Γ.Δ.
836.73 +0,23%
CENER
-0,37%
2.73
CNLCAP
0,00%
8.1
TITC
-0,18%
11.28
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,13%
0.752
ΑΒΕ
0,00%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-0,40%
1.99
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,82%
1.748
ΑΛΦΑ
+1,14%
0.8674
ΑΝΔΡΟ
+0,76%
6.6
ΑΝΕΚ
0,00%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
+2,37%
5.18
ΑΣΚΟ
+2,45%
2.09
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
0,00%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,91%
3.47
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.528
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
+8,91%
2.2
ΒΥΤΕ
+1,71%
2.97
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,21%
9.52
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-1,28%
5.38
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,53%
0.514
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
+1,61%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+9,14%
0.74
ΕΕΕ
+0,24%
21.15
ΕΚΤΕΡ
+1,05%
0.96
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,41%
0.431
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
+2,61%
15.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.72
ΕΛΠΕ
-1,22%
6.47
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,60%
1.91
ΕΛΧΑ
+1,87%
1.42
ΕΝΤΕΡ
+0,50%
4.02
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.137
ΕΠΣΙΛ
-1,08%
5.52
ΕΣΥΜΒ
+0,68%
0.588
ΕΤΕ
+2,58%
3.027
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.33
ΕΥΔΑΠ
-1,84%
7.45
ΕΥΠΙΚ
-1,30%
7.6
ΕΥΡΩΒ
+1,29%
0.9076
ΕΧΑΕ
+0,58%
3.44
ΙΑΤΡ
+1,61%
1.575
ΙΚΤΙΝ
+0,55%
0.544
ΙΛΥΔΑ
+2,90%
0.994
ΙΝΚΑΤ
-1,47%
2.015
ΙΝΛΙΦ
+1,95%
4.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.545
ΙΝΤΕΚ
-0,29%
3.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
+1,93%
1.376
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
+2,38%
258
ΚΕΚΡ
0,00%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.578
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,28%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,49%
0.411
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
4.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
0,00%
5.66
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
+0,17%
5.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.05
ΛΥΚ
+3,13%
1.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
-1,57%
2.5
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
3.06
ΜΕΡΚΟ
+3,77%
55
ΜΙΓ
+1,21%
0.025
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,11%
18.22
ΜΟΝΤΑ
+6,06%
0.7
ΜΟΤΟ
0,00%
1.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+0,34%
14.59
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,30%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,41%
14.59
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+1,26%
0.201
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
0,00%
24.6
ΟΛΠ
+0,64%
15.8
ΟΛΥΜΠ
-0,30%
1.67
ΟΠΑΠ
+0,86%
14.05
ΟΤΕ
+1,28%
16.58
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
8.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
+2,77%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,31%
1.0015
ΠΕΤΡΟ
+2,13%
5.76
ΠΛΑΘ
+0,14%
3.575
ΠΛΑΙΣ
+0,85%
3.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,76%
1.3
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,72%
3.425
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,45%
6.77
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.26
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.935
ΣΠΕΙΣ
+0,26%
7.72
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+0,83%
18.15
ΤΖΚΑ
0,00%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.52
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.1
ΦΡΛΚ
-0,47%
3.185
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ανάδοχοι σε επτά οδικά έργα ύψους 2 δισ. μέσα στο καλοκαίρι

Μετά το ράλι των τελευταίων εβδομάδων προκειμένου να προκηρυχθούν ή να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές σε επτά μεγάλα οδικά έργα, τα τρία από τα οποία προωθούνται με ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται για έναν ακόμα αγώνα ταχύτητας.

Επιδιώκουν να στηθούν εργοτάξια σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα συγκεκριμένα έργα εντός της φετινής, προεκλογικής, χρονιάς κάτι που σημαίνει πως μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των επτά οδικών έργων κινείται κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Οι προσφορές για τα τρία από αυτά – την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) – κατατίθενται στις 22 Φεβρουαρίου.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού περί τα 300 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ.

Για τα περισσότερα από τα τέσσερα έργα, που προωθούνται ως παραδοσιακά δημόσια έργα, υπάρχει η ελπίδα πως αν δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορεί να έχει τελειώσει η διαδικασία επιλογής αναδόχου μέσα στο καλοκαίρι, ακόμα και εντός του εξαμήνου.

Έτσι μπορούν να στηθούν εργοτάξια μέσα στο φθινόπωρο, σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών.

Σε όσους θεωρούν αισιόδοξες αυτές τις εκτιμήσεις από το υπουργείο απαντούν πως «ελάχιστοι πίστευαν πως θα δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα μέσα στις τελευταίες εβδομάδες και πως θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τα οδικά ΣΔΙΤ».

Περισσότερο σύνθετη  η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα

Περισσότερο σύνθετη είναι η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα που προωθούνται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στα δύο πρώτα έργα, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη του 2021. Στις 24 Ιανουαρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

Για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και την κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ.

Τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν για την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (που περιλαμβάνει την υπερυψωμένη λεωφόρο –flyover) από την ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αντίστοιχες συμμαχίες αναμένονται και για το τρίτο οδικό ΣΔΙΤ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν παραμείνει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Marguerite (επενδυτική εταιρεία)και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Για τα έργα ΣΔΙΤ, η υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο αφού πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία χρηματοδότησης των αναδόχων. Οι τελευταίοι θα καλύψουν τμήμα του κόστους κατασκευής και θα αποζημιώνονται από το δημόσιο, κατά την περίοδο λειτουργίας, με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως από τις συζητήσεις με τις τράπεζες έχουν διαπιστώσει πως οι τελευταίες είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν τα συγκεκριμένα έργα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!