Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Convert Group: Αύξηση 18% για τα online φαρμακεία το α’ τρίμηνο

Με την κατηγορία των προϊόντων υγείας να ηγείται, η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 18% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group. Τα ευρήματα της έρευνας βασίζονται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 98 online φαρμακεία (συμπεριλαμβανομένου του skroutz marketplace), τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς. Σημειώνεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).

Αναλυτικότερα, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2022, αναδεικνύονται οι εξής: +106% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +48% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +16% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +11% σε διάφορα προϊόντα. Αντιθέτως, καταγράφηκε μια μείωση στην αξία (ευρώ) online αγορών στην κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας της τάξεως του 5%, η οποία ωστόσο σαν προϊοντική κατηγορία εξακολουθεί να ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του κλάδου (39%). Η μεγάλη αύξηση στα προϊόντα υγείας προέρχεται, σύμφωνα με την Convert Group, από την υποχρεωτικότητα της χρήσης μασκών και της διενέργειας COVID-19 self-test καθόλη τη διάρκεια του τριμήνου.

Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν κατά μέσο όρο στο 40% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνο να διαμορφώνεται στα 41,5 ευρώ με το ΦΠΑ από 43,2 ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 5,1 τεμάχια με τα 1,6 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

Στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση το πρώτο τρίμηνο του 2022 επιφέροντας το 40% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Επιπλέον, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 19% των συναλλαγών, ενώ τα οργανικά αποτελέσματα για το 14%. Παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση των direct επισκέψεων στα online φαρμακεία, η οποία αποδεικνύει πως σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κλάδο των online φαρμακείων.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop & laptops (36%). Τέλος, για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλής ημέρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!