Στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας από το βήμα της Βουλής. Αναλύοντας τα μέτρα ύψους 2,2 δισ. ευρώ, ο κ. Πιερρακάκης προανήγγειλε φοροελαφρύνσεις, αυξήσεις εισοδημάτων, αλλά και νέες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Μεταξύ των μέτρων βρίσκεται η επαναφορά του επιδόματος Χριστουγέννων για τους δημοσίους υπαλλήλους, ύψους 500 ευρώ, μετά από 15 χρόνια, όπως επίσης και η μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος έως και 30% μέσα στην επόμενη τριετία. Αναφερόμενος στην ενίσχυση των εισοδημάτων, για τις φορολογικές ελαφρύνσεις, την αύξηση των κοινωνικών ενισχύσεων και τη στήριξη των οικογενειών, δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει ότι η ακρίβεια και το στεγαστικό εξακολουθούν να πιέζουν ασφυκτικά τα νοικοκυριά.
«Μια οικονομία μπορεί να πηγαίνει καλύτερα και ταυτόχρονα οι πολίτες να αισθάνονται ότι η ζωή τους παραμένει δύσκολη. Αυτή την απόσταση οφείλουμε να γεφυρώσουμε», είπε και πρόσθεσε ότι «θεσπίζουμε ξανά, έπειτα από 15 χρόνια, επίδομα Χριστουγέννων ύψους 500 ευρώ». Ακόμη, επισήμανε ότι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα αποκατάστασης των εισοδημάτων των εκπαιδευτικών, των γιατρών, των νοσηλευτών, των πυροσβεστών και συνολικά των εργαζομένων στο Δημόσιο, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω ενίσχυσης, ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες.
Σχετικά με τα ενεργειακά, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανέφερε ότι από τα 2,2 δισ. ευρώ τα 400 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε παρεμβάσεις για την ενέργεια, με αξιοποίηση της ειδικής ρήτρας διαφυγής.
«Θέτουμε έναν συγκεκριμένο στόχο: να μειώσουμε τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι και 30% μέσα στην επόμενη τριετία», υπογράμμισε και εξήγησε ότι η κυβέρνηση επενδύει σε έργα που αποσκοπούν στη μεσοπρόθεσμη αποκλιμάκωση του ενεργειακού κόστους.
Ακόμη, έκανε γνωστό ότι στα τέλη Νοεμβρίου θα καταβληθούν οι οικονομικές ενισχύσεις σε 2,2 εκατ. νοικοκυριά και πολίτες από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που θα λάβουν την αυξημένη ετήσια ενίσχυση των 400 ευρώ. Οι δικαιούχοι θα είναι κατά 270.000 περισσότεροι σε σύγκριση με πέρυσι.
