Γ.Δ.
860.06 +1,04%
CENER
-0,30%
3.31
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
+0,66%
12.24
ΑΑΑΚ
-1,18%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
6.65
ΑΒΑΞ
-0,64%
0.775
ΑΒΕ
+4,92%
0.405
ΑΔΜΗΕ
+0,47%
2.15
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,64%
1.878
ΑΛΦΑ
+3,35%
0.9144
ΑΝΔΡΟ
+2,19%
7
ΑΝΕΚ
0,00%
0.0725
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
-0,19%
5.13
ΑΣΚΟ
+0,95%
2.13
ΑΣΤΑΚ
-0,97%
8.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+1,23%
0.074
ΑΤΤΙΚΑ
-1,08%
0.916
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-1,97%
3.725
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.49
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.651
ΒΙΟΤ
+0,59%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.96
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.99
ΒΥΤΕ
+4,10%
3.05
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.175
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,18%
9.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
+2,26%
6.33
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,35%
0.582
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
+5,78%
0.348
ΕΒΡΟΦ
-7,56%
0.758
ΕΕΕ
+1,91%
20.28
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.04
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-3,28%
0.443
ΕΛΙΝ
+0,60%
1.69
ΕΛΛ
+2,57%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
1.69
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
-0,86%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,98%
1.735
ΕΛΧΑ
+0,26%
1.554
ΕΝΤΕΡ
-2,65%
4.77
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.19
ΕΠΣΙΛ
-0,69%
5.72
ΕΣΥΜΒ
+3,35%
0.556
ΕΤΕ
+4,46%
3.3
ΕΥΑΠΣ
-0,70%
4.24
ΕΥΔΑΠ
-0,28%
7.01
ΕΥΠΙΚ
+0,27%
7.56
ΕΥΡΩΒ
+5,48%
0.9386
ΕΧΑΕ
+1,09%
3.71
ΙΑΤΡ
+1,36%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-0,53%
0.56
ΙΛΥΔΑ
+0,84%
1.2
ΙΝΚΑΤ
-1,57%
2.2
ΙΝΛΙΦ
-0,48%
4.14
ΙΝΛΟΤ
+1,87%
0.545
ΙΝΤΕΚ
+3,16%
3.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+4,32%
7.25
ΙΝΤΕΤ
+1,88%
0.866
ΙΝΤΚΑ
+0,64%
1.582
ΚΑΜΠ
+6,95%
2
ΚΑΡΕΛ
-2,21%
266
ΚΕΚΡ
-1,01%
1.174
ΚΕΠΕΝ
-7,41%
2.5
ΚΛΜ
0,00%
0.618
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+3,26%
0.475
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
0.427
ΚΟΥΕΣ
+1,78%
5.14
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
+1,59%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,88%
1.07
ΛΑΒΙ
+6,80%
0.44
ΛΑΜΔΑ
+1,89%
5.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.4
ΛΑΝΑΚ
-3,00%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
+1,00%
1.01
ΛΟΥΛΗ
+3,30%
2.19
ΛΥΚ
-0,30%
1.645
ΜΑΘΙΟ
-0,93%
0.53
ΜΕΒΑ
+3,81%
2.18
ΜΕΝΤΙ
+0,58%
3.49
ΜΕΡΚΟ
+4,55%
57.5
ΜΙΓ
+0,78%
0.0259
ΜΙΝ
0,00%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,52%
16.04
ΜΟΝΤΑ
+1,47%
0.688
ΜΟΤΟ
+0,49%
2.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.554
ΜΠΕΛΑ
+2,08%
15.2
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.94
ΜΠΤΚ
+11,76%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+2,26%
15.87
ΝΑΚΑΣ
+4,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.095
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,44%
0.205
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
-0,39%
25.5
ΟΛΠ
+4,42%
17
ΟΛΥΜΠ
+1,45%
1.75
ΟΠΑΠ
-2,30%
13.15
ΟΤΕ
-3,11%
17.42
ΟΤΟΕΛ
+2,30%
8.45
ΠΑΙΡ
+5,30%
0.874
ΠΑΠ
-3,41%
2.55
ΠΕΙΡ
+1,69%
1.1155
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.3
ΠΛΑΘ
+2,56%
4.41
ΠΛΑΙΣ
+0,80%
3.76
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
+0,37%
1.36
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,91%
6.55
ΡΕΒΟΙΛ
+3,59%
1.155
ΣΑΡ
+0,60%
6.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.03
ΣΕΝΤΡ
+0,72%
0.28
ΣΙΔΜΑ
+2,30%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,85%
9.3
ΣΠΙ
+1,36%
0.746
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+2,18%
16.85
ΤΖΚΑ
+2,23%
2.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
+19,23%
0.31
ΦΙΕΡ
0,00%
0.596
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.25
ΦΡΙΓΟ
-5,32%
0.089
ΦΡΛΚ
-3,61%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,74%
0.565
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τρεις κοινοπραξίες για τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ

Οι κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑIntrakat, ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom εκδήλωσαν σήμερα ενδιαφέρον στους έξι διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ για τα νέα σιδηροδρομικά έργα που προωθούνται με ανταγωνιστικό διάλογο. Η κοινοπραξία της Archirodon με την ιταλική WeBuild (πρώην Impregilo) που εμφανίζονταν ως ο τέταρτος υποψήφιος δεν συμμετείχε στο διαγωνισμό. Σημειώνεται πως στα μικρότερα από τα έξι έργα οι ενδιαφερόμενοι είναι περισσότεροι αφού κάποιες κοινοπραξίες “σπάνε” και οι εταιρείες τα διεκδικούν αυτόνομα.

Πρόκειται για τα εξής έργα:

· Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ
· Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ
· Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ
· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ
· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ
· Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, τα εν λόγω έξι έργα, συνολικού προϋπολογισμού τεσσάρων δισ., που αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Σε κάθε έναν από τους έξι διαγωνισμούς, η ΕΡΓΟΣΕ θα εξετάσει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που υποβλήθηκαν στην παρούσα Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.

Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.

Στην ανακοίνωση τονίζεται πως τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και τα οποία δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:

  • αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,
  • είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,
  • αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τόνισε σχετικά: «Προχωράμε με σταθερά βήματα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των έξι έργων εθνικής εμβέλειας, που δίνουν αναπτυξιακή πνοή και αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας. Αξιοποιούμε στρατηγικά τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με στόχο να σχεδιαστούν άρτια τεχνικά έργα και, παράλληλα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης και κατασκευής τους».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!