Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Mastercard: Τα ταξίδια το 2022 θα ξεπεράσουν τα επίπεδα προ πανδημίας

Δυναμική ανάκαμψη παρουσιάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια και τα ταξίδια αναψυχής σε παγκόσμια κλίμακα το 2022, ενώ οι αεροπορικές κρατήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Παράλληλα, οι δαπάνες σε κρουαζιέρες, λεωφορεία και τρένα σημειώνουν εξίσου σημαντική βελτίωση. Αυτά είναι μερικά από τα βασικά συμπεράσματα που συμπεριλαμβάνονται στην νέα έρευνα του Mastercard Economics Institute, Travel 2022: Trends and Transitions, όπου αποτυπώνει την κατάσταση που επικρατεί στην τουριστική βιομηχανία σε 37 αγορές, συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας ύστερα από μια δύσκολη διετία και σε μια περίοδο όπου οι περιορισμοί έχουν μειωθεί σημαντικά και το εμβόλιο κατά της νόσου COVID-19 είναι διαθέσιμο.

Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard, εάν οι αεροπορικές κρατήσεις συνεχιστούν με τον τρέχοντα ρυθμό, εκτιμάται ότι το 2022 θα υπάρξουν πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια περισσότεροι επιβάτες παγκοσμίως σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών της και την ευρεία γκάμα διαθέσιμων δεδομένων, η έρευνα εξετάζει τις κύριες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας.

Τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης έως τον Απρίλιο 2022

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας Mastercard Economics Institute, Travel 2022: Trends and Transitions:

  • Οι αεροπορικές κρατήσεις για λόγους εργασίας και αναψυχής ξεπέρασαν τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Μέχρι το τέλος Απριλίου, οι παγκόσμιες αεροπορικές κρατήσεις για λόγους αναψυχής ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 κατά 25%, ενώ οι κρατήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων αυξήθηκαν κατά 25% και 27%, αντίστοιχα. Επιπλέον, τα επαγγελματικά ταξίδια με αεροπλάνο ξεπέρασαν τα επίπεδα πριν από την πανδημία για πρώτη φορά τον Μάρτιο, ενώ τον Απρίλιο παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Η επιστροφή στο γραφείο συνέβαλλε σημαντικά σε αυτή την αύξηση.
  • Οι βιομηχανίες μεταφορών παρουσιάζουν ανάκαμψη. Οι παγκόσμιες δαπάνες για κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά 62 ποσοστιαίες μονάδες από τον Ιανουάριο έως το τέλος Απριλίου, παρότι παραμένουν κάτω από τα επίπεδα του 2019. Επιπλέον, τα ταξίδια με λεωφορεία επέστρεψαν στα προ της πανδημίας επίπεδα, ενώ οι επιβατικές σιδηροδρομικές δαπάνες παραμένουν κατά 7% χαμηλότερες. Παράλληλα, τα ταξίδια με αυτοκίνητο διατηρούν την ήδη αυξημένη τους ζήτηση, με τις δαπάνες για διόδια και ενοικιάσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται σχεδόν κατά 19% και 12%, αντίστοιχα.
  • Οι ταξιδιώτες προτιμούν διακοπές που περιλαμβάνουν κάποιο είδος εμπειρίας. Οι δαπάνες σε βιωματικά ταξίδια αυξήθηκε κατά 34% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, καθώς τον τελευταίο χρόνο, έχει αυξηθεί η ζήτηση των ταξιδιωτών για βιωματικές εμπειρίες. Τα μπαρ, τα νυχτερινά κέντρα, τα λούνα παρκ, τα μουσεία, οι συναυλίες και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών. Οι διεθνής δαπάνες για τουριστικές εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 60% στη Σιγκαπούρη και περίπου 23% στις ΗΠΑ. Ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση των δαπανών κάθε μήνα το 2022 υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας 140% τον Απρίλιο.
  • Η αποκλιμάκωση των περιορισμών επαναπροσδιορίζει τον τουριστικό χάρτη για το 2022. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το επίπεδο ευκολίας ενός ταξιδιού αποτελεί κινητήριο παράγοντα για τους ταξιδιώτες στην επιλογή προορισμού. Με τα περιοριστικά μέτρα να παρουσιάζουν χαλάρωση σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμο, εκτός από μέρη της Ασίας-Ειρηνικού, οι πλέον κορυφαίοι προορισμοί για τουρίστες παγκοσμίως είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία, η Ισπανία και η Ολλανδία.

Ο Bricklin Dwyer, Chief economist της Mastercard και Επικεφαλής του Mastercard Economics Institute δήλωσε σχετικά: «Η διάθεση των καταναλωτών να βρουν ξανά τις ισορροπίες τους και να επιστρέψουν στην κανονικότητα της προ-πανδημικής ζωής, αναπληρώνοντας τον χαμένο χρόνο, μας γεμίζει αισιοδοξία και νιώθουμε ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί.»

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!