σπιτιού, ενώ τα 3,5 δισ. ευρώ προέρχονται από την εκτός σπιτιού αγορά, η οποία παραμένει εξαιρετικά ισχυρή, αντανακλώντας την άρρηκτη σχέση των Ελλήνων με τον καφέ. Ο συνολικός όγκος κατανάλωσης στη χώρα εκτιμάται στους 40.000 τόνους, επιβεβαιώνοντας ότι ο καφές συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο ανθεκτικά και διαχρονικά προϊόντα της εγχώριας αγοράς.